Ontevreden met maatwerk product

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: Ontevreden met maatwerk product

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:10

Ik ben ook wel benieuwd hoe je het uiteindelijk hebt opgelost!

Ik weet niet of het mogelijk is, maar kan je hem niet naar een juwelier brengen, die dan eventueel het slotje kan vervangen/verbeteren ed?

Kalab

Re: Ontevreden met maatwerk product

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:42

Ik ben ook erg benieuwd hoe dit is afgelopen. Ik heb zelf twee jaar geleden een ring bij PaardenRing besteld en deze ring was ook een maat groter dan ik besteld had. Je betaalt een - toch wel - flinke prijs voor haar producten en blijkbaar levert ze daar bij meerdere mensen niet naar. Ik had aan de hand van de site meer professionaliteit verwacht.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:02

Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoe het is afgelopen,was ook van plan wat te bestellen,maar mijn paard is overleden dus heb een beperkte pluk haar.
Ben nu ook erg aan het twijfelen.

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:06

beatje schreef:
Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoe het is afgelopen,was ook van plan wat te bestellen,maar mijn paard is overleden dus heb een beperkte pluk haar.
Ben nu ook erg aan het twijfelen.

Mocht je besluiten niet bij Paardenring te gaan bestellen, dan kan ik je deze site zeker aanbevelen: http://www.armbandenvanpaardenhaar.nl Hier heb ik zelf een armband besteld en ik ben niet alleen zeer tevreden over deze armband, maar ook de communicatie met de verkoopster. :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:50

Het is even geleden dat je je bericht hebt geplaatst, maar wie weet kan ik een nuttige toevoeging geven.

De armband valt onder maatwerk omdat het paardenhaar klantspecifiek (niet overdraagbaar) is en er een persoonlijke gravering in staat. Mocht ze de armband terugnemen, kan ze hem beter als 'verloren' beschouwen, dan dat ze hem aanpast voor een nieuwe klant. Polijsten houdt een keer op (je materiaal wordt dunner, je 'vijlt' immers materiaal weg).

Staat er duidelijk op de website vermeld watvoor materiaal het is? RVS is echt bij lange na geen sterling zilver.
Slavenbanden kunnen niet precies op maat gemaakt worden (wel met een flinke zak geld). Wel kun je bij een leverancier vaak verschillende maten kopen. De standaard maat S heeft een binnendiameter van 60mm. Andere maten zitten tussen de 58 en 68 mm. Ik zou wel even wat voor je op kunnen meten mocht je dat willen.
Mocht een scharnier vervangen moeten worden (duur grapje) moet het paardenhaar er eerst uit, aangezien dat niet tegen de hitte van een vlam kan.

Een dunne laag hars maakt het haar inderdaad breekbaar, maar een dikkere laag vormt juist een hele goede bescherming. Een nadeel is echter dat de textuur van het haar verdwijnt (kiertjes worden opgevuld) en lichte kleuren haar minder goed zichtbaar worden. Voordeel is dat je het makkelijk kunt polijsten als er krasjes in komen, mits de laag dik genoeg is. Mijn ervaring is dat het paardenhaar geen hars nodig heeft en ontzettend lang mooi en glimmend blijft. Zeker in een slavenarmband, waarin het beter beschermd is.

Graveren is een klusje waar je jarenlang/dagelijkse ervaring voor nodig hebt om dat met de hand netjes te krijgen. Een slavenarmband past niet in een standaard graveerapparaat, waardoor je al snel op lasergravure uitkomt. Dit is computergestuurd en zal dus recht worden gezet. Ik vermoed dat de gravering met de hand gezet is, dat is haast een garantie voor een lelijke gravering als iemand niet ervaren is.

Voor €110 kun je zeker een zilveren, custom made armband krijgen. Er zit echter wel ontzettend veel verschil in kwaliteit tussen verschillende sieradenmakers en dat is waar ik helaas ook vaak mee te maken krijg. Slechte ervaringen zorgen voor minder vertrouwen en goedkope RVS sieraden zorgen ervoor dat men de waarde van een sieraad slecht kan inschatten.

Ik ben benieuwd hoe dit verhaal is afgelopen, mocht je nog vragen hebben dan help ik uiteraard graag :)