Ariat stalschoenen. Nu al stuk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Whizz

Re: Ariat stalschoenen. Nu al stuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:00

Ik heb pas een klacht gemeld over Ariat laarzen bij de winkel waar ik ze kocht. Zij wilden me naar de schoenmaker sturen maar ik had die laarzen pas een paar keer aangehad dus ik ben daar niet mee akkoord gegaan en de klacht is aan Ariat voorgelegd. Ik krijg een paar nieuwe laarzen opgestuurd, prima service van Ariat!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 02:49

NathalieBoer schreef:
[***] schreef:
Wat doen jullie er dan mee? Ik heb die met rits gehad wel 3 winters mee uitgemest, nooit ingesprayd, altijd vies en waren nog niet eens heel slecht toen ik ze weggooide

Precies! Die van mij zijn ook nog als nieuw terwijl ik er mee door de modder bagger, er mee rijd, paarden er mee was en stallen er mee uit mest. Kwestie van goed laten drogen als ze nat zijn en zo af en toe eens een keer invetten.

En precies dit deed mijn vriendin er ook mee. 1 Stal uitmesten, paard uit de wei halen, poetsen, rijden en daarna naar de wei brengen. Met regen werden ze nat en modderig, werden ze goed schoon gemaakt, kregen ze alle kans om te drogen en werden op tijd ingevet. Ze had al jaren, naar volle tevredenheid op Ariats gelopen en dit probleem ook niet verwacht. En toch vond Ariat het haar eigen schuld. Nu loopt ze inmiddels een jaar op goedkopere schoenen die nog steeds gewoon netjes zijn en waarvan de zolen nog muurvast zitten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 03:02

Vriendin had ook ariats, wat een drama zo snel als die stuk waren.
Hoor het vaker om me heen trouwens en zou om die reden nooit ariat kopen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 07:41

Mijn mening, Ariats koop je voor het draag comfort, niet voor de lange levensduur.
Ik verslijt 2 paar Ariats per jaar maar vind ze dusdanig veel lekkerder zitten als de rest, dat ik dat voor lief neem.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 07:55

Inoterry schreef:
Een vriendin van me had vorig voorjaar ook Ariat schoenen gekocht. Elke dag als ze klaar was op stal haalde ze al het vuil er af en ze werden ook regelmatig met dat dure Ariat spul onderhouden. Na nog geen half jaar zaten er toch wat scheuren in het leer en ging de zool loslaten. Ze had, heel toevallig, de bon nog en is terug gegaan naar de Epllejeck. Die hebben netjes het probleem voorgelegd bij Ariat en foto's door gestuurd. Het oordeel van Ariat was dat ze slecht onderhouden waren want er zat vuil op en daarom viel het niet onder garantie..... 8)7 _-:( _-:( . Mijn oordeel is dus dat ik geen Ariat meer koop en mijn vriendin ook niet.

Serieus?? Nou ik heb al 2,5 jaar leren Jophurs van 1 of ander goedkoop merk die ik door de modder, mest en alles gebruik en werkelijk nooit schoonmaak ( :o ) alleen wel is afspuit bij erge modder enzo. Ze doen het nog steeds en zijn nog steeds waterdicht.

Bevestigd mijn mening over Ariat dat het zonde van mijn geld is en die hier dus niet binnenkomen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 08:04

Ik mishandel mijn Ariat Terrains, draag ze dagelijks vele uren, door modderige weides, rijd er mee, sta de paarden af te spuiten op die schoenen, etc. Ik behandel ze wel als ze nieuw zijn goed met leerverzorgingsmiddel, maar daarna hooguit nog 2x per jaar.
Ik heb net een maand geleden nieuwe gekocht omdat het vorige paar na 4,5 jaar wel eens toe was aan vernieuwing.
Herken het dus niet dat ze snel stuk gaan of dat je ze snel verslijt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 10:08

Het probleem
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:47

Dat had ik ook heel snel ja!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:55

:oo Dat gebeurde bij mij ook met 3 paar achter elkaar en werd dan doodleuk op de vorm van mijn voet gestoken omdat ik op die plek een flinke bult/botvergroeing heb zitten. Maar zo te zien ligt het dus toch aan de schoenen. Vond het al raar, want verder heb ik geen schoenen die daar echt kapot gaan.

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:59

Bij mij gingen de ariats ook na een korte periode op die plek kapot, terwijl ik bewust al niet de stal mestte met mijn ariats. Bij mij gaat het om deze schoenen.
http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _4985.html

Ik moet zeggen, dat ze wel heerlijk zitten, maar de verhouding prijs-kwaliteit is echt enorm slecht. Ik mag voor dat bedrag wel een rijschoen verwachten, die een stuk duurzamer in gebruik is. Voor mij een reden, dat ik niet snel weer voor ariat zou kiezen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:12

Hier ook weinig positiefs over Ariat. De service is ook om te janken. Ik zal ze in ieder geval niet meer aanschaffen. De mijne waren na een maand of 4 stuk en dat viel niet onder de garantie. Zijn echt veel betere en fijnere schoenen die ook nog prettiger zijn voor de portemonnee.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:28

Ik heb ook drie paar Ariats kapot op dezelfde plek en zelfde manier als hier op de foto's te zien is. Allemaal andere modellen... Voor mijn mega dure Grasmere laarzen heb ik echt heel goed gezorgd maar ook die hebben hetzelfde probleem... 2 paar oudere Ariats hebben het probleem niet dus het lijkt alsof de leerkwaliteit slechter is geworden oid... Ik vind Ariats fantastisch zitten maar ben nu toch overgestapt naar een ander merk in de hoop dat ik me door het inlopen heen kan slaan :o Daar heb ik echt een hekel aan en was ook de rede om steeds weer voor Ariat te gaan.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:38

Bij mij gaan m'n ariats ook altijd kapot op dezelfde plek :n Ik doe er gemiddeld anderhalf jaar mee, ook als ik ze alleen gebruik voor het rijden. Ik onderhoud ze goed en vet regelmatig in, vaak nog extra de zijkanten omdat die snel scheuren. Na 3 paar maar op een ander merk over gegaan. Wat dat gaat doen nog geen idee, heb ze nu een half jaar. :)

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:47

Ik heb hier ook alijd hele dagen op Ariat gelopen. Fijne schoenen, goede ondersteuning en nooit zere voeten of pijn in de rug. Maar ondanks mijn nijvere poetswerk zaten er na een half jaar altijd flinke scheuren in het leer. Vond ik een beetje snel voor schoenen van euro 250...
Heb toen eens de Harry's Horse Smart Jodhpur aangeschaft. In de uitverkoop, voor euro 50. Liepen net zo fijn, waren niet waterdicht. Gaf niks, voor die prijs nam ik dat op de koop toe. Heb er 3,5 jaar mee gedaan (hele dagen). Ben nu aan mijn tweede paar begonnen.
Voor mij geen Ariat meer.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:53

Dit is ook altijd mijn grootste probleem met de stalschoenen van Ariat geweest. De eerste keer na een aantal maanden intensief gebruik. Daarna nog een paar gekocht die minder zwaar gebruikt werden en het dus langer vol hielden, maar uiteindelijk ook op die plek gescheurd zijn.

Ik heb bijna het idee dat het komt door de vormgeving. Het is precies na dat rubberen stukje, terwijl mij Ariat jophurs op die plek helemaal geen schade lijkt te zijn aan het leer (maar gebruik ik alleen voor het rijden). Mijn Horka laarzen die ik wel voor alles gebruik (mest, modder, water, zand) en niet echt goed onderhoud, hebben een egale neus, dus zonder beschermingsstukjes en die houden zich heel goed. Daar natuurlijk wel de natuurlijke vouw, maar geen schade zoals bij de ariats..

Fijn dat je bij EJ terecht kan ts! Hopelijk valt het samen op te lossen.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:00

Mijn laarzen zonder rubber stukje op de neus hadden het helaas ook...

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:24

Ik zweer bij Ariat vanwege het draagcomfort. Ik doe 2a3 jaar met een paar en daarna gaan ze stuk op dezelfde plek als op de foto van ts.
Onderhouden doen ik ze niet of nauwelijks en ik draag ze iedere dag.
Dan vind ik een levensduur van 2 jaar acceptabel.

TS ik hoop dat EJ je goed kan helpen want 4 maanden is absurd

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:43

Hier dezelfde ervaring met Ariat.
Ieder jaar een nieuw paar moeten kopen wegens scheuren in het leer, goed gepoetst en onderhouden of niet. Na 3 x was ik het goed beu, iedere jaar nieuwe schoenen van 100 Euro moeten kopen.
Toen Mountain Horse Windsor (SCS) voor 80 Euro gekocht, en daar loop ik al vanaf 2009 op! Beginnen nu pas door te lekken. (Laatste jaren ook minder intensief gebruikt doordat ik niet meer voor mn werk in de paarden zit, maar ik rijd nog wel en draag ze ook vaak om met de hond te lopen).

Voor mij ook geen Ariat meer.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:53

Ik heb nu mijn 2e paar ariat terrain schoenen. Ik doe werkelijk niks aan onderhoud en heb met het eerste paar 4 jaar gedaan en deze heb ik ook alweer 2 jaar. Ik mest ermee, loop door de bagger en wandel ermee in het bos. Ik vind het superschoenen. Ik hoop niet dat de afgelopen 2 jaar de kwaliteit heel erg achteruit gegaan is en dat ik met een volgend paar ook zo snel problemen krijg.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:14

de oudjes zijn denk 8 jaar in bezit geweest. Onderhoud was is het.

Afbeelding

De scheur kan inderdaad komen door je voetvorm, is ook de plek van de schoen die het meest te leiden heeft door beweging.

Wachten wat ej eroverzegt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:30

Zo te lezen kunnen er wel een paar bokkers gezamelijk een klacht neerleggen bij Ariat. Dan kunnen ze niet meer iets raars zeggen als " ligt aan de voetvorm o.i.d.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:50

Gek dat jullie er allemal zo problemen mee hebben. Hier al jaren, en nooit heb ik ze super goed onderhouden! Doe er werkelijk alles mee! Maar niks op aan te merken

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 22:14

Ik had ook de Ariat met rits. Rits ging binnen korte tijd kapot, en daar zit dus helaas geen garantie op. :(

Ze zitten heerlijk, maar ze gaan inderdaad niet lang mee....

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 22:23

Heb precies hetzelfde probleem bij ariat, Dus koop ze ook niet meer. Binnen een paar maanden net zo'n gat als ts. Was mij iets te duur :)

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 22:30

Stalschoenen deed ik nooit aan, rijschoenen wel van ariat gehad, waren super, nooit problemen mee gehad.

Julie hebben niet toevallig je schoenen bij de verwarming te drogen gezet? ;) Dat is namelijk echt heel slecht voor ze.