Het leed dat een passende cap heet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rintah

Re: Het leed dat een passende cap heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 02:23

http://www.bremasruitersport.nl/equi-theme-cap.html

Deze ook al geprobeerd? Mijn hoofd was ook te ovaal voor de meeste caps ( alles geprobeerdbij divoza, bij bijna alles kon ik aan beide zijkanten m'n handen er bij in steken..) en deze past wel :)
(Wel gekocht voor invoeren van nieuwe norm, dus kan zijn dat ze wat verandert zijn.)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 04:29

Ladygiroc schreef:
Charles Owen is met die beige/bruine bandjes toch? Dat zat ook niet.
Kep had ik idd goeie hoop in, die schaal leek mij vrij ovaal, maar die van stalgenoten kon ik ook schudden van links naar rechts.

Frustrerend hoor!

Als je budget hebt voor een Kep moet je eens vragen naar de andere binnenvoering. Mij is in de winkel verteld dat ze 2 binnenvoeringen hebben, 1 voor ovale hoofden met meer padding aan de zijkant

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 04:46

Rintah schreef:
http://www.bremasruitersport.nl/equi-theme-cap.html

Deze ook al geprobeerd? Mijn hoofd was ook te ovaal voor de meeste caps ( alles geprobeerdbij divoza, bij bijna alles kon ik aan beide zijkanten m'n handen er bij in steken..) en deze past wel :)
(Wel gekocht voor invoeren van nieuwe norm, dus kan zijn dat ze wat verandert zijn.)

Die heb ik al jaren! Bijkomend voordeel is dat hij heel licht is. Superfijne cap.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 12:05

Kijk, tips waar ik wat mee kan zoals schijnbaar een winter en een zomervoering voor mijn samshield. Het meest ideaal is als ik die passend zou kunnen krijgen, scheelt me een hoop geld en ik vind het een hele mooie cap. Geen idee welke voering ik nu heb maar sleur hem gewoon mee naar de winkel.

Ik zie ook caps en met name types voorbij komen die mij niks zeggen. Ik heb mijn samshield bij Divoza gekocht en toen (zo'n 2 jaar geleden) alles op gehad.

Ik denk dat Divoza ook het meest uitgebreide assortiment heeft qua caps of zit ik daar mis? Ik woon in Zuid Holland dus omgeving, ZH, NB, Utrecht en begin Zeeland zou ik kunnen aanrijden.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:07

Anne_GTI schreef:
Probeer eens een uvex of een bussee. Het is toch een kwestie van passen.

Ik heb 2 Uvex cappen. Ze zitten heerlijk en ze zijn aan te passen, dmv een draaiknop.
Ze zijn aan de prijs, maar ik hoef geen andere meer.

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:32

Ik zag onlangs dat de decathlon zo van die oude caps heeft met fluweel maar ipv een elastiekje hebben die een moderne 3-puntsluiting. Misschien zijn die even ovaal als de caps vroeger met het elastiekje? Ze zijn heel goedkoop dus misschien het proberen waard?
ik heb helemaal geen ervaring met decathlon caps maar hier is de link:
http://www.decathlon.nl/cap-c400-zwart- ... 96901.html
Veel succes met de zoektocht!

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:41

Kun je de voering van de zijkanten niet wat opvullen met een lapje vilt ofzo, waardoor de cap steviger om je hoofd zit?

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:44

_Mar3 schreef:
Kun je de voering van de zijkanten niet wat opvullen met een lapje vilt ofzo, waardoor de cap steviger om je hoofd zit?

Of gewoon de ovaal liner van Kep Italia. En als die niet past eventueel Kep Italia mailen om te vragen of er wat mogelijk is.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 00:15

Casco Champ misschien?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 00:26

Ladygiroc schreef:
Charles Owen is met die beige/bruine bandjes toch? Dat zat ook niet.
Kep had ik idd goeie hoop in, die schaal leek mij vrij ovaal, maar die van stalgenoten kon ik ook schudden van links naar rechts.

Frustrerend hoor!

Kep heeft 2 verschillende binnenvoeringen ik heb ook een ovaal hoofd namelijk haha :)
Ze hebben een normale basis vulling en een vulling met extra aan de zijkant en deze ging bij mij gelukkig wel passen :)
ga even naar de winkel zal ik zeggen en pas het even :)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:09

Ladygiroc schreef:
Kijk, tips waar ik wat mee kan zoals schijnbaar een winter en een zomervoering voor mijn samshield. Het meest ideaal is als ik die passend zou kunnen krijgen, scheelt me een hoop geld en ik vind het een hele mooie cap. Geen idee welke voering ik nu heb maar sleur hem gewoon mee naar de winkel.

Ik zie ook caps en met name types voorbij komen die mij niks zeggen. Ik heb mijn samshield bij Divoza gekocht en toen (zo'n 2 jaar geleden) alles op gehad.

Ik denk dat Divoza ook het meest uitgebreide assortiment heeft qua caps of zit ik daar mis? Ik woon in Zuid Holland dus omgeving, ZH, NB, Utrecht en begin Zeeland zou ik kunnen aanrijden.

Dat is niet altijd zo. Tijdje terug bij Divoza Leek geweest en meerdere caps gepast en niet kunnen slagen. Doorgereden naar Epplejeck in Drachten en daar vond ik wel een cap die goed zat (ook ovaal hoofd)

http://www.ej.nl/ruiter/veiligheid/veil ... _7771.html

Deze heb ik toen bij de Divoza niet gezien (misschien dat ze die nu wel hebben)

Groot voordeel is dat de cap verstelbaar is. Met warm weer zet mijn hoofd wat uit en dan kun je hem losser draaien.

Manarosao

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:57

Het kan in any case wel, ik ken iemand die het ook heeft gedaan, maar het is wel heel erg duur :')

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:03

Ik heb hetzelfde probleem. Heb ik Engeland een passessie gehad met Charles Owen en kwam uit op de Charles Owen YR8. Deze heeft een uitsparing aan de voorkant en is speciaal ontwikkeld voor mensen met een ovaal hoofd. En doordat deze zo goed aansloot bleek ik maat 58 te hebben ipv de 60 die ik altijd neem.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 21:56

Ik heb serieus overwogen om het voorste stukje van de binnenvoering van mijn cap af te knippen zodat ik die ruimte zou hebben.

Ben nog niet aan passen toe gekomen verder.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:11

Ik heb ook een ovaal hoofd. Ik pas die bolle caps helaas niet. Die vind ik een stuk mooier dan die sportief uitziende caps.

Maar ik heb dus een HH cap. Lekker goedkoop en verstelbaar. Hij past redelijk goed. Krijg bij veel inspanning een lekkere lijn op mijn kop dus helemaal perfect is hij niet.

Ik pas de BRcap van mijn stalgenoot ook. Dat is wel zon mooie bolle cap. Hoe duurder hoe beter ze zitten merk ik wel.

(wat doe je het dan al lang zonder fatsoenlijke cap :+. Het is al heel lang verplicht).

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 22:32

Die HH heb ik ook gehad, tenminste, zo'n plastic uitziend ding :D. Zelfde probleem als bij jou.

Het vervelende is dat het met passen wel goed lijkt te zitten, tot je gaat rijden. Dan pas kom je erachter of het nergens knelt.

irkvanrossum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:24

Ik heb hetzelfde probleem en heb een qhp cap maat xl hier zit een stofje in deze kun je verwisselen. de ene zit me verschrikkelijk maar de ander perfect