Flexibel starten klasse hoger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 23:40

amiraanouk schreef:
corientjuhh schreef:
Waarom wordt me afgeraden een niveau hoger te gaan oefenen als de L1 niet zo hard gaat als de B?

Omdat ik de L2 alles wordt gevraagd dat in de L1 ook gevraagd word, maar dan nog even pittiger. :D
Als je de juiste basis niet hebt, dus de L1 niet super kan rijden, denk je de L2 wel super te kunnen rijden?

Nee dat denk ik niet. Maar wat stef_diva zegt gaat t me meer om
Gewoon te peilen en te leren. Wat wordt er in t L2 meer van me verwacht dan t L1, naast de oefeningen. Zodat ik daar naar toe kan gaan werken

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:03

Yvank_ schreef:
Ja dit mag, maar dan ipv 1 L1 proef. Dus max 2 proeven op een dag.
En je mag dan niet meer meedoen in de L1 tijdens de selecties van de kampioenschappen.

Zolang je HC start mag je gewoon mee doen op alle wedstrijden dus ook selecties in je eigen klasse, zelfs de kampioenschappen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:11

previr schreef:
Yvank_ schreef:
En je mag dan niet meer meedoen in de L1 tijdens de selecties van de kampioenschappen.

Zolang je HC start mag je gewoon mee doen op alle wedstrijden dus ook selecties in je eigen klasse, zelfs de kampioenschappen.

Dan is dat veranderd want je mocht jarenlang geen kampioenschappen in je eigen klasse rijden als je hoger HC had gestart. Ik heb nu niet de tijd om de huidige reglementen erop na te slaan, maar indien je wel kampioenschappen wilt rijden zou ik het zeker even goed nakijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:51

Maar je kan toch prima een proef rijden voor je instructrice, dat zij dan beoordeelt? Scheelt een boel gedoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 22:11

previr schreef:
Yvank_ schreef:

Nee fout, check de reglementen maar ook een hc start telt als hoogste klasse.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 22:47

previr schreef:
Yvank_ schreef:

Even opgezocht, zie punt 3, er mag niet hc in een hogere klasse gestart worden indien je kampioenschap wilt rijden.

Afbeelding

Debbie00

Re: Flexibel starten klasse hoger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 22:59

Officieel starten mag dus niet, maar je zou wel aan een oefenwedstrijd mee kunnen doen. Daar nemen ze vaak ook meer de tijd voor het commentaar/tips. Ik denk dat je daar veel van kunt leren. Ik zou het zelf niet heel motiverend vinden als ik een HC L2 proef zou proberen en dan hele lage punten of pittig commentaar zou krijgen. Maar dat ben ik.