Buitenrit voor flinke mensen en een hond

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Buitenrit voor flinke mensen en een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:01

Waarom wil degene met dit gewicht zo nodig op een paard en waarom vind jij dat een goed idee? Vind je dat niet zielig? Of gaat je eigen plezier voor...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:02

xMaritt schreef:
The Mill ranch in Ede misschien? Ik dacht dat je daar ook stapritten kon doen

Nee, die gaan tot 100 kg...

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:04

Als je jezelf en paarden respecteert, dan zet je iemand met amper ervaring én die zwaarder is dan 110 kg NIET op een paard. Niet leuk voor de ruiter (geloof me, zelf mét een berg ervaring zit alles in de weg) en al helemaal niet leuk voor het paard wat dan de dupe is.

Ik vind de optie van een menwagen/kar veel beter en realiseerbaar. Mocht dat alsnog lastig zijn in combinatie met hond, is het misschien fijner om iets anders te zoeken. Trapkarren, misschien mountainbiken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:06

Wanneer je om het welzijn van paarden geeft, laat je iemand met zo'n hoog gewicht niet op een paard stappen. Ik vind het apart dat je dit toch wilt doorzetten. Je zou toch denken dat de gezondheid van het paard voor het plezier van de mens gaat... Jammer en vooral heel egoistisch.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 17-09-16 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:11

Mixje90 schreef:
Met alle respect voor ieders mening over het maximale gewicht op een paard, topic is er niet voor bedoeld :)

De tip om te gaan mennen vind ik wel een goede, als t me niet lukt ga ik kijken of dat iets is :)

Nou ja, is niet echt een mening. Meer een feit.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:13

Buiten het gewicht waarvan ik ook hoop dat geen manege het accepteert:
Hoe wil je de hond mee nemen? Dat is met een eigen paard al oefene tot je een ons weegt maar met willekeurige paarden gewoon gevaarlijk.

Ook zijn paarden vluchtdieren en ik wil niet weten wat er gebeurt als er eentje per ongeluk aandraaft met iemand van 110kg op zijn rug die niet kan rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:15

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie uiteindelijk gaan bowlen of lasergamen oid. :x

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:16

Wat erg gaaf is om te doen is een marathon les/clinic/rit.
Als je dan op de wagen zit dan zie je de ruiters in het zadel groen van jaloezie achterblijven hoor.
En is wel iets spectaculairder dan een stapritje ;-)

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:16

ik zeg toch manege van loon, daar hebben ze zo'n soort treintje van paarden. Iedereen kan daarmee buiten rijden, al kan je nog net recht op een stoel zitten. Je hoeft dan 0 ervaring te hebbn. Ik zvoeg even een link van de betreffende pagina bij

Quote: Zelfs mensen zonder rij-ervaring kunnen bij ons te paard de natuur in met ons unieke systeem: “de HITTAX”!

http://www.herbergmanegevanloon.nl/paar ... tax-uniek/

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:18

Oei vind het wel heel erg dat er een manege is die tot 115 gaat. Ik ben zelf boven de 100 en dat is de rede dat ik niet meer rijd.
En het maakt niet uit of je bonkt of niet. Er zijn geen paarden gemaakt voor dat gewicht.

Ik denk idd dat een huifkartocht een leuk alternatief kan zijn. Met zijn alle erin hond mee. Gezellig kletsen en geen spierpijn. Of anders idd een aantal rijden en een aantal in een kar.

Een hond meenemen die denk ik geen ervaring heeft met meelopen met paarden plus onervaren ruiters in de groep lijkt me een recept voor ellende.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:19

MirandaDvG schreef:
ik zeg toch manege van loon, daar hebben ze zo'n soort treintje van paarden. Iedereen kan daarmee buiten rijden, al kan je nog net recht op een stoel zitten. Je hoeft dan 0 ervaring te hebbn. Ik zvoeg even een link van de betreffende pagina bij

Quote: Zelfs mensen zonder rij-ervaring kunnen bij ons te paard de natuur in met ons unieke systeem: “de HITTAX”!

http://www.herbergmanegevanloon.nl/paar ... tax-uniek/

Die hanteren een gewicht limiet waar de ruiter boven valt.

Forgive

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:22

Ik denk dat de TS na 10 reacties van; 'Dit kan niet, waarom zoveel gewicht op een paard en waarom vind je dat goed?' het inmiddels wel begrijpt. Neem niet aan dat er dan nog 10 achteraan hoeven. Dan daarbij vind ik het nogal banketstaaf hoe er over het gewicht van die persoon gepraat wordt. En denk aan de TS, hoe banketstaaf zou het zijn om aan iemand te moeten vertellen dat die niet mee kan vanwege zijn/haar gewicht?.

Misschien is dit iets?

http://www.manegebelvedere.nl/buitenritten/

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:24

Forgive schreef:
Ik denk dat de TS na 10 reacties van; 'Dit kan niet, waarom zoveel gewicht op een paard en waarom vind je dat goed?' het inmiddels wel begrijpt. Neem niet aan dat er dan nog 10 achteraan hoeven. Dan daarbij vind ik het nogal banketstaaf hoe er over het gewicht van die persoon gepraat wordt. En denk aan de TS, hoe banketstaaf zou het zijn om aan iemand te moeten vertellen dat die niet mee kan vanwege zijn/haar gewicht?.

Misschien is dit iets?

Snap dat het rot is om die persoon te vertellen, maar ik denk dat de persoon in kwestie het misschien wel zou begrijpen? Het niet durven vertellen moet geen reden zijn om alsnog door te zoeken. Al vind ik idd al genoeg reacties over het gewicht, daar hoeven idd geen 10 van bij want dat voegt toch niks toe.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:24

Forgive schreef:

Misschien is dit iets?

TS hoeft imo niet te vertellen dat het om het gewicht gaat maar kan ook gezellig een huifkartocht voorstellen zodat de hond wél mee kan.
Als je handig gebruik maakt van de situatie kan het altijd opgelost worden

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:26

Forgive schreef:

Misschien is dit iets?

Gezien TS zijn reactie heb ik niet het idé dat ie het begrijpt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:26

nuscaniels schreef:
Heel eerlijk, hoe vervelend ook, met 110/120 kg op een paard ookal is het rustig stapritje vind ik niet kunnen.

Wat een onzin. Er zijn genoeg mannen met een normaal postuur die 100 kg of iets meer wegen. Ze zijn dan wel lang of breed gebouwd. Er zijn genoeg paarden(rassen) die dat kunnen dragen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:27

En op die site staat ook een maximum gewicht van 100 kilo.

Ik heb inderdaad ook niet het idee dat ts er iets mee gaat doen en toch gewoon gaat rijden (als er een manege gek genoeg is), helaas.
Laatst bijgewerkt door melody7 op 17-09-16 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:27

Er is in Zeeland toch een plek waar je op trekpaarden kunt buitenrijden? Misschien is dat wat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:28

Man of vrouw verschilt , ik ben nu 110 kilo . Ik heb een enorme boezem en rond mijn buik zit alles , mijn zwager is 110 kilo hij heeft spieren is lang en zit niet op 1 plek en laat staan een enorme boezem. Zit voor mijn gevoel wel verschil in

Ik rijd in principe tot ik 99 kilo weer ben niet , maar snap dat je collega dat wel wilt . Is een shire rit geen optie?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:29

En een manegr met shires? Misschien daar? En anders de hond achterwege laten?

Forgive

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:30

Daar heb je gelijk in Lonneke, op die manier komt het al heel anders over dan dat je iemand er zo recht op aanspreekt. Ik denk dat die persoon het zelf ook wel zou begrijpen, natuurlijk, maar het lijkt me erg vervelend dat zo te horen.

Ayasha@
Nah, ik denk dat het nu wel duidelijk is. Krijg nou niet echt het idee dat de TS niet begrijpt wat we bedoelen. Ik neem namelijk ook niet aan, zoals ik al zei, dat nog 10 reacties over het gewicht meer toe gaan voegen.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:32

[quote="Forgive"]Ik denk dat de TS na 10 reacties van; 'Dit kan niet, waarom zoveel gewicht op een paard en waarom vind je dat goed?' het inmiddels wel begrijpt. Neem niet aan dat er dan nog 10 achteraan hoeven. Dan daarbij vind ik het nogal banketstaaf hoe er over het gewicht van die persoon gepraat wordt. En denk aan de TS, hoe banketstaaf zou het zijn om aan iemand te moeten vertellen dat die niet mee kan vanwege zijn/haar gewicht?.

Misschien is dit iets?

http://www.manegebelvedere.nl/buitenritten/[/

En hoezo banketstaaf dat ts het moet zeggen? Het is zielig voor het dier dat dat gewicht moet dragen.

mxrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:33

De plek in Zeeland waar je op trekpaarden kan rijden, zoals hierboven beschreven, heet trekpaardenwereld. Het maximale gewicht staat er alleen niet bij.
http://www.trekpaardenwereld.nl

Forgive

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:34

Nou, ik denk dat als jij met een groep gaat rijden en je 115 kg weegt, en iemand zegt zo tegen je dat je niet meekan omdat je welliswaar te zwaar bent denk ik niet dat jij dan staat te knikken en glimlachen. Natuurlijk is het voor het paard ook niet heel fijn, maar een beetje inleving in die persoon is niet onterecht vind ik.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:37

Forgive schreef:
Nou, ik denk dat als jij met een groep gaat rijden en je 115 kg weegt, en iemand zegt zo tegen je dat je niet meekan omdat je welliswaar te zwaar bent denk ik niet dat jij dan staat te knikken en glimlachen. Natuurlijk is het voor het paard ook niet heel fijn, maar een beetje inleving in die persoon is niet onterecht vind ik.

Ik denk dat persoon in kwestie zelf ook wel weet dat hij/zij aan de zware kant is. Natuurlijk is dat niet leuk om te horen. Maar ik vind het welzijn van een dier toch wel voorgaan dan. Heeft helemaal niets met inleving te maken maar wat op zo'n moment belangrijker is.