aangesproken worden door de politie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:40

Politie mensen zijn ook maar mensen net zoals jij en ik en kunnen ook gewoon fouten maken en zolang deze niet levensgevaarlijk zijn is er niks aan de hand. Zou gewoon lekker laten voor wat het is, wat schiet je er mee op om je er zo over op te winden?

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:41

En zo ben ik juist aangesproken dat ik niet op het fietspad mocht, maar op straat moest lopen.
(terwijl ik juist het fietspad opgezocht had, omdat het daar ter plekke - in mijn ogen - gevaarlijker is om op de weg te rijden.)
Ik weet wel dat ik op straat moest rijden, maar in sommige situaties kies ik bewust voor fietspad of zelfs stoep. Een bekeuring is goedkoper dan eventuele dierenartskosten n.a.v. een ongeluk!

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:41

Ik ben 1x aangesproken door de politie, of eigenlijk ... de begeleider werd aangesproken. Ik reed toen op een manege en we reden altijd buiten in de duinen. Dit keer waren we wat te laat aan de terugreis begonnen en werd het al wat donker en we hadden geen verlichting bij ons. De politie sprak ons daar op aan en vertelde ons dat we moesten afstappen en met de pony's/paarden aan de hand verder konden lopen naar de manege (was maar een klein stukje verder). Geen idee waarom dat wél zonder verlichting mocht, maar oké. Wij reden overigens niet op de weg, maar óf op het fietspad, óf in de berm ernaast (lang geleden, dus weet niet zeker meer).

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:42

Officieel mag een paard volgens mij niet eens op de stoep, maar ik vind ook dat je het misschien wat netter had kunnen bespreken.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:42

LadyMadonna schreef:
Nee, met die houding kom je er wel..... :n

_/-\o_
Ik dacht precies hetzelfde.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:43

Waarschijnlijk was je met verkeerde been uit bed gestapt. Je hoeft je niet te verdedigen je had gewoon netjes antwoord kunnen geven in plaats van zo aangebrand. Meneer de agent dacht aan jou veiligheid en die van je paard.

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 16:43

Dus jij laat over je heen lopen ik niet ga geen ja en amen zeggen als hij niet gelijk heeft.

Arra

Re: aangesproken worden door de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 16:45

Word dus een discussie topic Hoe ik reageerde terwijl ik gewoon wilde weten of ik het fout deed niemand hier was er bij ben niet uit mijn dakpan gevlogen tegen hem.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:46

Over je heen laten lopen?waar staat dat het de bedoeling was van de agent om dat te doen. Hij was waarschijnlijk behulpzaam maar helaas bij de verkeerde persoon hopelijk ga je niet met iedereen zo om wordt dan een gezellige boel...

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:46

Je kunt toch ook gewoon rustig in gesprek gaan, het zijn ook gewoon maar mensen. Met zo er op in gaan bereik je natuurlijk niks, leg gewoon even rustig uit dat jouw paard heel rustig is en dat je volgens de wet bestuurder bent. Dan is er vast niks aan de hand, en zijn ze dan nog van mening dat je op de stoep moet dan doe je dat toch gewoon. Er zijn genoeg wegen waar mij dat ook veiliger lijkt dan op de weg.

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 16:47

Ik noem het niet behulpzaam maar bedankt voor de wel normale reacties

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:47

Ik vind dat je hier in het topic ook een beetje aanvallend reageerd terwijl dat helemaal niet nodig is. Je had gewoon rustig met meneer agent kunnen overleggen hoe het volgens jouw is zonder daarbij zo aanvallend over te komen.

Vriendelijkheid siert de mens.

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 16:48

Ik legde het ook uit hij wilde er niks van weten

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:50

Gewoon netjes blijven, je zegje op een rustige en beleefde manier doen en dan je weg vervolgen?! Politie is er echt niet om jouw het leven zuur te maken, waarschijnlijk dacht de agent juist om je er een plezier mee te doen om over de stoep te mogen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:58

Die agent was gewoon bang dat jouw paard in het donker zou schrikken en dan of schade zou maken of schade zou oplopen. En dan zet jij gelijk je grote bek op? Heel volwassen....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:59

Dniez schreef:
Ik noem het niet behulpzaam maar bedankt voor de wel normale reacties

Dit vat het wel zo'n beetje samen hè.... Hele negatieve houding....

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:00

Ach joh, was vast goed bedoeld :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:02

Ik vind je erg onbeschoft over komen. Je kunt ook op normale wijze antwoorden. Dat doet je echt geen pijn :)
Daarnaast is je houding nogal negatief. Dan lok je soms ook zelf dingen uit.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:04

Je hoeft GEEN ja en amen te zeggen. Maar, goh meneer de politieagent, ik meende toch echt dat mensen naast een lastdier op de weg moesten lopen oid, met zo'n reactie zou je al een stuk verder komen in plaats van meteen te bijten en je op je teentjes getrapt voelen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:07

Je hoort gewoon de aanwijzingen van de politie op te volgen, ook al zijn ze op dat moment tegen de verkeersregels in.

Je kan eventueel netjes aangeven waarom je op dat moment daar liep, maar als hij het veiliger acht om op dat moment over het voetpad te gaan; heb je dat gewoon op te volgen.
Je kan zelfs een boete krijgen voor het niet opvolgen zijn aanwijzing.

pinkie87

Omdat hij misschien volgens jou niet normaal tegen jou praten moet je het zelfde terug doen???

Nou hij vraagt gewoon wat als jij normaal hier op geantwoordt had had je ook geen klacht in hoeven dienen. daarbij vind ik het ook wel een zinloze klacht...

ook als politie kun je wel eens naast de waarheid zitten gebeurt nu eenmaal dus ach bedenk zo leven gaat ook door

beatje

Misschien liep het paard wat te draaien en vond de agent het er allemaal niet zo veilig uit zien en dacht hij dat het voor het paard en de ts veiliger op de stoep was.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:12

Voor zover ik weet 'hoor' je met je paard idd op de straat en niet op de stoep. Zelfs als je er naast loopt.
Agent was dus niet heel erg goed op de hoogte van de regels. :o

Maar toch; ik had waarschijnlijk niet zo gereageerd als TS. Ik had waarschijnlijk aan de beste man gezegd dat ik heb geleerd dat paarden altijd op de weg horen, ook als je er naast loopt. En daarna gevraagd of ik het misschien fout had. OOk had ik uitgelegd dat mijn pony over het algemeen heel rustig is en ik haar goed ken, dus dat ik ook kan beoordelen of het veilig is om met haar te wandelen of niet. Hoewel er natuurlijk altijd wat kan gebeuren, omdat dieren onvoorspelbaar zijn en het verkeer helaas ook.

*toevoeging* Een klacht had ik er ook niet over ingediend. Let it go.
Laatst bijgewerkt door mairead op 16-09-16 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:15

Ik denk dat die agent jou en je paard juist wilde beschermen TS. Ongetwijfeld heeft hij ooit een filmpje gezien over hoe het heel erg mis kan gaan, of is zijn dochtertje wel afgelopen weekend van een paard gevallen wat "zomaar heel wild werd" en dacht hij dat je veiliger was op de stoep.

Uiteraard hoef je geen ja en amen te zeggen, maar ook als hij geen gelijk heeft had je best op de stoep kunnen gaan lopen.

Daarnaast: officieel hoor je volgens de wet inderdaad op de weg met je paard. Echter, als een agent in functie jou redelijkerwijs een aanwijzing geeft om iets anders te doen (en dat is op de stoep gaan lopen in plaats van op straat) dan hoor je die op te volgen, en dat gaat boven andere wetten uit.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:17

Dniez schreef:
Dus jij laat over je heen lopen ik niet ga geen ja en amen zeggen als hij niet gelijk heeft.

:') :') Je laat inderdaad over je heen lopen als je gewoon een vriendelijk antwoord geeft, uhuh.

Jammer dat de agent blijkbaar even de regels verkeerd in z'n hoofd had, misschien was ie moe en was ie niet helemaal helder meer. Maar om gelijk ''een beetje boos'' te worden, of een klacht in te dienen vind ik nogal ver gaan.

Behandel een ander zoals je door hen behandeld wilt worden. :D