Examen aanhanger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marg

Re: Examen aanhanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:13

Ik ben echt een muts. Ik stap voor de trailer wel 4 keer uit dat ik goed zit voor de trailer en niet de dissel in mijn wagen heb. Helaas mag je maar 1 keer uitstappen volgens mij. Wat ik raar vind want lieder een keer extra kijken dan een gat in de bumper.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:19

Hier de vraag: wat heb je geladen. Uuuh
Een betonplaat van 1300kg.

Nou zegt meneer de examinator: maak hem maar eens open. Bleek instructeur net een verhuizing gedaan te hebben, dus ook nog tig dekens en spanbanden en een tafel haha.

Of ik er in de toekomst op wil letten dat ik exact weet wat erin zit.

Moesten er wel om lachen. Instructeur had het zelf nog niet meegemaakt

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:19

Mijn instructeur stond erbij om aanwijzingen te geven voor het aankoppelen, volgensmij is dat normaal, of niet?

In ieder geval, ik vond het examen appeltje eitje, maar dat was ook omdat ik een examinator had die uitstraalde alsof we les hadden ipv examen. Ze praatte me ook moed in omdat ik nogal zenuwachtig was :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:28

Ik vond het ook meevallen. Ik ben niet zo'n held met draaien enzo, kreeg hem ook niet in 1x ervoor maar als alles veilig en rustig gebeurd zal dat die examinator een biet wezen. Die weten vaak al met vrouwen dat die een trailer gaan rijden met hun waardevolste bezit erin, en dus echt wel voorzichtig zijn en uitkijken :j

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:29

Wat leuk een topic! 22 sept mag ik er voor.
Vind keren ook nog aardig lastig maar dat komt meer omdat ik dan te veel gaan sturen...

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 18:36

Marg schreef:
Ik ben echt een muts. Ik stap voor de trailer wel 4 keer uit dat ik goed zit voor de trailer en niet de dissel in mijn wagen heb. Helaas mag je maar 1 keer uitstappen volgens mij. Wat ik raar vind want lieder een keer extra kijken dan een gat in de bumper.

Dat verhaal is niet waar. Je mag zo vaak uitstappen als je wilt. In ieder geval dat zij mijn instructeur :)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:56

Ik was zo slecht in aankoppelen, dat de examinator en instructeur de trailer naar de auto getrokken hebben en aangekoppeld. :o
Was wel in 1 keer geslaagd. :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:01

danamuts schreef:
Hier de vraag: wat heb je geladen. Uuuh
Een betonplaat van 1300kg.

Nou zegt meneer de examinator: maak hem maar eens open. Bleek instructeur net een verhuizing gedaan te hebben, dus ook nog tig dekens en spanbanden en een tafel haha.

Of ik er in de toekomst op wil letten dat ik exact weet wat erin zit.

Moesten er wel om lachen. Instructeur had het zelf nog niet meegemaakt

Hebben wij een paar jaar terug ook gehad, aanhanger open en die lag tot de nok vol met de coniferen die bij de baas in de tuin hadden gestaan, oeps

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:08

ik kreeg de tip van mijn instructeur om bij het gesprekje met de examinator vooraf te laten vallen waarvoor je het rijbewijs nodig hebt (in mijn geval, met trailer rijden en misschien een keer met caravan). Hij zei dat ze dan soms wat minder streng zijn. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat klopt maar mijn examinator stelde meteen zelf ook de vraag waar ik het voor nodig had, dus misschien nam hij het inderdaad mee in zijn vragen of beoordeling.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:14

Qwahir, dat idee had ik toendertijd ook.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:20

Goede tip hierboven, geef aan dat je met je paard en trailer de weg op wil. Ik rij normaal al vrij voorzichtig en met een aanhanger extra. De examinator gaf dat ook als enige aanmerking, maar zei erbij dat hij dat wel begreep als ik met mijn eigen paard de weg op ging!

Bij bocht achteruit rustig blijven rijden en eventueel een keer terugsteken (dus weer vooruit)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:30

Gwahir schreef:
ik kreeg de tip van mijn instructeur om bij het gesprekje met de examinator vooraf te laten vallen waarvoor je het rijbewijs nodig hebt (in mijn geval, met trailer rijden en misschien een keer met caravan). Hij zei dat ze dan soms wat minder streng zijn. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat klopt maar mijn examinator stelde meteen zelf ook de vraag waar ik het voor nodig had, dus misschien nam hij het inderdaad mee in zijn vragen of beoordeling.

Onzin, ook niet gaan rijden of je je paard mee hebt want die heb je niet mee dus dat beoordelen ze ook niet.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:34

Probeer ook met keren dat je als je hem achteruit draait, hem met je hand te draaien, dus aan jou kant.
Is makkelijker :)

Omgooien noemen wij dat altijd :+ maar ik bedoel helemaal omkeren :)

JenW;
Wat bedoel je daarmee? Ik moet aan de linkerkant van de weg gaan staan en dan achteruit door de bocht. Daarna sta je in de straat aan de linkerkant en kan je naar rechts wegrijden. Is dat omgooien?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:41

Ik moest wel rijden, alsof ik er n paard in had zitten ( reed ook met n paardentrailer, trouwens) .
Moest n afkoppelen, wegrijden en weer aankoppelen. Mn instructeur mocht me aanwijzingen geven. Daarna wegrijden en achteruit de hoek om. Daarna de weg op.

Theoretische gedeelte was aan t begin.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 19:42

Paardenfan25 schreef:
Probeer ook met keren dat je als je hem achteruit draait, hem met je hand te draaien, dus aan jou kant.
Is makkelijker :)

Omgooien noemen wij dat altijd :+ maar ik bedoel helemaal omkeren :)

JenW;
Wat bedoel je daarmee? Ik moet aan de linkerkant van de weg gaan staan en dan achteruit door de bocht. Daarna sta je in de straat aan de linkerkant en kan je naar rechts wegrijden. Is dat omgooien?

Met omgooien bedoel ik 160 graden draaien ;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:46

Een halve draai dus, niet 180 graden?

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 20:30

Bedoel 180 graden, blond! :+ :')

Senna1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:55

Oh als ik dit lees krijg ik toch de zenuwen. Vrijdag heb ik de hele dag les en maandag nog een ochtend en dan direct examen. Mijn intake ging wel oke maar moet beter kijken, dat heb ik in de gewone auto ook.. en achteruit was een drama maar daar gaan we vrijdag extra op oefenen..
Wil zo graag mijn rijbewijs zodat mijn man niet meer mee hoeft..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:56

Heel simpel advies: doe wat je instructeur zegt, gewoon precies doen, geen eigen draai aan geven

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 20:57

Komt heus goed hoor! :j

Senna1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:03

Word altijd zenuwachtig als mensen meekijken.. moet dat van me af leren zetten, komt vast goed :)
Thanks!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 21:04

Dan vraag je met je examen of je instructeur het erg vind om niet mee te gaan. Dat zijn al 2 ogen minder ;) bij mij ging hij toch al niet mee :')

Senna1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:08

Ohja dat is wel een idee.. :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:25

Bij mij ging hij ook niet mee. Ik had een hele fijne examinator, die ging me bij elke auto vertellen welke wel mooi voor een trailer zou staan :')

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:32

ik rij al met combi trailer en auto en paard
mag het rijden want hij blijft onder de 3500 kg

maar bocht haaks naar stal achter uit is een drama
inparkeren achteruit op het terrein geen probleem

ik heb via vakantie veiling me be gewonnen kost geen moer om het zo te zeggen heb 6 uur duo les.
daarna examen.

vind rete spannend hahaha maar wil echt meer techniek leren