Cap die goed ventileert...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 20:19

Ik heb in het verleden een cap met draaisysteem gehad (HH) en na een val viel deze zowat uit elkaar :+ Ik vond hem al minder stevig dan mijn BR, en qua pasvorm vond ik het draaisysteem achteraan wel storen.
Maar ik lees zoveel positiefs over de Uvex dat ik hem toch maar even ga passen, zeker 100 euro vind ik een mooie prijs.
Ik ben zelf helemaal verliefd op de Kep en Samshield maar ik durf zo'n dure cap niet aan op de stalling waar ik rij, ik heb er zelfs geen zadelkast ter beschikking :+
En voor wedstrijden heb ik nog een andere br zenith met swarofski liggen, dus voor de mooi hoef ik er geen te kopen :)

_zusjuh

Re: Cap die goed ventileert...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 23:29

Heb ook een BR cap! Heb hetzelfde probleem dat ik ga zweten in mijn cap helaas :(
Ik pas echter geen caps met draaisysteem :(

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 23:34

Hier ook een Uvex Exxential en geen last van het draaisysteem. Fijn juist dat je hem een gaatje losser of strakker kan doen! Ik rij er nu al jaren mee, wát een fantastische cap!! Vroeger altijd een ontzettende zweetkop in de zomer en nu nergens last van. Ik snap mensen met van die slecht ventilerende caps echt niet :')

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 01:19

Gpa speed air?
Onder je budget (of 2e hands)
Binnenwerkje kan er uit dus lekker uit wassen.
En is luchtig voelt lekker een windje over je hoofd heen

Rosaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:15

_zusjuh schreef:
Heb ook een BR cap! Heb hetzelfde probleem dat ik ga zweten in mijn cap helaas :(

Is dit bij 1 cap of bij alle caps? Maar met een draaisysteem kan je de cap toch juist naar je hoofd vormen? Want 1tje zoals Uvex neemt juist de vorm van je hoofd aan. Ik heb ook een moeilijk hoofd en ik pas juist alleen maar draaisysteem caps :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:15

Gisteren met 33 graden gereden met de uvex exxential en geen zweethoofd. Nou, dat is echt knap van die Uvex.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 23:07

Ik heb gisteren dan toch de Uvex exxential gekocht en vandaag 4 paarden intensief gereden...
Wel een beetje klam maar verder droog, maar met mijn BR cap zou ik mijn haren kunnen uitwringen in dezelfde situatie.
Qua pasvorm vind ik mijn BR voorlopig fijner, maar dat zal ook wel wennen! Ik zie er gelukkig niet uit alsof ik mezelf al 3 maanden niet heb gewassen als ik afstap nu :+ :D

_zusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 01:03

Rosaah schreef:
_zusjuh schreef:

Is dit bij 1 cap of bij alle caps? Maar met een draaisysteem kan je de cap toch juist naar je hoofd vormen? Want 1tje zoals Uvex neemt juist de vorm van je hoofd aan. Ik heb ook een moeilijk hoofd en ik pas juist alleen maar draaisysteem caps :)

Nee bij alle caps met draaisysteem, helaas! (Die ik tot nu toe heb gepast)
De vorm van mijn hoofd is anders dan al deze caps!
Mijn hoofd is langwerpig...
Hierdoor heb ik vaak ruimte aan de zijkanten maar klemmen ze bij mijn voorhoofd... dit in combinate met dat ik snel hoofdpijn krijg is dat niet handig!

Had hiervoor de Horka hunter(?) en die was perfect qua pasvorm maar kon deze helaas niet meer krijgen :(

Huidige cap komt het dichtst in de buurt

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 06:37

Ik heb ook een ovaal hoofd. De oplossing bij mij is een KEP geworden met Amerikaanse binnenvoering. Sluit perfect aan. M'n stiefdochter heeft echt een langwerpig hoofd en ook altijd ruimte over bij de slapen, die heeft nu een cap van HV polo. Daar kunnen ze ook iets met de voering doen zodat het past.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 06:51

Mijn langwerpige hoofd paste ook bijna nergens in. Ook in vele niet draaisysteem helmen kan ik langs beide zijden van mijn hoofd een hand er tussen steken als hij aan voor- en achterhoofd aangesloten zit.
Heb een tijd veel plezier gehad van mijn Troxel, maar het nieuwere model was veel te rond. Dus toen startte de zoektocht weer opnieuw.

Toen ging ik de Uvex passen en dan model Fp3, want die vond ik mooi.
Paste voor geen meter, zou ik niet meekrijgen van de verkoopster als die voor mijzelf was, zo slecht paste die mij.
Toen zette ik de Uvex uvision op (dat model heet nu Exxential geloof ik) en die leek wel voor mijn hoofd gemaakt.
Ondanks het draaisysteem.

Was in mijn geval dus echt een kwestie van heel veel modellen passen.
En nu dus al jaren tevreden over dit model. Helaas door een paar onvrijwillige afstapmomenten waarbij mijn hoofd niet onzachtzinnig in aanraking kwam met de grond, een nieuwe moeten kopen. Maar hij doet dan dus waar ik hem voor gekocht heb, mijn hoofd beschermen op de juiste manier.

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:16

Ik heb ook een Uvex sinds 6 maanden, was wel prijzig.
Maar hij was het zeker waard! Nu hopen dat die heel lang mee gaat!!

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:18

Uvex. En de goedkoopste cap van decathlon (20 euro) heeft ook een heel goed ventilatiesysteem. Maar moet we, net bij je hoofdvorm passen.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:44

Oh ik volg dit topic ook even. Mijn cap ventileert helemaal niet. Zelfs een dag na het rijden voelt hij nog vochtig aan. Echt niet fijn! Ik had zelf een toffe van HV Polo gespot maar weet niet of die goed ventileren.