Geen aankoopbewijs ontvangen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 20:26

LOLLYYwood schreef:
Dealer zal de verkoop niet officieel willen aangeven/aangegeven hebben en kan dus geen aankoopbewijs geven. Althans, dat is het eerste wat in mij op komt

Dat denk ik dus ook.Dat het in het zwart is en er duidelijk vanalles niet klopt met de wagen.
Daar sta ik dan hé.Ik heb er niet om gevraagd.Gelukkig heb ik nog wel enkele mails die ik eventueel aan de instanties kan voorleggen mocht dit nodig zijn.
Nog ideeën hoe verder te handelen?Ik ga alvast nu m'n licht eens opsteken op een juridisch forum.

Merlen

Re: Geen aankoopbewijs ontvangen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 23:00

Ik heb via juridisch forum al enkele reacties gehad dat dit lijkt op een oplichtingszaak.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 07:46

Ik hoop dat je er uit komt, want fijn is anders natuurlijk.. Hoe ga je nu verder? Verdere stappen ondernemen, of eerst nog eens met de man in kwestie praten/mailen/bellen?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 11:55

Ik heb hem gisterenavond nogmaals gevraagd om een aankoopbewijs.Geen reactie.
Ik doe alles liever via mail dan heb ik bewijs.

Volgende stap aangetekend schrijven.Levert dat niets op dan geef ik het door aan de dienst economie.
Daarna mijn rechtsbijstand inschakelen.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 19:03

Eindelijk na x aantal keer mailen,heeft de verkoper gereageerd met:"Kun je even bellen?"Nog steeds geen antwoord op mijn vraag dus.
Hij heeft mijn nummer.
Ik ga hierop antwoorden dat ik alle correspondentie via mail wil laten verlopen.Dan is er geen discussie over wat er gezegd werd.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:32

Of gewoon opnemen! Op luidspreker zetten en met een andere telefoon oid opnemen!

Jylha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 00:51

Vreemd Vicky, dit verhaal. Eerlijk gezegd zou ik als verkoper ook mijn vraagtekens zetten als er na maanden weer terug wordt gekomen. Maar waarom laat je het de verkoper niet maken? Dat is toch aangeboden? Of wil gewoon een andere wagen???? De verkoper biedt na maanden nog aan om het te maken zo lees ik uit je verhaal. Wat is nu jouw probleem dan? Ben benieuwd?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:53

Vies verhaal dit TS.
Je wagen staat al zeker een jaar in je opslag, en nu vallen dit soort dingen je op, je weet dat dat niet klopt.

Afmetingen kom je ook pas na een jaar achter en ga je dan pas over klagen terwijl je met afnemen zegt dat ie helemaal naar wens is.

Hiervoor had je ook een ander merk wagen: die je nooit gebruikt hebt inleverd.

VickyS schreef:
Op de vraag waarom hij terug moet,wil ik voorlopig niet op in gaan.
Ik heb hem in Nederland besteld.

Maar de concrete vraag is: wat wil je dat de wagenbouwer doet?
En daar geef je geen antwoord op. Wat moet de wagen bouwer dan doen?? Ja hij ziet er slordig uit onder: maar het lijkt wel of je het niet opgelost wilt hebben. |o

De wagen bouwer heeft aangeboden de schade, die je nu pas opmerkt (??) Helemaal weer mooi te maken en als nieuw. Dat wil je niet. Wat wil je dan????
Er is van alles aangeboden maar als je er niet op in wilt gaan, kan het niet opgelost worden.

Juridisch kan je weinig doen, daar hun het wel in de administratie hebben. En door bovenstaande dingen staan hun ook sterk in de schoenen.

En er word een aanpassing aan je rem gedaan: wees blij: er word dus naar gekeken, aangezien jij er een jaar niet naar hebt gekeken. Dat word juist als service gezien.

Heel vreemd verhaal dit. Ik denk dat er een bak popcorn nodig is voor een juridische zaak, daar hier heel veel dingen ontbreken. :n

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 11:17

Ik heb de wagen nog geen jaar.En ik heb al meermaals uitgelegd hoe het komt dat ik die zaken pas later gemerkt heb.

Ik moet me toch niet verantwoorden waarom ik er,door omstandigheden,nog niet mee heb kunnen rijden?

Melanie je weet ondertussen hoe het zit.Ik heb het er met je over gehad.

Bij afname heb ik vermeld dat de kleur aan de bokstoel niet helemaal correct was en dat ik geen stops wilde achter m'n zweng.Er was hier discussie over maar heb het hierbij gelaten.

Eerst zeg je zelf Melanie dat ik met de wagen moet terug gaan omdat bleek dat de lengte niet klopte en er schade aan was.Daarna vertelt de verkoper leugens tegen je en geloof je dat.Zoals dat hij aangeboden zou hebben dat ik een nieuwe zou krijgen en dat ik aan de wagen heb liggen zagen.

Waar haal je in godsnaam vandaan dat ik het niet wil opgelost hebben?
Jij hebt toch zo'n goed contact met hem.Kan hij dan aan jou uitleggen waarom het zo moeilijk is om een aankoopbewijs te bezorgen?
Het vertrouwen is weg zeker na alles wat hij jou gezegd heeft.Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat ik de wagen niet graag daar achter laat zonder bewijs.

Trouwens mijn andere wagen heb ik wel gebruikt.Heeft hij dit ook beweerd dat die nooit gebruikt was?
Ik ben zeer zuinig op mijn wagens en die zag er beter uit dan de nieuwe die ik nu heb.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:27

Er word je gevraagd door hen wat je nou wilt. Maar net zoals in dit topic geef je daar geen antwoord op.

Jij beschuldigt gelijk van leugens, terwijl er aan je eigen verhaal van alles schort, je geeft ze ook de kans niet het op te lossen, want je gaat niet in op hun aanbieding om de boel in orde te maken.

Je kan ze ook gewoon even bellen voor vragen over het aankoop bewijs. Maar die krijg je met afrekenen. Wellicht ben je m kwijt en moet je eens door de papier stapel zoeken. Maar als je niet laat weten dat je m alleen wilt 'achterlaten' met aankoopbewijs kun je ze toch gewoon bellen, maar ik snap hun zeer goed als er alleen maar geklaagd word en met vingertjes gewezen word terwijl ze al van alles aangeboden hebben dat er niet heel veel meer te doen valt om je nog tevreden te stellen.
Menig wagenbouwer was er allang klaar mee geweest.

Je neemt iets af waar je nu, maanden later ineens niet meer tevreden over bent, terwijl je er nog niet eens mee gereden hebt. Dan moet je het product niet afnemen, zo simpel is het.
Of je er wel of niet mee kunt rijden is geen excuus.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:33

Heb je sws bij een bedrijf niet iig 6 maand garantie?
Daarnaast zou ik ook correspondentie via de mail doen.. waarom willen ze dat niet via de mail doen dan? Dan zouden bij mij ook de alarm bellen rinkelen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:09

Staat zelfs zwart op wit op de mail naar je toe dat als je de wagen komt brengen je de aankoop Bon nogmaals kan krijgen, maar ze die dan op gaan vragen bij boekhouding; er word dus alles gedaan voor je maar je gaat er niet op in.
Oftewel. Wat wil je nu eigenlijk echt?

Mails zijn van 19 augustus wanneer je de wagen wilt brengen.
En nog op antwoord van je mail van gisteren zoals ik ze zie dus gister of vandaag naar je gestuurd. +:)+
Met dat ze je al eerder verwacht hadden met de wagen, en over het aankoop bewijs dat ze die voor je op kunnen vragen dan, en dat ze de wagen naar je tevredenheid willen maken.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:15

Werk jij daar dat je zo veel er over weet Melanie?
Moet zeggen dat dit laatste het wel allemaal in een ander perspectief zet

Jylha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:16

Hoi

Volgens mij is er wel gemaild en maakt Vicky het nu zo groot terwijl ze gewoon toegezegd heeft gekregen dat het gemaakt gaat worden. Zelfs na een jaar!
Van mij mag hier een slotje op. De wagenbouwer wordt hier in een kwaad daglicht gezet en kan zich niet verweren.

Vicky, wat maakt het dat je het niet laat maken door de wagenbouwer? Snap ik nog steeds niet?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 19:22

MelanieB schreef:
Staat zelfs zwart op wit op de mail naar je toe dat als je de wagen komt brengen je de aankoop Bon nogmaals kan krijgen, maar ze die dan op gaan vragen bij boekhouding; er word dus alles gedaan voor je maar je gaat er niet op in.
Oftewel. Wat wil je nu eigenlijk echt?

Mails zijn van 19 augustus wanneer je de wagen wilt brengen.
En nog op antwoord van je mail van gisteren zoals ik ze zie dus gister of vandaag naar je gestuurd. +:)+
Met dat ze je al eerder verwacht hadden met de wagen, en over het aankoop bewijs dat ze die voor je op kunnen vragen dan, en dat ze de wagen naar je tevredenheid willen maken.

Ik heb geen aankoopbon meegekregen bij aankoop.Die zou,zoals ik al eerder gezegd had naar me toe worden gezonden destijds.
Ik heb vandaag pas die mail gekregen dat ze me de bon zullen meegeven,deel 1 om 12.19u en deel 2 om 12.44u om precies te zijn.Niet 19 augustus.Klopt dus weer niet.Ik wil gerust m'n laptop meebrengen,kan je als je ook komt alles lezen.

Je hebt hen trouwens prima op de hoogte gehouden van dit topic.

Besef je nu zelf wel dat jij de wagenbouwer in een slecht daglicht hebt geplaatst?
Ik vernoem hier geen namen.Er zijn verschillende koetsenverkopers in Nederland.
Maar iedereen die nu logisch nadenkt weet zo wie het is.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:36

Nee hoor Vicky; zelfs in een goed daglicht, wat een service word er verleend ondanks dat ze voor alles worden uitgemaakt door jou, menig wagenbouwer had het allang opgegeven.

Ik heb mails met datum 19 augustus dat ze de wagen naar tevredenheid willen afwerken. Dus wat ik zeg klopt: lezen.
Er staat een punt en dan dat er een mail is gestuurd wbt aankoop bewijs, betekend niet dat het dus ook die 19e is. :D
Dus wat is je probleem nou?
Er is je dus allang oplossingen aangeboden, maar jij gaat er niet op in.

Wat betekend dat? Dat er super netjes service word verleend, maar jij alleen uit bent op vingertje wijzen. Onder de gordel werken en de boel zwart maken.
Maar goed dat dit topic er is, word weer even bewezen hoeveel ze willen doen voor tevreden klanten.

Oftewel; ik heb getemd want de oplossing is allang geboden en onterecht zwart maken en vingertje wijzen is niet normaal.

RedLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:41

Wat een gedoe zeg.
Ik heb zelf m'n wagen al eens meer dan 6 maanden niet kunnen gebruiken.Dus waarom zou TS daarover liegen.Ik neem aan dat als ze de mogelijkheid had,ze wel op pad was geweest.
En de kans bestaat dat als je er niet mee bezig bent en de wagen in opslag laat staan je die mankementen niet eerder waren opgevallen.
Aan de foto van de band zie ik toch duidelijk dat er niet mee gereden werd.Dus een verkoper met kennis van zaken zou dit toch ook moeten zien.Remschijven kan men ook inspecteren,wel of geen krassen van het remmen.
Ik schrok me een bult bij het zien van de foto's.Wat een barslechte afwerking of zoals iemand hierboven al vermelde,geen nieuwe wagen.
Ik begrijp ook niet waarom het nou zo moeilijk is om TS een aankoopbewijs te bezorgen.
Mocht ik in haar plaats zijn,eiste ik een nieuwe wagen.

@MelanieB Het is duidelijk dat jij een nauwe band hebt met de verkoper en niet onpartijdig oordeelt.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 19:56

Ik had 19 augustus de vraag gesteld wat men aan de wagen ging doen en daar heeft men op gereageerd.Dat klopt.
Op de vraag om me dan ,vooraleer ik hem zou brengen,alsnog een aankoopbewijs te bezorgen kwam geen reactie meer.
Waarom vroeg ik om een bewijs?Omdat hij je net daarvoor verteld had dat ik zelf aan de wagen had gezaagd en nog andere dingen die totaal niet waar zijn en ik hem niet meer kon vertrouwen.
En daarop heb ik dit topic aangemaakt omdat hij niet meer reageerde.

Bekijk mijn eerste bericht in dit topic nog eens.Daar lees je dat ik hem zou terug brengen.
Dus van niet ingaan op zijn oplossing is geen sprake.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:20

Lees het topic even door RedLady. Aankoop bewijs word dus al voor gezorgd.

Partijdig of onpartijdig: hier schort teveel aan het verhaal, en als ze juridisch wat zou willen heb je geen poot om op te staan op deze manier, maar vooral een hoop geld minder voor TS.
Bedoel een jury zal je vragen hoe dit je in godsnaam niet is opgevallen met bijv afhalen daar dat je verantwoordelijkheid is wat je afneemt.

Ik kan me dan weer niet voorstellen dat ie m zo mee heeft gegeven maar a la, daar weet ik niks van, dus dat is nou eenmaal zo. Maar nee, die beschadigingen horen zeker niet, maar er word dus wel alles aan gedaan (of poging tot) om het op te lossen.

Dat is je al aangeboden vóór dit topic, en in dit topic beperk je het echt niet tot alleen geen aankoop bewijs hebben gekregen, dus dat is gewoon niet netjes en onder de gordel, zwart maken voordat het opgelost kan worden... :n

Je had ook even kunnen bellen en dan vragen om daarna op de mail te bevestigen van beide kanten wat er tijdens het gesprek is gezegd, ze zitten niet de hele dag achter de computer en zijn er niet zo handig mee als bijv wij.

Denk dat er nog weinig valt toe te voegen in het topic, daar TS er nu op ingegaan is zoals ze zegt om samen op te lossen.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 28-08-16 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Jylha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:31

Inderdaad. Daarmee lijkt mij dit voor nu genoeg. Vicky, Ik snap niet waarom jij zo wantrouwend bent. Oplichters als benaming noemen vind ik wel zeer zwaar en ongepast in dit geval. Jij hebt zelf na aanbieden van de wagenbouwer om het te maken , de wagen weer meegenomen. Ik zou zeggen hup de auto in en de wagen brengen en laten maken. Hoe vraag je om een slotje ? Ik merk dat ik het heel eens ben met Melanie. Ga het eens gewoon oplossen meid!

Stef_Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:33

Volgens de wet heeft de koper van een product onderzoeksplicht. Als jij geen volledig onderzoek (maten niet nagekeken, onderkant slecht, dingen scheef) hebt verricht waardoor je na maanden nog achter mankementen komt, geef ik je weinig kans om deze zaak naar je toe te trekken. Ik weet dat je wel onderzocht hebt, maar je hebt toch besloten om over te gaan tot aankoop. Jouw argument betreft "niet mee gereden door omstandigheden" kan de wagenbouwer ook niks mee. Goed afspuiten, in de lakbeschermer, paar nieuwe bandjes en een wagen zonder al te veel lakschade kan door als ongebruikt. Als wij een marathonwagen uitzoeken en die blijkt bij aflevering niet goed te zijn, is het jammer voor de wagenbouwer maar dan gaat hij niet mee naar huis. Sterker nog, als de afstand zo dusdanig is zouden wij er zelfs nog over uit proberen te komen dat ze hem thuis of in ieder geval op een middenpunt af komen (her) leveren. Ik wens je veel succes, hopelijk kan je in de toekomst toch plzier beleven aan je wagen!

RedLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:42

Nou,ik moet bekennen dat ik ook niet onder m'n wagen ben gaan liggen bij aankoop.Je vertrouwd op de verkoper dat hij alles nakijkt.Maar zo zijn ze helaas niet allemaal.Eerder uitzondering dan de regel.

Het lijkt me eerder dat m'n nu wel reageert net doordat dit topic werd aangemaakt.Pas als men iets openbaar zet,er eindelijk wat aan gedaan wordt.Daar hoor je toch zoveel verhalen over.

TS is wel zo netjes geweest geen namen te noemen.
Hoeveel slechte ervaringen met (internet)winkels worden er hier op Bokt wel niet besproken.Geen haan die ernaar kraait.Sterker nog.Meestal gaat iedereen akkoord met de 'onfortuinlijke' aankoper.

Maar die worden dan ook niet gesponsord hé ;)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:50

Ik snap het probleem niet, gewoon in de auto zetten en terug brengen. Dat geschuil altijd via email schiet niemand wat mee op, gewoon even netjes samen afhandelen, lijkt me niet zo moeilijk. Helemaal aangezien de wagenbouwer al oplossingen gegeven heeft.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:50

Flauw hoor RedLady, dat laatste zinnetje. Erg volwassen ook. ;)
Er zijn oplossingen geboden, en als TS daar eerst niet op in is gegaan is dit topic aanmaken ook niet fair. Vind je wel? ;)

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:52

De onderzoeksplicht bij een nieuw product van een bedrijf gaat echt niet zo ver dat je eronder moet gaan liggen hoor. Dit staat op de website van de Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-zijn-mijn-rechten-en-plichten-bij-een-koopovereenkomst
Citaat:
Daarnaast heeft u een onderzoeksplicht. Dat houdt in dat u aan de verkoper moet vragen of het product geschikt is voor wat u ermee wilt doen. De verkoper heeft op zijn beurt een informatieplicht. Hij moet u vertellen wat hij weet van het product.

Op de website staat ook dat je recht hebt op een onbeschadigd product. Het is toch ook niet zo dat je als je een splinternieuwe auto koopt, je die op de brug zet om de onderzijde te controleren? Je mag er gewoon vanuit gaan dat hij nieuw en dus onbeschadigd is!

En in Nederland hebben we geen jury hoor :D .
Laatst bijgewerkt door Niqui op 28-08-16 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt