Mee doen aan een wedstrijd Bitloos en barebackpad. kan dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 19:44

kisangel schreef:
Bitloos mag tot en met de M2, vanaf de z is het niet meer toegestaan, met barebackpad mag niet want volgens mij is het verplicht om beugels te hebben/gebruiken of je moet een bbp hebben met beugelophangig maar dit is niet echt heel bevorderlijk voor de rug doordat de druk op 1 punt komt te liggen. Sommige onderlinge wedstrijden zal bbp wel mogen maar hier moet je altijd contact voor opnemen met de organisatie of ze dit toestaan. ik zag laatst ergens iets langskomen dat er op een manege ofzo wedstrijd was waarbij de deelnemers bitloos of zelfs op een nekrinng reden en met bbp dus ze zijn er wel maar heel moeilijk te vindne.

Ik heb een barebackpad waar de beugel op hangen van af heb gehaald. Omdat je er "niks" aan hebt.

Hippisch centrum Almere als ik tgoed zeg heeft een wedstrijd georganiseerd. Die geven er ooklessen in. Kwam ik achter via bokt

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:32

Amigo_stan schreef:
kisangel schreef:
Bitloos mag tot en met de M2, vanaf de z is het niet meer toegestaan, met barebackpad mag niet want volgens mij is het verplicht om beugels te hebben/gebruiken of je moet een bbp hebben met beugelophangig maar dit is niet echt heel bevorderlijk voor de rug doordat de druk op 1 punt komt te liggen. Sommige onderlinge wedstrijden zal bbp wel mogen maar hier moet je altijd contact voor opnemen met de organisatie of ze dit toestaan. ik zag laatst ergens iets langskomen dat er op een manege ofzo wedstrijd was waarbij de deelnemers bitloos of zelfs op een nekrinng reden en met bbp dus ze zijn er wel maar heel moeilijk te vindne.

Ik heb een barebackpad waar de beugel op hangen van af heb gehaald. Omdat je er "niks" aan hebt.

Hippisch centrum Almere als ik tgoed zeg heeft een wedstrijd georganiseerd. Die geven er ooklessen in. Kwam ik achter via bokt

Jep groepslessen zijn er zo goed als wekelijks op de vrijdag avonden. Dit jaar ook onze eerste wedstrijd er mee gehad die erg geslaagd was.
Edit: ook voor paarden van buitenaf is toegestaan om mee te doen.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:25

Ik heb ook eens de ambitie gehad om met een barebackpad te starten, omdat ik het zo zat was dat ik geen zadel kon vinden waar mijn paard goed onder liep, dat ik met ook de christ barebackpads bij de KNHS heb gevraagd of je ermee mag starten. Het antwoord was steeds nee, omdat het zadel wel echt moet lijken op een engels zadel, met inderdaad beugels en dus nog meer karakteristieke kenmerken.

Uiteindelijk heb ik het synthetisch boomloos zadel gevonden, hiermee mag je dus wel starten. Hiervan vindt de KNHS dat het genoeg op een 'echt' zadel lijkt om ermee op wedstrijden te mogen starten: http://www.equixantosbarefoot.nl/a-2580 ... eur-zwart/

Over dit zadel is volgens mij weinig goeds bekend hier op bokt, maar voor mij was het een openbaring, ik heb het nu meer dan 5 jaar en mijn paardje loopt er superfijn op :)

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:45

Pocca_Locca schreef:
Tja... Niet iedereen kan zo goed rijden/blijven zitten dat ze bitloos en zonder zadel kunnen, en het moet wel eerlijk blijven, he ;)
Stel je voor dat iemand beter rijdt zonder de gebruikelijke optoming, en wint...
Hoe moeten de ouderwetse ruiters zich dan voelen -O-

Ben je nu serieus ?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:35

15 januari word er bij ons op stal weer een Bitloos/barebackpad wedstrijd gehouden als het goed is :)

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 09:19

Grainey schreef:
Ik heb ook eens de ambitie gehad om met een barebackpad te starten, omdat ik het zo zat was dat ik geen zadel kon vinden waar mijn paard goed onder liep, dat ik met ook de christ barebackpads bij de KNHS heb gevraagd of je ermee mag starten. Het antwoord was steeds nee, omdat het zadel wel echt moet lijken op een engels zadel, met inderdaad beugels en dus nog meer karakteristieke kenmerken.

Uiteindelijk heb ik het synthetisch boomloos zadel gevonden, hiermee mag je dus wel starten. Hiervan vindt de KNHS dat het genoeg op een 'echt' zadel lijkt om ermee op wedstrijden te mogen starten: http://www.equixantosbarefoot.nl/a-2580 ... eur-zwart/

Over dit zadel is volgens mij weinig goeds bekend hier op bokt, maar voor mij was het een openbaring, ik heb het nu meer dan 5 jaar en mijn paardje loopt er superfijn op :)

[ [url=m/weqcdU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Boomloze zadels heb ik onderhand ook een hard hoofd in. Prima, maar mijn paard blijft het op schuiven. en ik heb er echt al 20 uitgeprobeerd. Ook verschillende synthetische.. Die pad ligt het beste en daar kan ik prima mee uit de voeten. En als ik er geen wedstrijdjes mee kan rijden. Jammer maar helaas :D

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:00

Dat snap ik, mijn tinker is overbouwd en loopt veel op de voorhand, daarbij gleed ook elk zadel naar voren. Vooral na de galop kon ik meteen vernemen dat de schouders heel erg bekneld waren omdat dan het zadel naar voren was gegleden met als resultaat een boos gespannen paard. -O- Voor mij was toen ook het barebackpad de enige optie waar ze nog met plezier mee liep.

Alleen het punt was dat ik het op buitenrit fijner vind om wat meer houvast te hebben, daarbij moet ik er ook af om een hek open te doen, dus iets met beugels was wel een must. De reden dat ik bij deze uitkwam, is dat in dat zadel helemaal niks 'hards' zit en het eigenlijk een barebackpad in zadelvorm is (vandaar dat er op bokt ook niks goeds over te vinden is, het biedt verder weinig tot geen drukverdeling zoals een boomloos zadel dat wel doet). Ik gebruik hetzelfde zadel op mijn beide tinkers omdat het altijd past en nooit pijnlijk is voor ze. Toen ik het kocht werd mij ook nadrukkelijk verteld dat je niet te zwaar mocht zijn (<70 kilo dacht ik), niet gebruiken om veel licht te rijden en het ook niet vaker dan 2 keer in de week mocht gebruiken. Je moet ook wel een goede balans hebben, net als bij een barebackpad omdat dit zadel dat niet opvangt. Betekent dat dat het nooit naar voren glijdt? Nee, soms glijdt ie nog wel naar voren bij mijn ene tinker, maar het verschil is dat het haar nu niet uitmaakt en ze gewoon ontspannen blijft doorlopen omdat het niet zeer doet en dat was voor mij het belangrijkste.

Maar ik snap waarom je bij je barebackpad blijft, voor mij blijft dat ook mijn favoriet.Misschien dat ze ooit de richtlijnen voor wedstrijden rijden gaan aanpassen zodat we ook met barebackpads kunnen starten. Ik hoop het van harte! :j