Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Koper schreef:Als die van mij zelfs geen voerbeloning meer aanneemt weet ik dat hij veel te veel stress heeft. Maar ik ken jouw paard natuurlijk niet. Neemt ze buiten de trailer wel voer aan?
butengeweun schreef:Misschien een oefening voor in de bak. Zet haar neer geef het commando dat je gebruikt dat ze moet blijven staan. En zet een stap weg en ga dan weer naar haar toe en beloon dat. En zo steeds verder weg. Heel handig is dat ik nu dus mijn paard bijna overal kan parkeren en weg kan lopen (gras is soms nog heel aantrekkelijk als dat net wel/net niet in bereik staat).
Als dat goed gaat dat ook op de trailer oefenen dat ze echt leert stilstaan los en je dus zelf kan weglopen.
in het engels noemen ze het ground tie
Een filmpje van youtube hoe aan te leren.
https://www.youtube.com/watch?v=unpxl0BFT8g
Koper schreef:Is er iets anders wat je kunt inzetten als ultieme beloning? Een favoriete kriebelplek bij voorbeeld?
Of heeft je paard toevallig een hekel aan regen, zodat je trailer = droog op haar harde schijf kunt installeren?
) Princesj schreef:rien10 schreef:Wat zou er gebeuren als je binnen die 10 seconden de stang er wel achter doet en de klep dicht maakt? Zou ze flippen, of zou ze het accepteren?
Dat haal je niet, het is een stang die je erin moet hangen. Ik gok dat ze dan omhoog zal komen, met alle gevolgen van dien.
: zou je haar er achteruit in krijgen? Zodat ze er toch in staat maar overzicht kan houden op wat er buiten de trailer gebeurt. Misschien dat ze dan rustiger blijft en je zo het vertrouwen en de tijd kunt opbouwen. Daarna weer vooruit proberen
hoop dat het je helpt . Succes