Ervaringen met 3-jarige uit opfok vervoeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Binks

Re: Ervaringen met 3-jarige uit opfok vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 21:47

Bedankt voor alle tips! Ik denk dat ik hem gewoon met mijn 2paards vrachtwagentje ga halen en vooral niet een te groot probleem van ga maken!!

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:13

Veel succes en relax :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 23:26

farahdiba46 schreef:
Ik doe paard juist los. Inladen, alles dicht klep zeil etc. Helemaal dicht en beestje er los in. Alles ook af (geen halster etc.)

Dit is pas slecht advies, neus op stang trouwens ook. Maar alles af.. Nooit doen natuurlijk, dat is je levenslijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 23:30

Jep, ervaring hier :')

Die van mij liep er zo op, alleen halvewege de rit hing hij op zn kop over de voorstang heen. Hele trailer uit elkaar moeten halen zo ongeveer om hem te bevrijden.
Daarna bij hem gebleven in de trailer en hij stond zo wankel als wat..
Iig extra rustig rijden dus
Verder kun je er niet zoveel mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 07:51

Tja met 2 touwen aan weerszijden vast zetten kunnen ze makkelijk over de stang springen. Met neus op de stang niet, met grote paarden kan dat ook niet maar met kleinere modellen wel. Ik zet ze ook liever losser zodat ze kunnen kijken maar met jong en onervaren neem ik dat risico niet. Dat het ondanks neus op de stang toch lukte om er een been overheen te krijgen was omdat ik een nieuw touw had gebruikt die flink rekte.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 07:55

Op normale manier vastmaken, maar een van de touwen een slag om de voorstang doen. Kan het paard nooit over de voorstang springen. Niet te strak idd.