Pony trekt teugels uit handen dochter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Re: Pony trekt teugels uit handen dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:09

Nee je gaat zorgen dat de pony actiever wordt. Hoe het precies werkt is voor dat kind toch niet belangrijk. Waarom wordt er hier zo vervelend gereageerd?
De vraag is toch: Hoe komt dit en hoe los ik het op?
Ik zit pas 40 jaar in de paarden, kelley-Ann geloof me ik heb een boel gezien. Ook zes jarigen die wel meteen goed leren rijden...

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:21

mrie schreef:
Nee je gaat zorgen dat de pony actiever wordt. Hoe het precies werkt is voor dat kind toch niet belangrijk. Waarom wordt er hier zo vervelend gereageerd?
Ik zit pas 40 jaar in de paarden, kelley-Ann geloof me ik heb een boel gezien. Ook zes jarigen die wel meteen goed leren rijden...

Nee er word niet gevraagd hoe komt dit...
Ik wil dan wel eens een 6 jarige zien die dr paard goed met de achterhand dragend rijdt

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:24

Afbeelding
dit kan ook een uitkomst zijn...

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:31

Dat is die daisy rein idd.
Werkt niet in op bit, dus blijft alle ruimte voor sturen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 23:37

mrie schreef:

Hoe komt dit? Pony ziet gras en ruitertje is nog niet handig genoeg om dit zelf op te lossen.
Hoe los ik dit op? Door in eerste instantie die verantwoordelijkheid bij het ruitertje weg te nemen zodat ruitertje zich volledig kan concentreren op houding, zit en vooral plezier hebben met het dier. Eenmaal die houding en zit beter is zal het ruitertje handiger en sneller worden en wel handig genoeg worden om te voorkomen dat ponylief gras gaat vreten.

Hoe je de pony actiever krijgt is voor dat kind inderdaad niet belangrijk, maar ik vraag me oprecht af hoe je een kind van die leeftijd een pony op de achterhand leert rijden, als ze zelf nog zo hard bezig zijn met houding en zit? Hoe leer je een kind dat de eerste keren in stap en draf los rijdt om een pony op de achterhand te plaatsen? Dat is toch gewoon niet realistisch ? ( er van uitgaan dat sommige talentjes dat wel kunnen maar het gros van de kinderen niet in de buurt komen van dat talent)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:04

En daarbij denk ik ook dat het voor pony, ruitertje en instructeur een stuk fijner en leuker is om zonder 'gevecht' en gedoe les te geven. En paard rijden (en lesgeven) doe je voor je lol!
Want eenmaal een neus in het gras betekend dat dat vaker geprobeerd word is mijn ervaring. Sommige pony's doen het nooit, maar ik heb er 1 grappenmaker tussen zitten die zelfs in draf een hap gras kan nemen, in een fractie van een seconde. Dat kost de nodige zere handjes en ook koprollen het gras in omdat kindjes niet snel genoeg zijn om extra gas te geven of hun teugels zelf los te laten.

Is het dan een rot-pony? Absoluut niet, het is een pony die ontelbare kindjes heeft leren rijden en echt een brave stabiele vaste waarde in de lesjes. Maar bij de hele kleintjes wel even met een anti-gras-teugeltje er aan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:13

Duhelo schreef:
Hoe je de pony actiever krijgt is voor dat kind inderdaad niet belangrijk, maar ik vraag me oprecht af hoe je een kind van die leeftijd een pony op de achterhand leert rijden, als ze zelf nog zo hard bezig zijn met houding en zit? Hoe leer je een kind dat de eerste keren in stap en draf los rijdt om een pony op de achterhand te plaatsen? Dat is toch gewoon niet realistisch ? ( er van uitgaan dat sommige talentjes dat wel kunnen maar het gros van de kinderen niet in de buurt komen van dat talent)

Dat kan nog helemaal niet. Los van balans en zit is de fijne motoriek (coordinatie hand/been) die daarvoor nodig is bij kindjes van die leeftijd nog helemaal niet aanwezig.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:19

Ik heb een pony gehad die na het beleren voor de wagen ook ontzettend ging hangen in de hand. Heb nu ook zo'n graasriempje zoals de foto van Dynara. Werkt ideaal. Pony kan nog gewoon normaal lopen maar bij het hangen cq. in jouw geval teugeltrekken komen ze zichzelf tegen. Je dochter kan met deze vriendelijke oplossing waarschijnlijk een stuk fijner rijden! Hier heeft het echt geholpen!

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:32

De oplossing van dynara vind ik het meest vriendelijk voor de pony, je moet er geen andere hulpteugels aan willen hangen, en blijkbaar vindt het meisje het toch ook wel spannend dat ze de teugels uit haar handen laat trekken. (en ja ik weet dat sommige pony's hier heel gehaaid in zijn)
Ik heb eroverheen gelezen of ze in een bak rijdt zonder hek of dat ze op gras rijdt? Rijdt ze in een bak zonder hek dan simpel prikpaaltjes met stroomdraadje zetten zodat gras niet meer bereikt kan worden en de pony kan ook de "bak" niet uit. Dan heeft ze meer ruimte om te spelen met de pony.