Wat kan je ervoor vragen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Re: Wat kan je ervoor vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:59

hoog in de blub?van waar komt die blub dan?het is putje zomer,nu is er toch nergens blub?

dat paarden in en weide staan en niet in de hand maakt hen toch nog niet verwaarloosd?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:59

Lovemyponys5 schreef:
Donja schreef:
Om heel eerlijk te zijn...?? Minder dan de slachtprijs, aangezien voor de slacht je er een chip en paspoort bij moet hebben, dus die kosten moet je er nog afhalen...

Maar waarom slachtprijs?

Omdat het in principe een nutteloos paard is waar je niks mee kan. Even simpel gezegd. Meer dan in een weiland zich vol vreten kent ze niet, dus je hebt er simpelweg de eerste tijd vrij weinig aan, en er gaan alleen maar kosten in zitten.

Ik zou er een paar honderd euro voor geven, afhankelijk van de afstamming en bouw van het paard.

tengeltje11 schreef:
hoog in de blub?van waar komt die blub dan?het is putje zomer,nu is er toch nergens blub?

dat paarden in en weide staan en niet in de hand maakt hen toch nog niet verwaarloosd?

Ik vind het niet erg zomers, na al die regen van de afgelopen tijd is het hier ook weer een mooie blubberbende geworden.

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 11:01

tengeltje11 schreef:

ik zeg het niet zomaar
Dus ga er verder ook niet meer op in want dit beantwoord mijn vraag ook nie

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:04

tengeltje11 schreef:

Waar is het zomer? :')

Ik zou er niet meer dan €500 voor geven.

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 11:05

Jildau schreef:
tengeltje11 schreef:

Waar is het zomer? :')

Ik zou er niet meer dan €500 voor geven.

Dat vroeg ik me ook al af, hier kun je het beter herfst noemen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:05

Jildau schreef:
Sizzle schreef:
Dat is beter dan een doodgeknuffelde 2 jarige.

Die snap ik even niet, hoezo?

Omdat een groene die nog geen mensen getest heeft vele malen eenvoudiger te beleren is dan 1 die al precies weet wat hij kan.

Geen halster kennen is ech no-problemo
Dat is echt zo gepiept.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:11

prugelpiet schreef:
Omdat het in principe een nutteloos paard is waar je niks mee kan. Even simpel gezegd. Meer dan in een weiland zich vol vreten kent ze niet, dus je hebt er simpelweg de eerste tijd vrij weinig aan, en er gaan alleen maar kosten in zitten.

Het dier is twee, dus de eerste tijd heb je er sowieso niet veel aan. Ik vind het niet zo vreemd hoor, een dier van twee jaar dat niets kent.

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 11:12

[/quote]

Omdat een groene die nog geen mensen getest heeft vele malen eenvoudiger te beleren is dan 1 die al precies weet wat hij kan.
Geen halster kennen is ech no-problemo
Dat is echt zo gepiept.[/quote]

Niet mee eens ik heb 4 jaar terug een veulen gekocht. Van begin af aan heel tam gemaakt stukjes gewandeld en getut. Ze was bomproof wist precies wat ze kon . Toen ze 4 was was het opstappen en wegrijden. Ze heeft niet 1x gebokt of geprobeerd mij eraf te gooien. Tuurlijk aan het begin wat onwennig maar ze wilde graag leren

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:17

Dit zijn in mijn ogen echt de beste koopjes.
Gezonde pony, niet verpest, nietwetende eigenaar, nog wat 'verwaarloos' korting.
Zo een verkoopje dan een jaar later zadelmak en getoiletteerd voor minimaal 3x je aankoopsprijs :P

Zo'n groene staat zo in de trailer als je weet wat je doet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:23

Lovemypony, maak je geen illusies. Bij 90% van de paarden stap je zo op met fatsoenlijke voorbereiding.
Maakt niet uit of ze knuffeljampioen zijn of uit een natuurgebied komen.

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 11:24

Sizzle schreef:
Dit zijn in mijn ogen echt de beste koopjes.
Gezonde pony, niet verpest, nietwetende eigenaar, nog wat 'verwaarloos' korting.
Zo een verkoopje dan een jaar later zadelmak en getoiletteerd voor minimaal 3x je aankoopsprijs :P

Zo'n groene staat zo in de trailer als je weet wat je doet.

Ja dat is waar
Ik vind het ook veel leuker om haar alles te leren dan dat ze alles al kunnen en je niet weet hoe het aangeleerd is

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:38

Heeft het paard een stamboom? Heb nog niet gehoord van zon flinke volle welsh pony maar kan aan mij liggen, ben enkel bekend met a b c cob en k :p

Heb je misschien een foto?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:39

En laten we niet niet naief zijn, bij genoeg paardenfokkers loopt het jonge grut er precies zo bij.
Een week voordat ze ze te koop zetten trekken ze ze uit de klei, zetten de tuinslang erop evtl beetje bijscheren, hoefsmid komt even rigoreus wat snoeien en dan is hij ineens een keurige pony ;)

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:42

ik zou er ongeveer 200 voor willen geven, maximaal 300!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:01

kijk,dat ze nu me hun hoeven in wat modder staan,ok,maar 'paarden in de blub' is voor mij paarden die een halve meter in de drek zakken.
dat kan nu gewoon niet(of er moeten juist overstromingen ofzo geweest zijn,hebben wij hier enkele weken terug gehad,maar alles is hier netjes droog)

verwaarloosd en in de blub....zo'n dingen worden veel te vlug gezegd.

idd net wat Sizzle zegt,omdat hoeven lang en gebrokkeld zijn,dat zegt nog niets,1 kapbeurt doet wonderen als ze recht op hun voeten staan.

qua prijs is zoiets ook vaak maar wat de gek ervoor geeft.

400-500 euro is het max,maar dat zou ik er vb nooit voor geven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:04

En dan nog 150 eraf voor het chippen :P
Gewoon goedkoop stamboekje zoeken en ondertussen met een moeilijk kijkende blik zeggen dat het eigenlijk niet kan om een ingechipte pony in te laden maar dat je wel bereid bent om het risico te nemen om ze te ontzien aangezien de pony niet te vangen is O:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:58