Hoefje geven, drama...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Besje15

Re: Hoefje geven, drama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:42

Tussen ruiter en paard kan je ook goed op weg helpen!
Mijn paard schopte ook enorm met haar achterbenen en door haar ben ik veel bewuster geworden van wat ik doe en hoe ik het stap voor stap moet aanpakken.

fennaxaranka

Re: Hoefje geven, drama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 12:07

ben je eventueel geïnteresseerd in professionele hulp?

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:37

Jouwne heeft het net iets heftiger dan da tik heb meegemaakt.
Deze liet je namelijk hem niet pakken (dan krijg je een trap) maar als je er met een vinger een tikje op geeft doet ze hem omhoog en moet je m snel pakken voordat ze trapt :( .
Ook niet fijn natuurlijk... Hier was het een kwestie van vaak doen en HEEL overdreven belonen :P

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 18:51

Even een kleine 'update' hier! :D

Inmiddels heb ik een aantal weken geleden les gekregen en hebben we het hoeven probleem aangepakt. Het eerste wat ze zei was dat ze ons een onwijs gave combi vond en we al erg goed op weg waren! Na even 10 minuutjes kort dingen bespreken zei ze, raak de achterbenen maar aan, als je dat durft. Tja, ik ga natuurlijk niet toegeven dat ik dat op dat moment niet durf en ik wílde het gewoon die dag doen. Klaar. Ik moest van me eigen.

Achterbenen aangeraakt, niks gebeurd. Super trots natuurlijk! Na dit x aantal keer gedaan te hebben vroeg ze of ik ze misschien ook wel wou proberen op te tillen. Na enige twijfel toch gedaan en mán wat ben ik blij dat ik dat toen heb gedaan! Ze deed helemaal niks en tilde keurig haar voetje op (alle twee de kanten). Daarna nog wat andere NH dingen geleerd maar dat is meer basis en niet zo met de achterbenen.

Nu zijn we elke dag even kort aan het oefenen met optillen, op en weer los, andere kant idem. Het gaat steeds en steeds beter en voor kan ik nu zelfs al uitkrabben! :D Wie had dat gedacht, ben echt zo blij dat ik die les heb gedaan!