BopjeBo schreef:Caps mogen niet in de wasmachine of vaatwasser, emmer sop is ook niet aan te raden. Ten eerste lost de lijm op waarmee de helm in elkaar gezet is door de temperaturen en wasmiddelen, dan is ie gewoon niet meer veilig ook al zie je er van de buitenzijde niets aan. Ten tweede als je een cap in de wasmachine gooit (met of zonder andere was) beschadigd de harde schaal van de helm door het butsen in de trommel. Dezelfde helm zet je daarna weer op je hoofd ter bescherming ?!? Denk ff na alsjeblieft. Je cap valt dan ook meteen niet meer onder de garantie, staat namelijk in elke gebruiksaanwijzing die je bij aankoop krijgt. Als je helm geen uitneembare voering heeft kun je de binnenkant wel afnemen met een vochtige doek, dat moet voldoende zijn.
Ik hoop dat mijn doppie niet alleen met lijm in elkaar is gezet
Maar, dat beschadigen met centrifugeren was dus ook mijn angst. Overigens heb ik er echt geen garantie meer op, hoor
Ik heb nu eenmaal een zweethoofd, dus de vochtige doek is niet haalbaar. Ik las ergens de tip na het rijden een schone handdoek erin, om het vocht op te nemen. Als 'ie nu na zijn recente badje weer fris is, ga ik dat proberen.