Waterdichtheid Nika regendekens

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loadihra

Re: Waterdichtheid Nika regendekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:30

Daarom Shirley.. ik zeg win win situatie :)) hoewel ze het dan misschien ook nog wel gepresteerd krijgen haha

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:36

Vast!
Of ze graven zichzelf in -O-

Kijk maar even dan morgen, als je wilt :j

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:51

[SV] Nika horseproducts dekens

een oud topic! maar er staan veel verschillende ervaringen in :j op de oude stal waar ik liep had bijna ieder paard een Nika deken en weinig tot geen problemen :)

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:16

Als ze zichzelf in graven worden het neppe mini's :j

Ik zal morgen eens kijken hoe dik de deken is. Zal het je dan laten weten

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:39

Mijn pony heeft al 8 jaar dezelfde Nika dekens. Nooit doorgelekt. Afgelopen jaar heeft mijn grote paard er een scheur in getrokken, dus ik moet weer nieuwe halen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 07:27

Mijne staat(en stond) ook 24/7 buiten.
De maatjes 175 niet nodig die heb ik zelf nog te koop staan maar als je maat 135 had gehad graag :D

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 08:07

Hier geen ervaring met Nika dekens wel met verschillende Ijslanders die tijdens langdurige regen een regendeken opkregen maar dan allemaal een Bucas smartex rain. Deze deken kan zelfs op een nat paard gelegd worden en paard komt er keurig droog onder vandaan. Ook bij langdurige regen blijven de paarden mooi droog. Het is even een investering om een Bucas aan te schaffen maar de levensduur is lang. Mijn deken is inmiddels ruim 5 jaar oud en nog steeds waterdicht.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 08:58

Ingegraven mini's :')

Alleen maar positieve verhalen tot nu toe. Dank je wel Kirri voor de link, ik heb dat topic nog niet helemaal doorgelezen maar ook daar lees ik tot nu toe alleen maar goede verhalen.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:37

Ik heb slechte ervaringen met nika helaas.. Ik had een 0 grams regendeken en die zoog zichzelf helemaal vol, echt nooit zo idioot gezien.

De service was helemaal bagger, we werden niet geloofd en we mochten de deken niet eens terugsturen want we zouden ons geld toch niet terug krijgen...
Na veel gemail mochten we toch de deken opsturen en dan 'zouden ze de deken controleren'. Deken werd gecontroleerd maar scheen niet te lekken en werd weer teruggestuurd naar ons.
Een dag later had ik weer een zeik nat paard. Foto's gemaakt en opgestuurd, 6 weken later geld terug gekregen.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:40

Ik heb ook goede ervaringen met mijn 0grams regendeken!

Ik heb evt nog een zo goed als nieuwe winterdeken van nika liggen. Mijn paard is met pensioen dus mag een wintervacht kweken.
Is een 205 bovenmaat. Ik denk dat hij hem 2 nachten op heeft gehad.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:42

NdV74 schreef:
Mijn Nika-dekens blijven super waterdicht (totdat ik ze liet wassen -O- ).

Bij mij ook :)

Niet wassen dus :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 09:42

205 bóvenmaat? :wow: Heb je een shire?

kitlover hmm dat klinkt niet best. Dat een deken niet goed is kan, maar dan wil ik in dat geval wel service hebben :=

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:43

Koper schreef:
205 bóvenmaat? :wow: Heb je een shire?

kitlover hmm dat klinkt niet best. Dat een deken niet goed is kan, maar dan wil ik in dat geval wel service hebben :=

Oeps, ondermaat natuurlijk haha... nog niet wakker denk ik 8-)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:47

Ik heb een nika deken voor mijn shet . Ze word geschoren omdat ze zelf een slechte en niet water dichte vacht aan maakt en altijd flink staat te koukleumen. Het is een 300 gram deken. Heb de deken vorig jaar gekocht en is nog altijd waterdicht.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 10:09

Hou er met bestellen wel rekening mee dat ze vaak een maat groter vallen dan normale dekens. Die van mij heeft normaal 195. Met een 195 van nika had hij een soort van soep jurk.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 10:34

Hier helemaal knudde... Dekens zijn prima voor paarden die niet regelmatig in het zand liggen. Je zag precies waar ze erop lag, daar was hij zo lek als een vergiet.
Ik geef liever iets meer uit voor betere kwaliteit.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:06

dat van de service ben ik het ook wel mee eens.
normaal reageren ze heel snel op het contact formulier maar toen ik het melde van de 300gram die doorlekte heb ik nooit geen reactie gekregen.

ben nu dus in 2strijd op ik het nog een keer ga proberen of niet.
inderdaad wat je zegt dat iets niet in orde is kan altijd gebeuren maar een beetje service is dan wel op zn plaats

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:08

Hier ook slechte ervaringen met Nika dekens. Weather Beeta is veel beter maar dan wel de zwaardere stofkwaliteit nemen anders zit je ongeveer met hetzelfde probleem.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:09

Ik denk dat bij Nika de waterdichtheidsgarantie tot aan de deur van de winkel is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 13:52

Rizette schreef:
Hier ook slechte ervaringen met Nika dekens. Weather Beeta is veel beter maar dan wel de zwaardere stofkwaliteit nemen anders zit je ongeveer met hetzelfde probleem.

Alle dekens die ik van hun kan vinden is met de zelfde stofkwaliteit. Zelfde denier en zelfde soort stof.

Mijn paard rolt wel graag, en natuurlijk het liefste in zand. Het baart me wel een beetje zorgen dat er mensen zijn die zeggen dat de deken daar niet tegen kan.

Knuffeldier de vliegendeken die ik heb van Nika is onderlengte 175 en dat is ook mijn paard zijn normale maat. Eerst trok de deken wat naar achteren, waardoor hij te groot leek. Maar nu hij bij de schouders goed zit valt de rest van de deken ook zoals hij hoort.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 14:10

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 14:24

Ik heb al jaaaaaren Nika dekens en ben hartstikke tevreden. Heb een 0grams regendeken en een 100grams regendeken. De 100grams heb ik nu 2 jaar, de 0grams ondertussen alweer 4 jaar. Beide maat 195 zoals mijn paard altijd heeft en past perfect. Nooit schuurplekken oid!
Bij mij zijn ze 100% waterdicht. En hoewel mijn paard in een grote kudde van 40 paarden staat, leven ze beide nog :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:01

Koper schreef:
Mijn paard rolt wel graag, en natuurlijk het liefste in zand. Het baart me wel een beetje zorgen dat er mensen zijn die zeggen dat de deken daar niet tegen kan.

Mijn paard rolt ook veel, maar heb nog geen lekke plekken gezien. Nu loopt zij pas een jaar onder de nika, dus misschien dat dat nog komt. Bij de andere twee heb ik het nog nooit gezien, maar die zijn niet zo van het vele rollen.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:16

Ik heb er 3 jaar geleden een gekocht aangezien mijn paard die zomer zijn dekens bleef slopen, dus voor een goedkopere deken gegaan. 0-grams regendeken, in eerste instantie blijft 'ie mooi waterdicht. Na 2,5 jaar kwam 'ie als het heel hard regende er wel nat van onderweg. Hij heeft hem eigenlijk altijd op, dus wel tevreden voor dit geld.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:06

Koper schreef:

Die van mij doet niets liever dan in zand en modder rollen :D
Gaat al jaren goed, nog nooit geen kapotte dekens gehad.