KimD schreef:Ik doe niet aan dressuurwedstrijden, maar met honden. Als wij een wedstrijd organiseren dan is het ook vooraf inschrijven, als de deelnemer zich afmeld om wat voor reden dan ook krijgen ze geen inschrijfgeld terug. Moeten wij als organisatie aftasten dan hebben de deelnemers een gedeelte van hun geld terug op hun rekening binnen vijf werkdagen.
Hier kan ik mij helemaal in vinden.
Wedstrijden worden immers wel georganiseerd, daar zijn kosten mee gemoeid die al gemaakt zijn.
Soms kan om bepaalde redenen een wedstrijd niet doorgaan een gedeeltelijke restitutie is dan vrij gebruikelijk in alle takken van sport.
vooruitbetaling is ook bijna in iedere sport normaal, vind het juist apart dat het bij paardrijden niet hoeft.
Bij zwemmen kregen we vroeger volle restitutie, maar dat gingen ook om kleine bedragen.
volleybal betaalde je het hele seizoen vooruit, als er wedstrijden tussenuit vielen, dan kreeg je geen restitutie.
Bij wandelensport is het afhankelijk welke tocht, de ene hoef je pas ter plekke te betalen, de andere waar organisatorisch veel geregeld moet worden, vooraf.. bij de ene krijg je volle restitutie, bij de andere een deel.. Bij de Nijmeegse in 2006 waar na 1 dag gecancelled werd, ook geen restitutie.. niet van de wandeltocht en niet van je overnachtingsplekken.. Dat was even duur cancellen.
Mensen betalen toch op de dag zélf bij het aanmelden bij het secretariaat. Hoe kan iemand dan starten zonder betaald te hebben?
[/quote]