camper en 2 paards trailer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:39

guusjew schreef:
Kaitlyn schreef:
Nee ook niet met een 1.5 paardstrailer.

Waarom risico's nemen? Ga gewoon dat E rijbewijs halen.

Gewoon dat E rijbewijs halen?? Is niet gewoon iets hoor... en ik heb daar niks over te zeggen aangezien mijn vader niet nog een rijbewijs wil halen. Het is gewoon een vraag. Ik weet nou dat het niet kan dus dan zorgen we voor een andere oploasing

Let er dan wel even op dat het dan wel mag. Mijn combinatie van auto + 1.5 prds trailer mag je ook niet met alleen B rijden (ook niet leeg!): TMM auto 2000 kg + TMM trailer 1600 kg = 3600 kg.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: camper en 2 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:11

Wat betreft vermogen zijn de moderne campers wel wat beter uitgerust dan die ouwetjes. Daarbij kun je 'm laten "tunen".

De mijne heeft een Fiat Ducato onderkant met een motor van 130 PK die ik heb laten "tunen" bij Ziptuning en nu heeft 'ie 162 PK. Dat scheelt wel.....

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:39

Wilde al zeggen, je hebt best kans dat je met een wat grotere camper gewoon je vrachtwagen rijbewijs moet hebben. Komt dat nog een aanhanger bij dan kostbaar ook nog een e rijbewijs bij. Die zijn beide helaas niet echt gratis te noemen.

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:41

Wat ik gemeld had over met een gewoon B rijbewijs een zwaarder camper kunnen rijden is een regel die van kracht is in Frankrijk. Dit geldt alleen voor mensen die kun rijbewijs voór 1975 gehaald hebben. Ze moeten hun rijbewijs laten omzetten in een rijbewijs B79. Dat sluit dus al een flink aantal Bokkers uit ;-).

Alle andere (wederom in Frankrijk) kunnen een cursus van 7 uur volgen om een zwaardere aanhanger (boven de 750kg) te mogen trekken achter hun camper (en hun rijbewijs laten omzetten in een B96). Echter..... het totaalgewicht van camper plus aanhanger mag niet boven de 4250 kg uitkomen En de camper moet de zware aanhanger technisch ook mogen trekken.

Hoezo harmonisatie van Europese regels????

Ikke blij met mijn rijbewijs BCDE ;-)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:11

pjotrg schreef:
Wat ik gemeld had over met een gewoon B rijbewijs een zwaarder camper kunnen rijden is een regel die van kracht is in Frankrijk. Dit geldt alleen voor mensen die kun rijbewijs voór 1975 gehaald hebben. Ze moeten hun rijbewijs laten omzetten in een rijbewijs B79. Dat sluit dus al een flink aantal Bokkers uit ;-).

Alle andere (wederom in Frankrijk) kunnen een cursus van 7 uur volgen om een zwaardere aanhanger (boven de 750kg) te mogen trekken achter hun camper (en hun rijbewijs laten omzetten in een B96). Echter..... het totaalgewicht van camper plus aanhanger mag niet boven de 4250 kg uitkomen En de camper moet de zware aanhanger technisch ook mogen trekken.

Hoezo harmonisatie van Europese regels????

Ikke blij met mijn rijbewijs BCDE ;-)

Dat B96 kennen we in NL ook, alleen is dat gelijk getrokken met B-E in de opleiding en na je examen mag je kiezen of je B-E of een B96 rijbewijs (tot 4250kg TMM) wil.......

Ik doe je bijna na met BCE :D en ik ben er blij mee, inderdaad.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:19

Zonder A stelt dat allemaal niets voor O:)

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:59

A is zinloos. Past geen paardentrailer achter ;-)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:28

Weet ik het goed gemaakt, gaan jullie met het paard rijden, ga ik wel paardrijden _O-

Geniet van het mooie weer allemaal Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:38

Rex_Rolfo schreef:
Zonder A stelt dat allemaal niets voor O:)

Daar bestaan al enkele jaren leuke alternatieven voor........

En dan nog, ik heb liever onze Caab dan een setje motorfietsen.......