Een pony, veel draven, en zware borsten...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 13:03

Super, al die suggesties! Tja, ik ben als de dood voor operaties, plus wat een rekening, dus dat laat ik maar :') Ik heb nooit echt een "goede" merksportbeha gedragen, dus ik zie wat ik daarmee win. Ik ben zeker benieuwd. Ik liep ook een hele lange tijd rond (sinds het zesde leerjaar, 7 jaar terug...) tot het derde middelbaar met een verkeerde BHmaat. Dan een keer laten opmeten door een verkoopster omdat die mij vroeg of ik zeker die maat moest hebben. Ik zei ja... nou. Ik liep met een B rond, bleek ik een D te hebben. Oeps :z

RoyceMack, je zult het niet geloven, maar zo ging het eigenlijk wel. Het ís eigenlijk gewoon hilarisch als je ernaast staat. Als ik nadien foto's bekijk denk ik echt... euh... wow. De vrouwelijke instructrices hadden opgemerkt dat ik moeite had met traag lopen en dat ik altijd mijn rug hol drukte vanwege het gewicht, maar oeps, plots was er een instructrice ziek en stond daar een mannelijke instructeur van begot 20-25 jaar. Begon spontaan te stotteren als hij me tips gaf bij galop of draf. Hij raakte er wel overheen, maar het rooie gezicht als hij met me moest praten ging toch nooit weg. Arme jongen, een trauma opgelopen :') Ik bleef mooi alles vasthouden en met één hand sturen, en hij was te bang om er iets van te zeggen. _O-

Saaams

Re: Een pony, veel draven, en zware borsten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:05

Wellicht word het om medische redenen vergoed door de verzekeraar?

Jezelf nog geen blauwe ogen geslagen? :+
Wellicht inderdaad een goede sportzaak in?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:07

Shock Absorber :j en eventueel daaroverheen een gewone strakke sporttop.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:10

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:10

hier ook een 85 D en zweer ook bij de shock absorber en daarover draag ik een strak hemdje van de Hema. Werkt Prima!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:15

Ben erg fan van ShockAbsorber, had hun 'zwaarste' model en kon daar zelfs mee hardlopen!
Helaas voor mij gaan die maar tot cup H.

Nu heb ik een sportbh van annamamelle.nl (inmiddels cup K). Iets minder goed als AchockAbsorber, maar gelukkig in heel veel maten verkrijgbaar en ook wel prima :)
Als het echt moet gaat er nog zo'n strak-elastisch figuur correctie hemdje overheen.

Misschien heb je ook wel een hardloop winkel in de buurt TS, kun je wat passen en zo.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:35

Safiera schreef:
Ben erg fan van ShockAbsorber, had hun 'zwaarste' model en kon daar zelfs mee hardlopen!
Helaas voor mij gaan die maar tot cup H.

Nu heb ik een sportbh van annamamelle.nl (inmiddels cup K). Iets minder goed als AchockAbsorber, maar gelukkig in heel veel maten verkrijgbaar en ook wel prima :)
Als het echt moet gaat er nog zo'n strak-elastisch figuur correctie hemdje overheen.

Misschien heb je ook wel een hardloop winkel in de buurt TS, kun je wat passen en zo.

Cup K? :? Als ik zo je profiel bekijk zou ik het echt geen K geven :P

Weer on topic: ik hoor altijd goede ervaringen over de shockabsorber dus wellicht is dat ook iets voor jou. Evt zoals hierboven ook is vermeld over de sportbh een strakke sporttop doen voor extra steun, vind ik ook erg fijn :) Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:39

Shock absorbers zijn inderdaad prima, even op ebay kijken dan vind je ze nog wat goedkoper vaak ook :)
Zelf rijd ik sinds een aantal jaren standaard met een bodyprotector, dat scheelt ook enorm.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:44

Eerst goed laten opmeten inderdaad en dan verder kijken. En dan zegt merk en kwaliteit nog weinig.Ik heb een 70F (lekker gangbaar ook) en doenhetbhet beste op de goedkoopste sport BH's vd Hema, maar dan met 2 over elkaar. En ik heb behoorlijk wat uitgeprobeerd de afgelopen jaren.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:45

Jup Shock Absorber, ik zweer er bij, en dan de TOP level die zo'n racerback heeft.
Daarmee blijven de dames (85E) keurig op de plek en kan ik heerlijk paardrijden, nooit weer wat anders!

Tip: ga naar een winkel passen. Ook voor deze bh's geldt: je moet echt passen voordat je de juiste maat hebt, elke bh valt anders en vooral een sportbh wil nog wel eens afwijken qua maten is mijn ervaring.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:49

L0veMyHorse schreef:
Cup K? :? Als ik zo je profiel bekijk zou ik het echt geen K geven :P

Weer on topic: ik hoor altijd goede ervaringen over de shockabsorber dus wellicht is dat ook iets voor jou. Evt zoals hierboven ook is vermeld over de sportbh een strakke sporttop doen voor extra steun, vind ik ook erg fijn :) Succes!

Profiel is erg oud. Bovendien staat op veel foto's mijn zusje en niet ik.

Grotere cupmaten zijn lastig. Bijna alsof je niet mag sporten.

Hoop dat je een fijne bh vindt TS! Misschien vind je hier nog tips
[MWS] Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!
Het zou namelijk ook kunnen zijn dat je niet de meest ideale maat bh draagt.

En inderdaad; passen! Ik spring altijd een beetje in het rond met (sport)bh's passen :+
Dan weet je het direct!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:51

Sportbh van Panache! Bij mij past de shockabsorber slecht en de fantastische lingeriezaak in Breda geeft ook aan dat ze niet geschikt zijn voor het echt zware werk.

Met mijn 70G-65H zweer ik dus bij Panache. Incl beugels en met bandjes die ook nog op je rug te kruisen zijn. Superfijn!

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 14:02

Aangezien de shockabsorber zo wordt aangeraden ben ik eens op zoek gegaan naar winkels die deze verkopen zodat passen en meten ook kan. Gelukkig horen er drie winkels aanwezig te zijn in Leuven, dus ik ben safe! Ik hoop dat ik ergens klik. Nooit geweten dat er een winkel in Leuven aanwezig was die specifiek sportbeha's verkoopt. Toerist in eigen stad... 8)7

Safiera, dat moet ook super onhandig zijn, zeg. Zoals je zegt, het is nogal een miserie. Zelfs als ik over straat loop met een normale tank top wordt ik nagekeken. Commentaren als "Wat een grote *** zijn dat nu weer" zijn veel voorkomend... Met een normale beha heb ik misschien geen last van stappen, maar ze bouncen wel heel wat, dus aanwezig zijn ze altijd. Ik had even diepe decoté's als mijn klasgenoten in het middelbaar, en toch was ik dan weer degene die waarschuwingen kreeg. Sorry voor mijn biologie, zeg. -O- Ik kan me indenken dat jij het ook niet simpel hebt.

Dat topic had ik overigens niet gezien, thanks!

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 14:04

Avelien, die had ik nog niet voorbij zien komen in de winkels. Eens mijn ogen openhouden de volgende keer. :j

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:06

De beste bh is nog altijd de bodyprotector. :D

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 14:09

Stacey, oef, daar heb ik een absolute pest aan, eerlijkgezegd :o Ik rij helemaal niet comfortabel met een bodyprotector. Vind het ook zo nutteloos en zo warm als je een braaf paard hebt en je niet aan springen doet. 30 km met een bodyprotector, je zou me gebraden terugvinden :))

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:11

Stacey schreef:

Ja, en voordat die veel gedragen werden, waren heel toevallig O:) de bodywarmers erg populair bij paardrijdende dames. :D

Maar hier ook goede ervaringen met Shockabsorbers. Je schijnt ze alleen wel in verschillende klasses te hebben, dus TS, let op dat je de zwaarste klasse neemt.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:12

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:12

Ja, is begrijpelijk. Ik vond het in het begin ook heel erg wennen, maar na een tijdje kon ik niet meer zonder. Zelfs niet met dit weer.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:13

Zoolgangster schreef:
Stacey schreef:

Ja, en voordat die veel gedragen werden, waren heel toevallig O:) de bodywarmers erg populair bij paardrijdende dames. :D

Maar hier ook goede ervaringen met Shockabsorbers. Je schijnt ze alleen wel in verschillende klasses te hebben, dus TS, let op dat je de zwaarste klasse neemt.

Hahaha, inderdaad!! Ook heeel lang mee gereden. Gut, ik word oud. :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:16

Evelyne79 schreef:
http://www.sportbeha.com en dan de Enell, zit als een huis. en tevens goed advies

Ziet er inderdaad uit alsof er niets kan ontsnappen. :D
Lijkt me ook een goed merk ja.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:35

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:41

Herkenbaar probleem. Enige wat bij mij echt hielp was afvallen (en dus een kleinere cupmaat). Vond het ook echt vervelend die grote dingen :P. Was ook het (voorzichtige) advies van de fysio trouwens (hoewel ik al slank was). Eigenlijk moet er nog wat af maar dat lukt me nog niet.

Bodyprotector hielp idd ook. Ik vind de sportbh's van anita fijn. Maar blijft persoonlijk. Zou gewoon van alles passen.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:03

Zapje schreef:
Herkenbaar probleem. Enige wat bij mij echt hielp was afvallen (en dus een kleinere cupmaat). Vond het ook echt vervelend die grote dingen :P. Was ook het (voorzichtige) advies van de fysio trouwens (hoewel ik al slank was). Eigenlijk moet er nog wat af maar dat lukt me nog niet.

Bodyprotector hielp idd ook. Ik vind de sportbh's van anita fijn. Maar blijft persoonlijk. Zou gewoon van alles passen.

Maar niet iedereen raakt zijn borsten kwijt bij afvallen. :P