Je zal toch iets moeten veranderen aan het stalmanagement. Er zijn geen trukjes om dit op te lossen, en je moet bang zijn dat de gewoonte er zo inslijt dat ze het niet meer wil afleren.
Een stuk of 3 volle hooinetten ophangen, zo'n jolly bal ophangen? Zodat ze iets te doen heeft 's nachts. Anders zou ik haar samen met wat andere paarden gewoon de hele nacht buiten laten staan.
Misschien toch een andere stal opzoeken. Paard van ons deed het ook. Staleigenaren konden er ook niet van slapen. Begrijpelijk en niet leuk. Helaas werd er niet naar een oplossing gekeken. Paard had 2 luiken. Beiden werden dichtgezet als ze op stal kwam. Daar stond ze dan van 17.00 uur tot 07.30 uur opgesloten in haar stalletje. Verschrikkelijk!!! Besloten om naar een andere stal te gaan. Ze staat nu fijn op een nieuwe stal. Ze staat in de eerste box. Ze kan alles zien. Knuffelt met verschillende klanten die langs haar stal komen. Ze heeft sociaal contact met de andere paarden en ze kan alles zien. Heerlijk. Tevens slaat ze niet meer tegen stalwanden aan!!!
Goner
Geplaatst: 16-08-16 14:18
Dit doet een paard bij mij op de manege ook, dit doet ze volgens mij alleen omdat ze de andere paarden niet mag. Heeft je merrie een klik met de andere paarden of sluiten die haar een beetje buiten?
Shenavallie
Geplaatst: 16-08-16 14:28
Als alle adviezen die hier gegeven zijn niet mogelijk zijn op deze stal, dan zou mijn voorstel zijn om naar een andere stal te gaan. Jouw paard is hier duidelijk niet tevreden. Zoek een mogelijkheid waar het paard (liefst) 24/7 naar buiten kan in groepsverband. Of in ieder geval eentje met een beter voerbeleid en ruimere stallen. Wellicht is een loopstal of uitloopstal nog een optie?
Hier ook een paard gehad wat dat bleef doen..Heel vervelend.. alleen kreeg dit paard ook minimaal aandacht vd eigenaar. Ik weet wel als dit gewoonte wordt van je paard dat t vaak niet meer af te leren is! Hebben jullie geen veilige paddock waar ze kan staan met een maatje? Het geeft een hoop onrust ook voor andere paarden!
MissBmx
Geplaatst: 16-08-16 14:34
Is ze weleens bloed geprikt hoe haar hormoonspiegel is? Is het buiten de stal ook een zure merrie? is ze onderzocht op mijten?
Een inloopstal zou misschien schelen? Slowfeeder, voldoende hoor waar ze de hele nacht mee door kan boxwissel (maar dat had je al gedaan he) Geen paard in de box naast haar maar wel tegenover haar, of zijn er daar te weinig stallen voor. Veel buiten overdag, zolang mogelijk Voldoende beweging een aandacht
Arabier
Geplaatst: 17-08-16 10:34
Staat ze genoeg buiten? Want misschien komt het gewoon door de verveling... Of is er misschein iets met haar benen/hoef?