Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Gillbo schreef:bruintje123 schreef:Of de chauffeur rustig genoeg rijdt?
Zet een volle emmer water in de trailer.
Na de rit mag er geen druppel uit zijn of de emmer van zijn plek geschoven zijn.
Whaha serieus, sorry hoor maar voordat jij de straat uit bent ligt er al water naast.
Een paard kan echt wel tegen een hobbeltje of een bobbeltje in de weg, ze zijn niet van glas
MaritB schreef:kruimellover schreef:
Het wachten tot ze weer aandacht heeft is een goed idee, maar dan kunnen we wachten tot we een ons wegen. Want ze blijft in zichzelf gekeerd en afgeleid. En ik beloon haar dus ook iedere keer als ze wel een stapje zet oid.
Bedankt alvast voor de tips!
Ik heb trouwens geen filmpje, alleen van toen ze het wel heel snel deed met de targets.
Ik Zou juist wachten bij zo'n paardik ben zelf een parelli fan en Linda parelli zegt altijd 'it take never longer than 2 days'
Dus wacht maar gewoon eens tot je een ons weegtgeef je paard aan dat je wilt wachten, voor haar! Ik zelf ga gewoon op de klep zitten en spelletje doen op telefoon. En zodra ze dan relaxed staat op de klep stop je en dan volgende dag weer opnieuw

ijssnuiver schreef:MaritB schreef:Je schrijft eigenlijk dat je paard in zichzelf keert, in mijn ogen doet een 'eigenwijs, koppig' paard dit niet.
Maar dat is hoe ik er tegen aan kijk
Mee eens!
Mijn is wel daadwerkelijk koppig/dominant en staat uiterst relaxed op de klep om zich heen te kijken. Bij hem is het een kwestie van zorgen dat hij op de trailer gericht blijft, even rustig afwachten en dan weer voorwaarts. Zo duurt laden bij ons max een kwartiertje.
Als ik jou was zou ik een trailerlaadles nemen en dan ook kritisch kijken naar rijstijl met de trailer en of de trailer voldoende ruim ed is voor je paard.

VisibreTeam schreef:Combinatie clicker en target? Een click kan een paard dat even dichtslaat weer heel goed bevestigen dat ie echt heel knap en braaf is, omdat het triggerd. Waardoor je dus in combinatie van click en target je paard makkelijker kan motiveren. En aangezien je aangeeft dat ze veel doet voor wat lekkers... denk dat je een heel eind kan komen met die methode als je even puzzelt wat voor jullie werkt