Smalle, hoge laarzen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Floorg18

Re: Smalle, hoge laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:34

Ik heb ook hele smalle kuit en maat 45... Heb De Niro's op maat laten maken en ik kan het je zeker aanraden. Heb ze al 4 jaar en zitten heel fijn. Volgens mij is De Niro sowieso een smal merk.

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:42

DeNiro! Ik heb zelf het tricolore model :o

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:54

Lindeeee schreef:
Hoi,

Ik zoek al langere tijd paardrijlaarzen, maar ik heb hele smalle kuiten (32 cm) en daarbij ook relatief hoog (45 cm). Ik vroeg me dus af of iemand mij kan helpen aan mooie paardrijlaarzen.

Ik wil geen chaps meer, die zakken af of daar is geen fijne maat bij.

Ik wil het liefst een laars met een rits aan de achterkant, tot de hak. En het liefst aan de voorkant een stukje veters, op de overgang voet-enkel. En daarbij ook niet veel te duur, onder de 300 euro.

Ik heb maat 38.

Wie o wie heeft een mooie laars in gedachten voor mij, of zijn mijn eisen te moeilijk en moet ik over een paar jaartjes dan toch maar voor op-maat-gemaakt gaan?

ruitersportruinen.nl, daar heb ik mijn laarzen vandaan. De Ariats, zijn op dit moment maar 125 euro en ik heb ze zelf, heel fijn. Kuitmaat is 32 en hoogte 50 dacht ik.

Zit geen rits in, maar kun je erin laten zetten bij de schoenmaker, past zeer makkelijk binnen je budget :P

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:56

Ik volg.
Heb kuitmaat 31, hoogte 47 en schoenmaat 38.
Heb nu laarzen die wel gaan maar toch te kort zijn in de hoogte voor het mooie :)

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 18:57

Dankjewel voor alle tips weer!

Ik vroeg me nu af, heeft er ook iemand ervaring met het smaller maken van de laars bij een schoenmaker? Een kennis adviseerde mij dit, zou dit ook mogelijk zijn bij rijlaarzen?

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 21:01

Hoi,

Binnenkort ga ik kijken voor een paar laarzen die ik heb gezien, de Petrie Melbourne's. Ik vroeg me af of er ervaringen zijn met deze laarzen, hoe ze lopen, hoe lang ze meegaan etc.
Edit: en qua inzakken? Zakken ze veel in?

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:27

Ik denk dat het een goede keuze is om naar petrie laarzen te gaan kijken. Ik heb helaas zelf geen ervaring met de peteie melbourne's maar ik zie wel veel mensen lopen met het merk petrie.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:31

Ik heb net nieuwe Petrie's, maar vind ze toch een stuk houteriger dan bijvoorbeeld Ariat. Ik zou echt meerdere laarzen passen.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:32

Ik heb hetzelfde probleem, heb het topic niet gelezen, alleen OP dus wellicht al genoemd. Mountain horse heeft echt super fijne laarzen! Vind het persoonlijk niet de aller mooiste laarzen maar zitten perfect en voldoen aan je eisen.

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 07:03

Doedatje schreef:
Ik denk dat het een goede keuze is om naar petrie laarzen te gaan kijken. Ik heb helaas zelf geen ervaring met de peteie melbourne's maar ik zie wel veel mensen lopen met het merk petrie.

Ja inderdaad, en ik hoor heel veel goede reacties specifiek over de melbourne!

prugelpiet schreef:
Ik heb net nieuwe Petrie's, maar vind ze toch een stuk houteriger dan bijvoorbeeld Ariat. Ik zou echt meerdere laarzen passen.

Ik ben ook wel van plan om voor meerdere laarzen te kijken, maar dat gaat niet zo makkelijk, want mijn maat specifiek (qua hoogte en breedte) is heel lastig te krijgen en ik heb eigenlijk alleen de ej tot beschikking. En mijn moeder wil niet te dure laarzen voor mij. Maar bedankt dat je het even opheldert, want ik zat in mijn hoofd toch wel veel te focussen op die petries...

L0veMyHorse schreef:
Ik heb hetzelfde probleem, heb het topic niet gelezen, alleen OP dus wellicht al genoemd. Mountain horse heeft echt super fijne laarzen! Vind het persoonlijk niet de aller mooiste laarzen maar zitten perfect en voldoen aan je eisen.

Ik weet niet of die bij de ej te krijgen zijn? Ik ga er in ieder geval naar kijken!

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 08:30

Ik zweer vij Ego7! Ik heb maatje 42 en heeele smalle kuiten (31 volgensmij) en daarbij heb ik hele lange benen :') Kostte wel 300 maar dan heb je ook wat! Echt super kwaliteit *\%/*