lange buitenritten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 09:46

MarliesV schreef:
Let op dat je je telefoon niet in je zadeltas doet maar ergens aan je lichaam, dus heuptasje, band om je arm oid.
Als je namelijk van je paard valt en dan je telefoon nodig bent is je paard er anders met je telefoon vandoor.

Verder zijn er goede tips gegeven vind ik.

dankjewel voor de tip zal een heuptasje mee nemen :)

Skinfaxi

Re: lange buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:07

Vergeet jezelf ook niet in te smeren met zonnebrand! En een halster met een halstertouw is inderdaad ook handig.

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 13:18

Pily schreef:
Vergeet jezelf ook niet in te smeren met zonnebrand! En een halster met een halstertouw is inderdaad ook handig.

komt goed dankjewel :)

Steef159

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:48

Weet niet of het al gezegd was maar endomondo aanzetten op je telefoon, vind ik altijd leuk. Vooral op vreemd terrijn is het leuk dan kun je zien hoe je hebt gereden en snelheid etc.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:15

Jeetje wat een voorbereiding. Ik heb jaren lang voornamelijk ritten van 4 tot 8 uur gereden, nam niks meer mee dan voor een rit van een uurtje. Weet waar je je beest kunt laten drinken, waar jijzelf bij kunt tanken, ken het gebied en als je dat niet kent googlemaps kan je heel wat leren. Verder niet doen alsof je dagen weg gaat want dan sjouw je vanalles mee wat je uiteindelijk niet nodig hebt. Tenslotte ga je niet haasten, nooit. Eindig je in het donker dan maar in het donker. Haast is funest.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:20

Fijn dat ik je een beetje heb kunnen helpen!

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 23:03

Steef159 schreef:
Weet niet of het al gezegd was maar endomondo aanzetten op je telefoon, vind ik altijd leuk. Vooral op vreemd terrijn is het leuk dan kun je zien hoe je hebt gereden en snelheid etc.

leuk dankjewel voor de tip

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 23:06

mrie schreef:
Jeetje wat een voorbereiding. Ik heb jaren lang voornamelijk ritten van 4 tot 8 uur gereden, nam niks meer mee dan voor een rit van een uurtje. Weet waar je je beest kunt laten drinken, waar jijzelf bij kunt tanken, ken het gebied en als je dat niet kent googlemaps kan je heel wat leren. Verder niet doen alsof je dagen weg gaat want dan sjouw je vanalles mee wat je uiteindelijk niet nodig hebt. Tenslotte ga je niet haasten, nooit. Eindig je in het donker dan maar in het donker. Haast is funest.

precies we gaan alles op onze gemakkie doen ik ken het terrein zelf niet dus idd google maps is handig dankjewel

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 23:07

sat_nath schreef:
Fijn dat ik je een beetje heb kunnen helpen!

idd de mensen zijn hier erg behulpzaam nogmaals bedankt :D

_Nis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:36

Eten
Drinken
Snacks
Geld
Telefoon
Kaartje met telefoon nummers
ID

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 18:35

_Nisrine schreef:
Eten
Drinken
Snacks
Geld
Telefoon
Kaartje met telefoon nummers
ID

dankjewel :)

_Nis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 21:05

Veel plezier!

patricia6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 21:11

hoi, als ik lange ritten maak heb ik zowieso een fietsbroek met zo'n dik zitje aan onder mijn rijbroek. En een iets kortere rit een onderbroek met pijpjes onder je rijbroek. Zorg er ook voor dat je schoenen lekker zitten en niet gaan afknellen aan de bovenkant. Inderdaad een tasje voor iets erin te stoppen is zowieso handig. Veel plezier

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 23:17

_Nis schreef:
Veel plezier!

dankje ^_^ komt wel goed

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 23:18

patricia6 schreef:
hoi, als ik lange ritten maak heb ik zowieso een fietsbroek met zo'n dik zitje aan onder mijn rijbroek. En een iets kortere rit een onderbroek met pijpjes onder je rijbroek. Zorg er ook voor dat je schoenen lekker zitten en niet gaan afknellen aan de bovenkant. Inderdaad een tasje voor iets erin te stoppen is zowieso handig. Veel plezier

dankjewel zal het onthouden ^_^ zo en zo de schoenen waar ik in rijd zitten super lekker :)

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:39

Gelpleisters! Die zijn dunner dan blarenpleisters. Mocht je jezelf toch ergens op doorrijden dan plak je er de volgende dag een gelpleister overheen.
In mijn zadeltasje zit altijd een dun touwhalster met touwtje voor noodgevallen in de groep.
Zakmes met hoevenkrabber (menmes). Een lange tie-rip om kapot tuig provisorisch te repareren. Stevige plastic zak/tas, die kun je om je cap doen en dan kun je je paard uit je cap laten drinken.
Extra dekje, als het eerste dekje de volgende dag nog niet droog is. Evt voerbak (als ze buiten staan en je bij wilt voeren). Kleine liksteen, die ontbreekt nog wel eens in de paddocks/weiland en je paard heeft na een lange rit niet alleen vocht, maar ook zout nodig.
Veel plezier!

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 10:12

DonCamillo schreef:
Gelpleisters! Die zijn dunner dan blarenpleisters. Mocht je jezelf toch ergens op doorrijden dan plak je er de volgende dag een gelpleister overheen.
In mijn zadeltasje zit altijd een dun touwhalster met touwtje voor noodgevallen in de groep.
Zakmes met hoevenkrabber (menmes). Een lange tie-rip om kapot tuig provisorisch te repareren. Stevige plastic zak/tas, die kun je om je cap doen en dan kun je je paard uit je cap laten drinken.
Extra dekje, als het eerste dekje de volgende dag nog niet droog is. Evt voerbak (als ze buiten staan en je bij wilt voeren). Kleine liksteen, die ontbreekt nog wel eens in de paddocks/weiland en je paard heeft na een lange rit niet alleen vocht, maar ook zout nodig.
Veel plezier!

das een goede tip zal straks gelijk even kijken voor die pleisters heb een extra hoeven krabber mee :) zal ook eens kijken voor tierips en een liksteen dankjewel :D

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:41

Dat zakmes heb ik ook om in noodgevallen iets los te kunnen snijden, bijvoorbeeld als een paard ergens vast zit, in de sloot oid. Daarom draag ik het altijd ergens in mijn kleding, liefst niet aan het zadel.

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 12:55

DonCamillo schreef:
Dat zakmes heb ik ook om in noodgevallen iets los te kunnen snijden, bijvoorbeeld als een paard ergens vast zit, in de sloot oid. Daarom draag ik het altijd ergens in mijn kleding, liefst niet aan het zadel.

een van de leiders heeft zakmessen mee :) maar dankjewel voor de tip

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:05

Je gaat op kamp en die zullen dus voor dingen als ehbo en alles voor de paarden regelen. Vliegenspray, appels/paardensnoepjes laat je dus lekker thuis. Enige wat belangrijk is om mee te nemen is kleding die goed zit (regenkleding niet vergeten), eventueel fijne rijschoenen ipv laarzen aan doen, je mobiel (er kan er altijd 1 stuk zijn of accu leeg, dus 1 extra is geen probleem), flesje drinken (of 2 ivm verdelen gewicht zadeltassen/jaszak), goede conditie! (6 uur rijden is iets anders dan uurtje lessen), en misschien bontje voor jouw billen. Zorg voor de paarden wordt door het kamp gedaan, daar moet jij niet tussen gaan zitten. Niet met sprays (schrikken/allergie) en niet met snoep (bijten en ook weer allergie, wat zich meestal uit in jeuk oid).

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 21:34

tamary schreef:
Je gaat op kamp en die zullen dus voor dingen als ehbo en alles voor de paarden regelen. Vliegenspray, appels/paardensnoepjes laat je dus lekker thuis. Enige wat belangrijk is om mee te nemen is kleding die goed zit (regenkleding niet vergeten), eventueel fijne rijschoenen ipv laarzen aan doen, je mobiel (er kan er altijd 1 stuk zijn of accu leeg, dus 1 extra is geen probleem), flesje drinken (of 2 ivm verdelen gewicht zadeltassen/jaszak), goede conditie! (6 uur rijden is iets anders dan uurtje lessen), en misschien bontje voor jouw billen. Zorg voor de paarden wordt door het kamp gedaan, daar moet jij niet tussen gaan zitten. Niet met sprays (schrikken/allergie) en niet met snoep (bijten en ook weer allergie, wat zich meestal uit in jeuk oid).

we moeten zelf biks mee nemen tis gewoon een groot huis met stallen en een wei erbij we gaan namelijk met onze eigen paarden op kamp alleen ga ik dan met mijn lease pony :) dankjewel heb zo en zo verschillende kleding mee

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:37

Dat is duidelijker.
Mijn ervaringen met spray zijn trouwens matig, enige wat goed helpt en zeker als paard gaat zweten is een rijvliegendeken.
Heeft je leasepony de nodige conditie voor zulke ritten?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:40

Ik heb zo'n voortas van dabo design
Ideaal kan je van alles in doen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:48

Wat dacht je van een pakpaard voor al je spullen :+

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 13:15

tamary schreef:
Dat is duidelijker.
Mijn ervaringen met spray zijn trouwens matig, enige wat goed helpt en zeker als paard gaat zweten is een rijvliegendeken.
Heeft je leasepony de nodige conditie voor zulke ritten?

hij word wel vaker voor 6 uur gereden dus neem aan van wel en dankjewel voor de tip