Regelgeving bij happent/bijtent paart

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

piezze

Re: Regelgeving bij happent/bijtent paart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:02

Wat sneu voor dat paard dat er steeds volk voor hem langs wil lopen. Snappen ze dan niet dat die gang ervoor van hem is en dat hij gewoon rust wil?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:11

Bsmith schreef:
Is het aanklagen van de eigenaar(wat ik niet ben) ook geen optie? want het paard staat op een plek waar veel mensen langs moeten, het heeft zelfs een plekje voorin de stal(naast de deur) waar het bijna altijd staat. stal eigenaar is ook eigenaar van het paard, dat maakt deze situatie ook wel lastig voor de meeste mensen die er komen, ook al doen ze hun best om het beest te negeren of er veilig langs te komen.
De vorige keer dat ik het probeerde kreeg ik een mooie afdruk in mijn arm!

Deze had ik even gemist.

Als ik het correct lees, staat een "gevaarlijk" paard dus op een punt waar (bijna) iedereen wel langs MOET?

In dat geval zou ik toch maar serieus overwegen om een andere plek te zoeken want stal-eigenaren die niet snappen dat je een dergelijk paard niet op een dergelijke posititie moet stallen, die zal zeer waarschijnlijk wel meer "aparte" opvattingen hebben over de omgang en stalling.........

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:21

Ik kan wegens te weinig info deze situatie niet direct beoordelen, maar ik kan me wel voorstellen dat ik niet vrolijk zou worden in een situatie waar bv een paard staat dat de helft van de tijd je arm er vanaf probeert te rukken en je om een of andere reden vaak erlangs moet met een beperkte uitwijkruimte. Niet dat er dan direct gesproken moet worden over inslapen en toestanden, maar lijkt me redelijk dat er een oplossing gezocht wordt (bv verhuizen naar een rustige hoek), zeker als het paard het je klanten moeilijk maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:31

Staat dat paard nooit buiten dan?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:34

Als staleigenaar zou ik iemand die happent, bijtent en paart schrijft, niet heel serieus nemen...

Krijgt het paard genoeg aandacht? Of is het misschien heel angstig? Misschien voelt die zich niet veilig of krijgt hij niet voldoende rust in de box waar die nu staat..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:54

Denise_Storm schreef:
Als staleigenaar zou ik iemand die happent, bijtent en paart schrijft, niet heel serieus nemen...

Krijgt het paard genoeg aandacht? Of is het misschien heel angstig? Misschien voelt die zich niet veilig of krijgt hij niet voldoende rust in de box waar die nu staat..

Zou je iemand die aanwijzende voornaamwoorden inzet als persoonlijke voornaamwoorden wel heel serieus nemen? People....glass houses....stones.....
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 22-06-16 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:57

piezze schreef:
Wat sneu voor dat paard dat er steeds volk voor hem langs wil lopen. Snappen ze dan niet dat die gang ervoor van hem is en dat hij gewoon rust wil?

Dit ja :j

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:59

Ik zou nog een keer proberen een gesprek aan te gaan met de staleigenaar en daarbij ook echt duidelijk maken dat het vaak gebeurd. Misschien hem eens mee laten kijken als je langs de stal van het paard loopt? En zijn er meer mensen die hier last van hebben? Dan kan je die vragen om het ook te melden bij de stal eigenaar, want als er echt veel mensen over komen klagen dan gaat hij er vast wel iets mee doen.

Ik zou in ieder geval niet beginnen over inslapen o.i.d. Als ik als staleigenaar dit topic tegen zou komen waarin iemand de mogelijkheden wil weten om mijn paard in te kunnen laten slapen dan zou ik je zonder pardon van mijn terrein afgooien :o