Is dit een aantrekkelijk idee?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rivjenn

Re: Is dit een aantrekkelijk idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:07

Wij zijn al meerdere malen bij hwt Hanerschothuis geweest.
Ze zijn nu aan het verbouwen maar via de link kun je hun prijzen zien. Ze zitten prachtig aan de Veluwe en geweldige accomodatie en stallen paddock en wei.
http://www.hamerschothuis.nl/prijzen/

Ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 18:11

Kunnen we svp de borg laten voor wat deze is? Ik heb al een heroverweging gemaakt en neem echt alle tips ter harte. We realiseren ons dat we ter plekke gewoon even een rondje moeten maken met de vertrekkers.

Je kunt ons plan niet vergelijken met losse stalhuur en een aparte overnachtingsplek elders. Bij ons zit je bij je paarden, alles bij de hand. Dat is wat ruiters het liefst willen, zeker als er voor een paar centen op stal staat.

Het gaat me er meer om wat bijv. Ikke (e.a.) schrijft: dat soort dingen kunnen we echt meenemen in ons plan. Het is niet zomaar iets wat je aanvangt en nogmaals: we willen het in één keer goed doen, echt leuk maken voor iedereen en dat vergt behoorlijk wat research.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:21

Ik twijfel ook over de prijzen. De borg is te hoog, zoals al veel genoemd is.. Maar ik vind ook de andere prijzen wat aan de hoge kant.. stalling voor de paarden is meestal inderdaad niet zo duur.

Ik denk dat ik 150 voor een weekend, 250 voor een lang weekend en iets van 400 voor een week reëler vind. Dan zou ik het zelf ook veel sneller gaan doen, net even wat betaalbaarder. Ik snap wel dat je dichter bij je paarden bent, maar dat heeft voor mij persoonlijk niet zo'n hoge meerwaarde dat ik daar echt meer voor betalen wil.

En... ik was het wel eens met Sammie, toen ik je reactie op die post las, dacht ik direct: laat maar, daar ga ik niet heen.. Dingen helder weergeven oke, maar dat kan ook anders.

Daarnaast denk ik dat als je, zoals je schrijft het in één keer goed wilt doen, dat je dan blij moet zijn met elke reactie die je krijgt. Wij zijn immers potentiële klanten en aan de hand van onze reacties kunnen jullie het in één keer goed doen. Natuurlijk zijn jullie degene die beslissen en kan je het niet iedereen naar de zin maken, maar we zijn wel jullie doelgroep.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:25

Goh, wat een lichtgeraakte mensen in dit topic zeg. :=

Ook een lekker welkom voor een nieuwe Bokker. Vind dat ze er keurig op reageert.

Ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 18:34

Dat is aardig van je, Iris82, dankjewel.
Je kunt het nooit iedereen 100% naar de zin maken, ook al is dat natuurlijk wel wat we het liefst zouden willen.

Ik heb stil al veel opgestoken. En álle reacties en suggesties blijven welkom!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:48

Shenavallie schreef:
Silly1972 schreef:
Geef mij die adressen eens? :D

Ik ga meestal naar de Veluwe en daar betaal je ook 300-350 p.p.p.w. incl paard (op basis van 2 pers) en dat zijn dan nog de goedkopere

Ik heb alleen even gekeken op Internet voor de gemiddelde prijzen van chalethuur.
Voor dagprijzen voor stalling heb ik mijn informatie van een staleigenaar uit Brabant met wedstrijdpaarden (ik wilde mijn eigen paard ooit meenemen naar Brabant als ik daar een weekendje in de caravan van mijn ouders zou logeren. Op 500 meter afstand lag een super fijne manege/wedstrijdstal, waar ik haar dan kon stallen voor dat bedrag per dag en van alle faciliteiten gebruik mocht maken).
Als ik die twee met elkaar combineer, dan kom ik op een veel lager bedrag uit.

Maar 750 euro voor een week, dat is ongeveer 3 keer een maand stalling voor mij. Vandaar dat ik het nogal een behoorlijk bedrag vind.

Is wel voor 2 personen en 2 paarden he, dus 375 p,p,

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:48

En is hierbij de huur van een paard eventueel een optie?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:55

Ik zou goed bedenken wat jou uniek maakt. Neem aan dat je www.paardenbed.nl kent. Daar kun je mooi afkijken hoe diverse vergelijkbare bedrijven zich presenteren.

Verder denk ik dat de behoeften van wedstrijdruiters en vakantiegangers wel uit elkaar ligt. Misschien zou je zelfs meerdere optionele servies kunnen bieden (tegen bijbetaling oid).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:03

Ruiterpaden schreef:
Kunnen we svp de borg laten voor wat deze is? Ik heb al een heroverweging gemaakt en neem echt alle tips ter harte. We realiseren ons dat we ter plekke gewoon even een rondje moeten maken met de vertrekkers.

Je kunt ons plan niet vergelijken met losse stalhuur en een aparte overnachtingsplek elders. Bij ons zit je bij je paarden, alles bij de hand. Dat is wat ruiters het liefst willen, zeker als er voor een paar centen op stal staat.

Het gaat me er meer om wat bijv. Ikke (e.a.) schrijft: dat soort dingen kunnen we echt meenemen in ons plan. Het is niet zomaar iets wat je aanvangt en nogmaals: we willen het in één keer goed doen, echt leuk maken voor iedereen en dat vergt behoorlijk wat research.

Je doet het niet in een keer goed, maak je geen zorgen. Dat geeft ook niks want as je steeds wat kunt verbeteren, hebben mensen een aanleiding om terug te komen :D
Maar je hebt wel een punt: de basis moet goed want die pas je niet zomaar aan.

Over prijzen: wellicht een scheiding maken in mensen en paarden. Het lijkt me logisch dat je voor een gezin met een paard een andere prijs vraagt dan voor vier vrienden die met vier paarden op de klep komen vallen.

De mogelijkheid tot bijhuren van paarden is iets waar je zeker aandacht aan moet besteden, dat is al zo'n redelijk unieke kans. Daar zijn niet zoveel mogelijkheden voor in NL; zeker zonder begeleiding.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:00

@ Silly1972: Klopt, dat had ik gelezen. Blijf ik het enorm veel geld vinden. :$

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:35

Ik word er altijd blij van als er ter plekke ruiterroutes vanaf de stal beschikbaar zijn. Dus kaartje met de mooiste route(s). Zou een pre zijn. Als recreatieruiter zijnde.

Ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 21:33

Bedankt voor alle reacties!
De ruiterroutes kan ik bij de VVV opvragen denk ik of anders bij de manege.

Paarden verhuren is weer een andere business, maar dat moet realiseerbaar zijn. Ik denk dan wel aan echt recreatiepaarden ipv sport. Zelf zou ik niet (nou ja misschien soms wel) mee kunnen rijden ivm ons gezin. Ik heb wel beeld bij wat voor soort/type rijpaarden ik daarvoor zou uitkiezen.

Het is de bedoeling dat het een privé gebeuren wordt op ons terrein weliswaar, en natuurlijk is er altijd wel iemand aanwezig voor hulp of vragen. Alles op paardengebied (goeie vets, shops, manege) is hier binnen 5 km (max) voor handen.

De prijzen zullen steeds afhankelijk zijn van de vraag: wel/geen paarden mee, evt paarden huren bij ons, aantal boxen in gebruik.....ik heb in de gaten dat we nog een hele weg te gaan hebben, maar het is al leuk om mee bezig te zijn :-).

Het moet bovenal leuk blijven!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:37

Je ideeën vind ik leuk.
Ik zou mij ten eerste op de recreant richten met als optie erbij trainings weekend bij die springstal.
Je kan ook kijken of jullie samen bv trainingsweekenden kan organiseren buiten de zomer en dan in de zomer meer voor de recreant

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:44

Ruiterpaden schreef:
Bedankt voor alle reacties!
De ruiterroutes kan ik bij de VVV opvragen denk ik of anders bij de manege.

Paarden verhuren is weer een andere business, maar dat moet realiseerbaar zijn. Ik denk dan wel aan echt recreatiepaarden ipv sport. Zelf zou ik niet (nou ja misschien soms wel) mee kunnen rijden ivm ons gezin. Ik heb wel beeld bij wat voor soort/type rijpaarden ik daarvoor zou uitkiezen.

Het is de bedoeling dat het een privé gebeuren wordt op ons terrein weliswaar, en natuurlijk is er altijd wel iemand aanwezig voor hulp of vragen. Alles op paardengebied (goeie vets, shops, manege) is hier binnen 5 km (max) voor handen.

De prijzen zullen steeds afhankelijk zijn van de vraag: wel/geen paarden mee, evt paarden huren bij ons, aantal boxen in gebruik.....ik heb in de gaten dat we nog een hele weg te gaan hebben, maar het is al leuk om mee bezig te zijn :-).

Het moet bovenal leuk blijven!

Ik meende gelezen te hebben dat er in overleg bij de naburige stal paarden gehuurd konden worden, maar dat zie ik nu niet meer terug, dus wellicht heb ik dat verkeerd gelezen. Daar kwam mijn opmerking van die huurpaarden vandaan.

Ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 21:53

Er kunnen zeker paarden gehuurd worden nabijgelegen. Ik meende echter dat de vraag was of het ook bij ons zelf mogelijk zou zijn. Daarover denken we na. Je hebt manegepaarden in allerlei varianten als je voor de eerste optie kiest. Ze organiseren ook begeleide ritten. Ik heb geen idee waar de voorkeur naar uit zou gaan...?

Ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 22:01

Denk dat ook een heel goed plan is, Silly. Beetje oppassen dat we niemand het gevoel geven hen in de wielen te rijden want dat gaat vrienden kosten en is het ook weer niet waard ;-)
Bedankt voor je compliment, dat is echt aardig!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:07

Klinkt heel aantrekkelijk, mooie prijzen en fijn gebied :j

Ik denk dat je richten op professionals niet mogelijk gaat zijn, ik denk niet dat er veel professionals zijn die met hun paard op een vreemde stalling in een chalet zitten om bij een oefenparcours te komen. Grootste gros heeft thuis een parcours staan of toch iets in de buurt als trainingsmogelijkheid.

Ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 00:50

Daar heb je idd een punt Prugelpiet. Ik had het ook anders in gedachten, heb het nog eens overdacht. Tijdens de grote wedstrijden staan de paarden op de wagen of in de tijdelijke stallen en de ruiters gaan dan in een hotel. Grooms blijven bij de paarden. Ik weet dat ze op die dagen (met grooms) toch liever bij hun kostbare spul zitten en een paard staat eenmaal lekkerder in een box dan op de wagen of in een tijdelijke. Er komen veel mensen van verre. Die dagen zouden we gewoon kunnen reserveren. Onze accommodatie moet wel tip-top zijn (altijd trouwens).
Profruiters gaan lekker naar de zon of sneeuw ipv in een chalet zonder de luxe van thuis. Dan hebben ze nog geen vakantie!
Het zou weer wel interessant kunnen zijn voor aankomend talent dat langdurig in NL verblijft en traint, sprak onlangs vrienden van een bekende die uit het buitenland komen en hier nu op een appartementje zitten maar niet bij de stallen die ze ook weer apart moeten huren. Daar moet veel geld bij dus. Ik zou ze ook hier naartoe kunnen halen, het is een optie. Nadeel is, dat we de kans lopen te vriendschappelijk met elkaar om te gaan waardoor het moeilijker wordt ergens iets over te zeggen. Je bent dan een soort semi-pensionstal, daar zijn we het hier intern nog niet zo over eens haha.

Op zich is afwisseling ook leuk, of mensen die terugkomen en waar je een band mee opbouwt.

Heb me trouwens nog even verdiept in oefenwedstrijden in de regio: dichtstbijzijnd is donderdags, ook dichtbij: elke maandagavond en klein eindje verder elke dinsdag. Verder zoals eerder geschreven, hier dichtbij elke week nieuw oefenparcours dat op afspraak privé te gebruiken is, enkele dagdelen p.w. zijn vast gereserveerd. #towhomitconcerns ;-)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 02:03

Ruiterpaden schreef:
Het zou weer wel interessant kunnen zijn voor aankomend talent dat langdurig in NL verblijft en traint, sprak onlangs vrienden van een bekende die uit het buitenland komen en hier nu op een appartementje zitten maar niet bij de stallen die ze ook weer apart moeten huren. Daar moet veel geld bij dus. Ik zou ze ook hier naartoe kunnen halen, het is een optie. Nadeel is, dat we de kans lopen te vriendschappelijk met elkaar om te gaan waardoor het moeilijker wordt ergens iets over te zeggen. Je bent dan een soort semi-pensionstal, daar zijn we het hier intern nog niet zo over eens haha.

Je zal altijd dingen zien die anders gaan dan jij dat doet, zowel bij profs als bij recreatieruiters. Daar moet je echt afstand van kunnen nemen, anders houd je het niet lang vol.
Is er trouwens ook een optie voor een menner om vanuit deze plek met aanspanning lekker het bos in te gaan? Met aanspanning vakantieplekje vinden schijnt wat lastiger te zijn dan als ruiter.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 06:55

prugelpiet schreef:
Klinkt heel aantrekkelijk, mooie prijzen en fijn gebied :j

Ik denk dat je richten op professionals niet mogelijk gaat zijn, ik denk niet dat er veel professionals zijn die met hun paard op een vreemde stalling in een chalet zitten om bij een oefenparcours te komen. Grootste gros heeft thuis een parcours staan of toch iets in de buurt als trainingsmogelijkheid.

Er is hier in de buurt een serieus cross-oefenterrein en ik zie met grote regelmaat paardenvrachtwagens af en aan rijden die overduidelijk niet uit de buurt komen, ook met buitenlandse kentekens die niet maar-net-over-de-grens zitten. Die (semi) profs hebben dus blijkbaar weldegelijk interesse om verder te rijden voor een goede training.
Blijkbaar biedt deze accomodatie iets wat de moeite waard is om verder voor te rijden (>2 uur)

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:37

Ik ben zelf recreatieruiter en vind het erg leuk om op pad te gaan met mijn paard. Wat ik vaak belangrijk vind is dat mijn paard buiten kan staan 24/7, dat er genoeg ruimte is voor mijn paardvrachtwagentje, dat het bed oke is en de prijs niet te hoog. Het is natuurlijk leuk dat je met 4 personen in een chalet kan, maar omdat ik vaak met 2 ga of zelfs alleen word de prijs pp wel een stuk hoger.
Leuke dingen waar je je kan in onderscheiden zijn, fietsen-mtb-step te leen (is echt super plus) of te huur (is ook leuk, maar toch minder interessant), wat al genoemd is: kaart+omschrijving met meerdere mooie ruiterroutes, een optie tot arrangement met bv het pretpark/restaurant/sauna/high tea oid in de buurt, service om lunchpakket mee te krijgen (helemaal tof als je dat in zadeltassen kan aanbieden) of een service om een lunchpakket te brengen naar een aanbindplaatst of pauzeplaats voor paarden.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:29

Ik vind de prijzen helemaal niet duur, normaal betalen wij een 25 euro per paard per nacht voor een strostal met voer.
De Ruiterroutes kun je inderdaad gratis bij de VVV opvragen, bij ons op stal liggen ze ook (Vlierden).
Heel veel succes met alles en aan de locatie zal het zeker niet liggen! Mooie omgeving en voor ieder wat wils... Het strandbad bij Oostappen is ook leuk voor kinderen.
Waar zitten jullie precies TS? Mag per pb als je wilt hoor :-).
Misschien is het leuk om een soort trektochtroutes te maken en afspraken te maken met stallen in de omgeving voor bijvoorbeeld een lunch etc.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:48

Super leuk! Vind het inderdaad een mooie prijs. Als er mooie ruiterpaden zijn en dicht bij het bos zou ik het doen.

MarliesD17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:01

Als ik zou kunnen zou ik meteen al een afspraak maken!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:02

amies100 schreef:
Ik vind de prijzen helemaal niet duur, normaal betalen wij een 25 euro per paard per nacht voor een strostal met voer.
De Ruiterroutes kun je inderdaad gratis bij de VVV opvragen, bij ons op stal liggen ze ook (Vlierden).
Heel veel succes met alles en aan de locatie zal het zeker niet liggen! Mooie omgeving en voor ieder wat wils... Het strandbad bij Oostappen is ook leuk voor kinderen.
Waar zitten jullie precies TS? Mag per pb als je wilt hoor :-).
Misschien is het leuk om een soort trektochtroutes te maken en afspraken te maken met stallen in de omgeving voor bijvoorbeeld een lunch etc.

Hier is het 10E per dag...
http://dekamperklippen.nl/home

Ook diverse chalets en houten "blokhutten" te huur voor een nette prijs.