Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Shenavallie schreef:Silly1972 schreef:Geef mij die adressen eens?
Ik ga meestal naar de Veluwe en daar betaal je ook 300-350 p.p.p.w. incl paard (op basis van 2 pers) en dat zijn dan nog de goedkopere
Ik heb alleen even gekeken op Internet voor de gemiddelde prijzen van chalethuur.
Voor dagprijzen voor stalling heb ik mijn informatie van een staleigenaar uit Brabant met wedstrijdpaarden (ik wilde mijn eigen paard ooit meenemen naar Brabant als ik daar een weekendje in de caravan van mijn ouders zou logeren. Op 500 meter afstand lag een super fijne manege/wedstrijdstal, waar ik haar dan kon stallen voor dat bedrag per dag en van alle faciliteiten gebruik mocht maken).
Als ik die twee met elkaar combineer, dan kom ik op een veel lager bedrag uit.
Maar 750 euro voor een week, dat is ongeveer 3 keer een maand stalling voor mij. Vandaar dat ik het nogal een behoorlijk bedrag vind.
Ruiterpaden schreef:Kunnen we svp de borg laten voor wat deze is? Ik heb al een heroverweging gemaakt en neem echt alle tips ter harte. We realiseren ons dat we ter plekke gewoon even een rondje moeten maken met de vertrekkers.
Je kunt ons plan niet vergelijken met losse stalhuur en een aparte overnachtingsplek elders. Bij ons zit je bij je paarden, alles bij de hand. Dat is wat ruiters het liefst willen, zeker als er voor een paar centen op stal staat.
Het gaat me er meer om wat bijv. Ikke (e.a.) schrijft: dat soort dingen kunnen we echt meenemen in ons plan. Het is niet zomaar iets wat je aanvangt en nogmaals: we willen het in één keer goed doen, echt leuk maken voor iedereen en dat vergt behoorlijk wat research.
. Ruiterpaden schreef:Bedankt voor alle reacties!
De ruiterroutes kan ik bij de VVV opvragen denk ik of anders bij de manege.
Paarden verhuren is weer een andere business, maar dat moet realiseerbaar zijn. Ik denk dan wel aan echt recreatiepaarden ipv sport. Zelf zou ik niet (nou ja misschien soms wel) mee kunnen rijden ivm ons gezin. Ik heb wel beeld bij wat voor soort/type rijpaarden ik daarvoor zou uitkiezen.
Het is de bedoeling dat het een privé gebeuren wordt op ons terrein weliswaar, en natuurlijk is er altijd wel iemand aanwezig voor hulp of vragen. Alles op paardengebied (goeie vets, shops, manege) is hier binnen 5 km (max) voor handen.
De prijzen zullen steeds afhankelijk zijn van de vraag: wel/geen paarden mee, evt paarden huren bij ons, aantal boxen in gebruik.....ik heb in de gaten dat we nog een hele weg te gaan hebben, maar het is al leuk om mee bezig te zijn.
Het moet bovenal leuk blijven!

Ruiterpaden schreef:Het zou weer wel interessant kunnen zijn voor aankomend talent dat langdurig in NL verblijft en traint, sprak onlangs vrienden van een bekende die uit het buitenland komen en hier nu op een appartementje zitten maar niet bij de stallen die ze ook weer apart moeten huren. Daar moet veel geld bij dus. Ik zou ze ook hier naartoe kunnen halen, het is een optie. Nadeel is, dat we de kans lopen te vriendschappelijk met elkaar om te gaan waardoor het moeilijker wordt ergens iets over te zeggen. Je bent dan een soort semi-pensionstal, daar zijn we het hier intern nog niet zo over eens haha.
prugelpiet schreef:Klinkt heel aantrekkelijk, mooie prijzen en fijn gebied
Ik denk dat je richten op professionals niet mogelijk gaat zijn, ik denk niet dat er veel professionals zijn die met hun paard op een vreemde stalling in een chalet zitten om bij een oefenparcours te komen. Grootste gros heeft thuis een parcours staan of toch iets in de buurt als trainingsmogelijkheid.
.amies100 schreef:Ik vind de prijzen helemaal niet duur, normaal betalen wij een 25 euro per paard per nacht voor een strostal met voer.
De Ruiterroutes kun je inderdaad gratis bij de VVV opvragen, bij ons op stal liggen ze ook (Vlierden).
Heel veel succes met alles en aan de locatie zal het zeker niet liggen! Mooie omgeving en voor ieder wat wils... Het strandbad bij Oostappen is ook leuk voor kinderen.
Waar zitten jullie precies TS? Mag per pb als je wilt hoor.
Misschien is het leuk om een soort trektochtroutes te maken en afspraken te maken met stallen in de omgeving voor bijvoorbeeld een lunch etc.