Wel of geen haaraccesoire?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zebra89

Re: Wel of geen haaraccesoire?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 08:19

@roodvos dus een wiebelende paardenstaart vind jij zelfde waard als jury als een knot??

Ik vind het niet alleen belangrijk voor m'n punten maar ook als respect naar jury en de sport toe

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 08:44

Maar aan staart is dus gebrek aan respect? ik vindt dressuur echt zo grappig.

Ik denk echt dat het verschil amper opvalt. Die staart zit laag in je nek dus zal niet heel hard wiebelen.
Ik heb al zo vaak met een staart of vlecht gereden. Nog nooit een opmerking over gekregen. Punt voor verzorging krijg ik al heel lang niet meer dus daar kan ik niet over oordelen.

ik kijk liever vriendelijk uit mijn ogen en groet mensen en wens ze succes. Getuigt ook van respect.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:08

Dat doe ik ook en ik vind t ook belachelijk dat je paard en jij zo opgedirkt moeten zijn maar dat zijn nu eenmaal de regels. Het reglement is het haar samengebonden in een knot. Een vlecht kan en vind ik ook netjes maar een losse staart vliegt bij lang haar alle kanten op. Dus dat stoort het plaatje dan voor de jury kan ik me voorstellen...net als gevlochten manen. Maar als ik de regels mocht maken was het gewoon gepoetst en netjes. Geen witte broeken, knotjes bij paarden en mensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:15

Het reglement is helemaal niet haar in knot storm2009.....

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:17

KNHS geeft bij gewone dressuurwedstrijden geen enkele richtlijn aan over de haardracht. Los wapperend haar wordt niet gewaardeerd, dus je haar onder je cap, invlechten of een wrong is allemaal geaccepteerd.

Het is in een dameszadel rubriek wel verplicht om je haar in een wrong te dragen. Dit is in het gewone dressuurreglement opgenomen en veel mensen lezen dit maar beseffen niet dat dit om dameszadel rubrieken gaat, hierdoor komt denk ik de verwarring.