Cap waar je niet zo hard in zweet?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MonteKarlo

Re: Cap waar je niet zo hard in zweet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:51

Ik volg even! Heb ook nog zo'n 'oude' cap die best warm is. Ik heb wel eens een nieuwere soort cap gepast maar die zijn zo licht dat ik direct gevoel van veiligheid kwijt ben.
Ik wil het liefst hetzelfde als jij (TS) aangeeft, eentje die niet zo warm is maar toch stof heeft.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:59

Ik heb de Harry's horse challenge sparkle, ik persoonlijk vind dit echt de ideale cap!

Mooie pasvorm, licht, verstelbaar, luchtdoorlatend en ook nog eens leuk om te zien!

Jammer genoeg momenteel nergens te krijgen maar zweer dat ik een paar maanden terug ergens had gelezen dat hij juni dit jaar met weer terug zou zijn met het nieuwe keurmerk, kan het nu niet meer vinden :(

LisKir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:12

Ik heb hetzelfde probleem en heb sinds vorig jaar een Uvex Suxxeed luxury. Hier zweet je nog steeds in maar wel stukken minder. Hij heeft ook een stoffen bovenkant. Als je goed zoekt vind je hem wel eens ergens in een aanbieding, vond hem anders ook te duur. Helemaal zweet vrij natuurlijk ieders droom.

_Lina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 12:19

Ben vandaag om een cap geweest en het is een Samsfiels geworden, morgen eerste maal rijden. Ben benieuwd!

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:20

Sommige Uvex caps hebben ventilatieroostertjes die je open en dicht kan doen, die zweten dus een stuk minder!

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:22

Ik heb een Uvex, Harry's Horse en een Kep Italia maar zweet in alle drie net zoveel. Uvex vind ik zelf het lekkerst zitten.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:29

jorieke1 schreef:
ik heb deze cap pas voor mijn verjaardag gekregen ben er erg blij mee je kan de ventilatie zelf open of dicht doen en je kan er ook nog winter voering in doen die moet je er dan apart bij bestellen. verder is hij op meerder plekken te verstellen echt handig.
https://www.divoza.com/nl/uvex-exxential-basic

Deze heb ik ook, ideaal!
Ben heel warm van mijzelf en al helemaal met inspanning, direct een enorm rood hoofd, maar met deze cap is het echt een stuk beter geworden.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:30

Ik heb zelf een enorm zweethoofd en ben heel tevreden van mijn GPA. Heb nu voor wedstrijden een Antarès maar daar zweet ik wel meer in (ondanks dat is het wel een geweldige cap...). Daarvoor had ik een BR waar ik ook super tevreden van was!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:39

_Lina schreef:
Ben vandaag om een cap geweest en het is een Samsfiels geworden, morgen eerste maal rijden. Ben benieuwd!

Heb je een foto / linkje ? :)
Ben benieuwd naar je ervaring ermee!

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:57

_Lina schreef:

Ga je geen spijt van krijgen! Mijn haar is helemaal droog na 3 kwartier intensieve les :o *\o/*

_Lina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 20:13

MonteKarlo schreef:
_Lina schreef:

Heb je een foto / linkje ? :)
Ben benieuwd naar je ervaring ermee!

https://www.divoza.com/nl/samshield-classic-cap

Dit is hem, heb hem wel in een iets andere uitgave qua uiterlijk :) Morgen 1ste maal er met rijden, ik post mijn bevindingen hier sowieso! :)

Mariska200

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:09

Daar heb ik ook altijd last. Echt heel vervelend ja. Ik hoor graag welke je gekozen ben ik ben zelf ook wel aan een nieuwe cap toe namelijk

Mariska

_Lina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 20:25

xEvaFay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:06

Helaas past een samshield of kep mij niet, heb een raar hoofd. Charles Owen AYR8 pas ik beter. Bij Divoza zei de verkoper dat deze ook goed ventileert. Iemand ervaring mee? Ben erg benieuwd want wil hem graag vandaag (25%korting) bestellen...

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:17

xEvaFay schreef:
Helaas past een samshield of kep mij niet, heb een raar hoofd. Charles Owen AYR8 pas ik beter. Bij Divoza zei de verkoper dat deze ook goed ventileert. Iemand ervaring mee? Ben erg benieuwd want wil hem graag vandaag (25%korting) bestellen...

heb je een smal hoofd want daarvoor hebben ze bij SS speciale voeringen volgens mij. CO ventileerd niet goed iemand die k ken heeft m en heeft er gewoon een zweethoofd in. Misschien kan je naar een BR kijken met veel ventilatie gaten erin?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:31

Ik zweet zelf ook altijd ontzettend snel. Heb na een lange zoektocht eindelijk een cap gevonden waarin ik er minimaal last van heb, namelijk de Samshield cap!

xEvaFay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:01

thoranLOVE schreef:
xEvaFay schreef:

heb je een smal hoofd want daarvoor hebben ze bij SS speciale voeringen volgens mij. CO ventileerd niet goed iemand die k ken heeft m en heeft er gewoon een zweethoofd in. Misschien kan je naar een BR kijken met veel ventilatie gaten erin?

Hmm dat klinkt niet echt positief, die voering kan er ook al niet uit. Wat een ellende om een nieuwe cap te kiezen haha

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:55

xEvaFay schreef:

CO ventileert helemaal niet. Helaas

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:57

Uvex! Lekker luchtig en je voelt hem niet eens op je hoofd.
En ik heb overigens ook een klein hoofd dus past prima ;)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 06:11

Ik heb net hetzelfde voor als TS. Maar vind de zoektocht zo lastig! ik wil namelijk niets op internet kopen want mijn hoofd heeft echt een rare pasvorm.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 06:27

xEvaFay schreef:

Wellicht past de casco mistral je wel? Die ventileert ook..

Of een Uvex? Deze schijnt ook fijn te zijn maar past helaas niet bij mijn hoofdvorm

xEvaFay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:57

Thanks voor alle tips! Bij mij is het een Uvex Suxxeed geworden, maat XS - S. Je kan de maat dan verstellen, door hem wat losser te doen voordat je hem opzet en als hij op staat aan te draaien gaat hij voor mijn gevoel wat beter mee met de vorm van mijn hoofd. Het is een hele lichte cap dus dat is ideaal, of hij ook lekker ventileert en dus geen zweet heb, ga ik vanavond ervaren!