Hoogte dressuurlaarzen goed aangemeten?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:14

Ik vind ze erg mooi zitten hoor! Wat vind je dochter zelf dan eigenlijk?

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:26

Ik vind deze laarzen netjes zitten. De boog komt mooi hoog, alleen de knieholte is vrij. Mijn eigen laarzen zitten ook zo en daar heb ik ook geen last gehad van mijn knieholtes met inrijden. Mede ruiters met hogere laarzen hebben of lelijke vouwen of ze soms zelfs laten verlagen omdat ze last bleven houden.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 15:57

@Drico: ze vindt de laarzen zelf prachtig en prima qua maat. Ze heeft er nog niet mee gereden, dus hoe dat voelt weet ze nog niet.

Ik denk nu ik ze nog een keer aan gezien heb, dat de hoogte toch wel goed is. Ten minste.. als de laarzen niet te veel inzakken.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:03

Qleke schreef:
Ik had ze eerlijk gezegd een halve tot één centimeter hoger genomen! Ik vermoed dat ze nu geen hinder voelt tijdens het rijden?
De eerste week(weken) mag het een beetje ongemakkelijk/pijnlijk zijn in de knieholte, als ze dan zakken naar verloop van tijd, zitten ze net goed! Nu mijn ervaring was dat ze effectief te hoog waren, dan moeten ze ingekort anders blijven ze pijnlijk. Maar op stal hoor ik van bijna iedereen dat het wat pijnlijk is in begin, daarna zitten ze als gegoten.

Ik ook :') maar is denk weer iets persoonlijks.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:04

De laarzen van je dochter vind ik mooi zitten. Die op de eerste foto zijn mij te hoog. Dan krijg je inderdaad zo'n lelijke kreukel in de boog en het zit ook nog eens voor geen meter.

Als de laarzen ook netjes om de enkel zitten valt het inzakken echt heel erg mee, zit het daar te wijd zakt het wel verder in en zit het niet meer lekker bij de enkel vind ik zelf. Bij mij zijn aangemeten laarzen nooit meer dan een halve cm ingezakt.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 16:58

Het punt met standaardmaten is dat je niet altijd kunt kiezen voor een iets hogere schacht. De schacht wordt bij dit model meteen 2 centimeter hoger. En dat vind ik te veel worden. Dat kan natuurlijk wèl bij de duurdere modellen die op maat kunnen worden gemaakt.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:03

Nee hoor is prima zo. Zoveel zakt een laars niet in! In het algemeen niet meer dan een cm.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:40

Tulandro schreef:
Ze zakken alleen als ze te lang zijn. Mijn laarzen zijn dus nooit ingezakt.

Ook niet bij iedereen.. Hangt idd van het leer af, maar mijn vorige laarzen zijn wel degelijk afgezakt, wat ik echt niet mooi vond. Deze waren niet te hoog toen ik ze kocht..
Maar ts ik vind ze nu niet TE kort, het staat zeker mooi, ik had wellicht iets hoger gekozen om zeker te zijn moesten ze zakken!

irisdepony

Re: Hoogte dressuurlaarzen goed aangemeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:52

Normaal gesproken zakken ze een beetje in. het is immers leer .
Je kan ook een hakverhoger gebruiken, dan komt je voet iets hoger te staan. Is ook fijn als je springt!