Wedstrijd rijden in warm weer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:28

LesleyxLinn schreef:
Daarnaast vind ik het jammer dat er wordt toegestaan om zonder jasje te rijden.
Als het voor jou met een jasje te warm is, is het voor je paard ook gewoon te warm.
Je paard kan de warmte veel slechter kwijt.

Nee hoor, is geen stelregel, gewoon naar je paard kijken. Mijn paard sjouwt moeiteloos energiek door met warm weer, ikzelf heb er meer moeite mee. Ben heel erg blij dat het jasje nu het hele outdoorseizoen uit mag.
Heb ook door uitloop zondag ruim 3 kwartier losgereden, veel stappen, veel drinken. Paard af en toe water aanbieden. Ik merk zelf dat het ook een beetje tussen m'n oren zit hoeveel last ik heb van de warmte.

Tinkertje89

Re: Wedstrijd rijden in warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:22

Ben wel benieuwd hoelang je normaal losrijd als je 40 minuten kort vind?
Ik rij normaal max 30 minuten in en dat vind ik al lang.. Met dit weer zal dat zeker een stuk korter zijn....

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 13:14

Tinkertje89 schreef:
Ben wel benieuwd hoelang je normaal losrijd als je 40 minuten kort vind?
Ik rij normaal max 30 minuten in en dat vind ik al lang.. Met dit weer zal dat zeker een stuk korter zijn....

Mijn normaal inrijden zit tegen de drie kwartier met instappen (+- 10min) niet bijgeteld. Hier doet mijn paard het gewoonlijk heel prima op.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:19

Tsja ik vind het met 40'minuten inrijden met dat warme weer niet heel gek dat jij en je paard de puf er al uit hebben voor je wedstrijd begint... Misschien kun je de volgende keer proberen om de helft qua tijd minder los te rijden? Beetje stappen, draven en galoperen... Als het goed is kennen jij en je paard de oefeningen al...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:16

Sommige paarden hebben wat langer tijd nodig om lekker los en ontspannen te worden.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:34

Ja maar als ze daarna niks meer willen heb je dus te lang los gereden..haar instructrice zij niet voor niks kort losrijden;)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:39

40 minuten losrijden vind ik echt niet kort hoor :) Bij kort denk ik eerder aan 15-20 min :)