Wachten op de prijsuitreiking of niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re: Wachten op de prijsuitreiking of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:16

Ik ben echt jaloers op mensen die al relatief snel horen wat de punten zijn! Bij ons is dat echt nooit, als je heel hard zeurt, mag je heel soms je protocollen al. Maar over het algemeen is het gewoon wachten tot een half uur (minimaal) na de laatste start in je klasse.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:26

Dressuur: afhankelijk van het weer, mijn gevoel over het rijden en hoelaat ik moet rijden wacht ik wel of niet. Vraag ook regelmatig leden van de vereniging of die toevallig blijven en hem mee willen nemen. Coupons is meestal na de prijsuitreiking bij ons.
Springen: Springen is vrij duidelijk. Geen barrage naar huis. Wel barrage baggere punten (B klasse). naar huis. Wel barrage redelijk tot goede punten blijven we wel hangen. Protocol krijgen we bijna nooit. Prijsuitreiking is in de meeste gevallen met paard, dus weggaan is dan zo raar.
Cross: tussenstand en je rijkunsten geven meestal wel aan of het zin heeft om te blijven voor de prijsuitreiking of niet. Dressuur coupon is meestal na de cross al te krijgen.

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:33

Hier worden de punten meestal wel al tussendoor vrijgegeven. Meestal kun je wel inschatten of je in de prijzen zit of niet. Ook zijn er vaak wel clubgenoten aanwezig die later in het programma moesten starten, dus die nemen dan een eventuele prijs mee (als ze wél blijven...).

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:41

Hier ga ik naar 2 locaties, bij de ene staan de punten al snel op een scherm en op de andere locatie duurt de uitreiking ook nooit langer dan een half uur, dus eigenlijk blijf ik altijd wel.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:54

In men sinds kort en ga ook naar wedstrijden. Maar als als tweede moet starten 9.15 dan breng ik mijn paard eerst naar huis. Ga ik naar huis voor een broodje en dan ga ik met de hond weer naar het wedstrijdterrein om de protocollen te halen en de hond uit te laten. Ik bleek in de prijzen te zitten (zucht) De prijsuitrijking was om (ik lieg echt niet) 17.45. Er was wel verteld dat de prijsuitreiking was na de rubrieken, maar dat het zo laat werd........Daarom ga ik ook nooit ver weg naar wedstrijd.
Maar ik blijf nooit als ik niet in de prijzen zit. Ik haal de protocollen op en ga naar huis. Zit ik wel in de prijzen dan blijf ik wachten of ik breng eerst mijn paard naar huis.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:58

Ik blijf eigenlijk ook altijd tot de prijsuitreiking, gewoon uit respect voor de organisatie.
Ik rij momenteel endurance, maar vroeger ook dressuur gereden.
Wel als het kan eventueel paard alvast naar huis brengen en zooi opruimen, scheelt dan toch weer aan het eind van de dag. Of als het verder weg is lekker paard in een paddockje.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 22:49

Mijn paard staat dus niet lekker in de trailer (met dit weer zou ik dat overigens sowieso niet doen) dus meestal graast ie aan de hand. Alleen zoals morgenavond duurt het nog dik uur voordat de PU is, dus dan twijfel ik om even terug te brengen (is 25 min heen en 25 terug...)
Maar soms issie ook lastig met laden dus als het niet opschiet dan mis ik alsnog de prijsuitreiking...hahaha dus we zien het morgen wel. Misschien laat ik hem wel lekker grazen dat uurtje...als mn groom zoveel geduld heeft ;)

nog vraagje: met hoeveel punten is het reeël om een prijs te verwachten. Ik heb weleens met 183 een derde prijs gehad maar dus ook met 196...Hoe schatten jullie dit in?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 07:10

Storm2009 schreef:
nog vraagje: met hoeveel punten is het reeël om een prijs te verwachten. Ik heb weleens met 183 een derde prijs gehad maar dus ook met 196...Hoe schatten jullie dit in?

Niet :) het is zo onvoorspelbaar.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 07:19

Hahaha kijk!! Dan doe ik het toch altijd goed door niet in te schatten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 07:27

Haha ik had t ook een keer. 183 punten, Nah zal wel geen prijs zijn, dus lekker naar huis. Word ik gebeld door iemand van de rv, je bent 2e geworden. Okeee :').

Hier kan je vaak wachten op de protocollen. Als je uitstapt en je paard afzadelt enzo liggen ze 9/10 x al klaar!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:49

Geen dressuurrijder, maar uit respect voor de organisatie blijven wij altijd tot de laatste rubriek verreden is, en gaan dan ook nog even iets te eten of te drinken pakken. Wij rijden sowieso altijd al in 1 van de laatste rubrieken. En in de allereerste rubriek, wat vaak betekend dat de eerste start om 9 uur is en de laatste rond 17 uur. Starten 5 keer op een dag, reistijd is tussen de 1 en 4 uur enkele reis.
Ben dan ook wel een beetje allergisch dat mensen hun paard niet een uurtje op de wagen kunnen laten staan. :=

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:51

Nou ik ben niet beroerd om te wachten maar als het bijna 30 graden is en de trailer staat in de volle zon, zeg ik tabe ;) Heeft niks met respect te maken maar met welzijn van mijn paard.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 00:10

Neonlight schreef:
Geen dressuurrijder, maar uit respect voor de organisatie blijven wij altijd tot de laatste rubriek verreden is, en gaan dan ook nog even iets te eten of te drinken pakken. Wij rijden sowieso altijd al in 1 van de laatste rubrieken. En in de allereerste rubriek, wat vaak betekend dat de eerste start om 9 uur is en de laatste rond 17 uur. Starten 5 keer op een dag, reistijd is tussen de 1 en 4 uur enkele reis.
Ben dan ook wel een beetje allergisch dat mensen hun paard niet een uurtje op de wagen kunnen laten staan. :=

Nou...lekker kort door de bocht je laatste zin. Ik heb een jong paard die de trailer nog erg spannend vind. Ik vind hem een uur laten wachten op de trailer zoveel spanning geven dat ik de terugweg gevaarlijk vind worden. Overigens Gister heeft ie tot tien min voor de prijsuitreiking aan de hand gegraasd. Toen toch geladen maar toen bleek ik prijs te hebben. Trailer naast de uitreikingsplek gezet zodat ik hem kon horen en heeft zich keurig gedragen dus het begin is er

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:38

Ik wacht altijd op de prijsuitreiking. Ik wil graag m'n protocollen hebben, anders weet ik niet wat m'n punten zijn. Hoef eigenlijk ook nooit echt lang te wachten. Vraag vaak wel hoe lang het nog duurt voor de prijsuitreiking is. Als het dan dichtbij stal is breng ik tussendoor m'n paard alvast terug mocht de mogelijkheid zich voordoen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:47

Misschien kort door de bocht, maar ik ben gewoon opgegroeid met wedstrijden waar we ooit 24 uur van huis zijn en de dieren al die tijd op de wagen staan. Ook jonge nerveuse dieren. Tja, en als ze tot 20+ op nationaal nivo meedoen denk ik niet dat ze er zo slecht van worden. Ze staan allemaal te stuiteren als ze ingevlochten worden omdat ze het leuk vinden om mee te gaan. Wij gaan er gewoon wat anders mee om en zijn er niet flauw in, en zorgen dat ze voor een wedstrijd ook al goed op een wagen kunnen staan. Jonge dieren gaan al het jaar voordat ze uitgebracht worden mee op de wagen om te wennen.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 23:01

Maar mee op de wagen? Hoe dan? Ik heb ten eerste maar 1 paard, ik heb dus maar een anderhalf-paards trailer, want waarom zou ik een 2-paards trekken als ik maar 1 paard heb. Doe ik het mijn paard aan om langer dan een uur alleen op een kleine warme trailer te zetten? Liever niet, niet omdat ze onrustig is, dat overleeft de trailer wel. Maar gewoon omdat dat in mijn ogen niet bij paardvriendelijk hoort. Uiteraard zal ze moeten leren rustig te blijven staan, maar ik kan ze niet meenemen met andere paarden, dus daarvan zal ze het niet leren, ze zal het alleen leren door het mee te maken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:21

Toch blijft het mij opvallen dat in de basissport dressuur paarden niet even op de wagen kunnen wachten, en dat het bij nationaal en andere takken van sport niet aan de orde is. Ik ben blij dat ik niets meer met basissport dressuur te maken heb.
As we speak ben ik nu net op de terugweg van een wedstrijd. Vanmorgen om 8 uur geladen en we moeten nog een uur rijden. Daar waren ook keuringen, merries met veulens konden ook goed een aantal uur op de trailer staan. Die waren er om 8 uur al; de winnaars konden pas om 15 uur op zijn vroegst gaan. Ik snap echt het gemiep van de basisdressuurder niet. Heb er niet voor niets afstand van genomen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:35

Maar ik denk dat je het verkeerd begrijpt.
Mijn paard kan bv prima op de trailer staan maar met welke reden zou ik m'n paard laten staan? Ik snap het puntje van respect hoor. Ik vind het ook helemaal niet erg als er niet zo veel mensen meer zijn voor de prijs uitreiking. Ik geef ze groot gelijk.
Zelf zie ik niet de meerwaarde/toegevoegde waarde van mijn paard onnodig lang op de trailer laten staan?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:40

Voor een organisatie misschien?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:45

Ja het stukje respect wat je bedoelde.. Dat wil ik best doen maar bv met warm weer oid kies ik voor m'n paard als recreatie ruiter heb ik die gelegenheid. Kheb ook nog nooit aan een organisatie gemerkt dat ze dat vervelend vinden eigenlijk.
Regelmatig vraag ik of ze m'n prijs vast willen houden of of ik kan bellen als ik evt prijs heb. (Omdat ik m'n paard nr huis breng of omdat ik nog een vriendin in andere klasse moet lezen tijdens de uitreiking.)Organisaties zijn daar altijd vriendelijk en begripvol voor. Zijn toch ook allemaal paarden mensen!
Laatst bijgewerkt door Alice13 op 11-06-16 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:53

Ik wacht altijd. Geen idee of ik niet al eerder mijn protocollen mag ophalen eigenlijk.
Voor mij hoort het ook een beetje bij zo'n wedstrijddag, op mn gemakkie mijn paard afverzorgen en vervolgens met goed veel hooi op de trailer zetten. Daar staat ze zo vaak in dat het voor haar een stal op wielen is geworden. Ik snap trouwens best dat als je paard de trailer afbreekt, je eerder weg zou gaan.

Meestal kijk ik graag nog even naar de andere combinaties, soms probeer ik te raden wie er prijs hebben. Overigens komt het ook best eens voor dat ik te laat ben voor de prijsuitreiking, omdat ik te relaxed heb lopen rondstruinen. Dat is dan ook weer niet zo netjes :o

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 20:41

@neonlight daar staan we idd heel anders in. Ik ga voor de lol op concours en als m'n paard relax is heb ik meer lol dan dat ik hem meer van streek maak met op de trailer staan als het niet nodig is.
Gelukkig heb jij je 'gedistantieerd' van de basissport. Jouw paarden mochten vandaag van 8-18 mee op concours. De mijne stond de hele dag in de wei. Morgen mag ie mee op concours. 8 u weg. 10:30 terug. En ja ik rij op en neer voor de prijsuitreiking uit respect voor de organisatie maar m'n paard mag lekker de wei in in de tussentijd.

Maarja ik rij dan ook slechts basissport. Ieder z'n ding.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 20:59

Storm2009, wedstrijd waar ik vandaag reed was ook basissport hoor. ;)

Maar jij rijdt nog terug, veel doen het er niet. En ik heb zelf ook in de organisatie van basissport dressuurwedstrijden gezeten, maar ik kan wel vertellen dat doordat mensen direct vertrekken veel verenigingen geen wedstrijden meer kunnen organiseren. De inkomsten van de bar zijn echt nodig. Dus uit respect voor de organisatie drinken wij altijd nog iets. Ook als dat betekend dat onze paarden nog een half uur langer op de wagen staan. Wij hebben niet de mogelijkheid om even op en neer te rijden, maar kiezen er dus wel voor om iets te nuttigen, want wij zijn blij als wij volgend jaar weer op wedstrijd kunnen gaan daar.
O ja, voor de prijsuitreiking hoeven wij het dus niet te doen, want die is bij onze sport direct in de baan.

Reden waarom ik niet meer in de organisatie van die dressuurwedstrijden zit? Onze vereniging kon het niet betalen, er moest geld bij. Zo ook een paar verenigingen van nabijgelegen dorpen. En de ruiters maar klagen dat er niet zoveel wedstrijden in de buurt zijn.....

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:12

Ik als wedstrijdsecretariaat probeer met het maken van de startlijsten rekening te houden met mensen die verder weg wonen.
Meestal starten de mensen die dichtbij wonen vroeg in een grote rubriek
Deze mensen brengen dan ook vaak de paarden weer naar huis en komen voor de prijsuitreiking terug.
Zo hoeven de mensen van verder weg niet zo lang te wachten.

Overigens vindt ik het heel vervelend als mensen zo nodig hun protocollen moeten en verwachten dat je de prijzen wel aan een ander mee geeft.
Zo werkt dat niet!
Jij als deelnemer komt je prijs ophalen (in tenue/ of in ieder geval netjes gekleed) en indien je weg bent heb je pech gaat je prijs over en vervalt aan de vereniging
Enkel als er een goede reden is om niet zelf op de prijsuitreiking te zijn bewaar ik prijzen of geef ik ze bij hoge uitzondering aan iemand anders

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:39

Waarom zou je voor een organisatie tot het einde willen blijven? Organisaties plannen vaak per rubriek een prijsuitreiking, zou je daarna dan nog moeten blijven voor de laatste start? Why? De organisatie merkt dan echt niet dat starter nr 1 weg is als starter 50 net klaar is. Ik wacht tot de prijsuitreiking van mijn rubriek en dan vind ik het wel welletjes. Meestal is dat per rubriek maar als ik in de ochtend start en aan het eind van de middag is de prijsuitreiking, dan breng ik het paard eerst terug en kom ik later terug voor de prijsuitreiking. In die tussentijd kan paard lekker genieten van zijn vrije tijd i.p.v. in een afgesloten ruimte te moeten wachten en niet kan bewegen. En mocht ik niet terug kunnen dan laat ik dat de organisatie bij vertrek weten en vraag ik evt of de protocollen opgestuurd kunnen worden. (toen ik nog wedstrijden reed dan, maar nog denk ik er hetzelfde over). Zolang de wedstrijd duurt heeft de organisatie genoeg mensen op de wedstrijd.