Wie betaalt in dit geval?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DianXX

Re: Wie betaalt in dit geval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:38

Als zij zelf nog niet heel goed kan rijden, wordt de pony daar dan echt beter van?
Ik zou haar toch de lessen echt zelf laten betalen, ze gebruikt tenslotte wel jou pony, en het is haar les.
Verder vind ik het echt heel aardig van je dat ze jou pony daar voor mag gebruiken!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 21:40

Ze kan zelf wel heel goed rijden hoor!! :j Alleen kan iedereen zich altijd blijven verbeteren en eerder had ze de mogelijkheid niet om lessen te nemen, op deze manier zou dat wel kunnen.

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:43

Oh, sorry omdat je schreef dat ze nooit echt goed les had gehad, dacht ik dat.
Blijven verbeteren, helemaal mee eens. :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:48

Ik zou de lessen niet betalen.

Heel simpel, jij hebt het niet nodig, offert zelfs jouw tijd met je pony op omdat zij wil rijden. Zij wil graag zichzelf verbeteren en privéles hebben, maar heeft geen paard. Stel dat ze naar een manege zou gaan. Dan moet ze ook gewoon de volle mep betalen, ook al worden de paarden daar misschien beter van.

Overigens vind ik het een tof gebaar van je om je jonge pony beschikbaar te stellen. Zo geef je al iemand de kans. Maar jij betaalt zelf gewoon stalling, tuig en alle andere kosten aan de pony. Dan kan zij de lessen zelf betalen. En nogmaals, bij een manege zou ze ook gewoon de volle mep moeten betalen.

Maar dat is mijn bescheiden mening :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:05

Ze mag al op je paard rijden. Haar laten betalen voor de lessen vind ik niet vreemd.

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:13

De keuze (wel of niet betalen voor de lessen van je vriendin) is afhankelijk van het gegeven of jij de lessen verplicht stelt en/of er voorwaarden aan stelt. Overigens vind ik het helemaal geen gekke vraag, ik heb het mezelf ook afgevraagd nu ik een stalgenoot ga betalen voor het berijden van mijn paard tijdens mijn vakantie. Omdat mijn stalgenoot uit eigen beweging ook gaat lessen, zal ik hiervoor niet betalen.

Airjibe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:28

Als "bijrijder" in dit geval zou ik de lessen graag zelf betalen en ik denk dat het prima is om dat van haar te verwachten!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:34

Vreselijk, mensen die geen knopen durven doorhakken en/of niet om geld kunnen vragen :') En straks ga je zeker zeggen: Ja mensen op bokt vinden dat jij de lessen moet betalen. Alsof je zelf geen verantwoording voor je keuze wil. Ik zeg: tijd om zelfstandig beslissingen te maken, zeker zulke kleine dingen als dit.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:41

Amanda schreef:
Ik zou de lessen niet betalen.

Heel simpel, jij hebt het niet nodig, offert zelfs jouw tijd met je pony op omdat zij wil rijden. Zij wil graag zichzelf verbeteren en privéles hebben, maar heeft geen paard. Stel dat ze naar een manege zou gaan. Dan moet ze ook gewoon de volle mep betalen, ook al worden de paarden daar misschien beter van.

Overigens vind ik het een tof gebaar van je om je jonge pony beschikbaar te stellen. Zo geef je al iemand de kans. Maar jij betaalt zelf gewoon stalling, tuig en alle andere kosten aan de pony. Dan kan zij de lessen zelf betalen. En nogmaals, bij een manege zou ze ook gewoon de volle mep moeten betalen.

Maar dat is mijn bescheiden mening :D

Dit dus, helemaal mee eens. En dat die pony daar beter van wordt,mdat hoop je maar. :+ maar dat zal nog moeten blijken.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:46

antje_vip schreef:
Vreselijk, mensen die geen knopen durven doorhakken en/of niet om geld kunnen vragen :') En straks ga je zeker zeggen: Ja mensen op bokt vinden dat jij de lessen moet betalen. Alsof je zelf geen verantwoording voor je keuze wil. Ik zeg: tijd om zelfstandig beslissingen te maken, zeker zulke kleine dingen als dit.

Vreselijk zelfs... Beetje een harde reactie. Op deze manier motiveer je iemand niet echt zelf beslissingen te maken. Bokt draait om advies krijgen/geven en vragen stellen dus misschien moet je mensen hierin vrij laten en mensen zelf laten beslissen of dit voor hun een 'klein' ding is of niet. Niet iedereen is zoals jij en gaat er op die manier mee om.

TS, ik zou de bijrijder zelf laten betalen. Als ze al niet hoeft te betalen om jouw pony te rijden is dat echt al een geluk! Probeer er samen uit te komen zodat je beide een goed gevoel er bij hebt en jullie er alledrie beter van worden.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:03

CastaMickey schreef:
Heb ik met haar over gehad, maar zij weet het ook niet zo goed dus vandaar :)

Ik betaal natuurlijk mijn lessen zelf, maar uiteindelijk wordt mijn pony daar fijner van en heb ik daar ook weer profijt van. Dat heeft zij dan dus niet echt..

Als ik haar had geweest had ik niet eens gewild dat je mijn les zou betalen.
Ze gebruikt immers je paard al...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:07

Ik zo dan sam sam doen, beide partijen hebben er immers baat bij, jij dat je pony op de juiste manier verder komt en je vriendin dat ze les heeft.

Ik heb een aantal jaren terug een ongeluk gehad, was een jaar compleet uit de running, een vriendin van mij heeft toen mijn paard verzorgt en gereden, ze wilde graag les maar ik wilde dan graag dat ze bij mijn instructrice ging lessen, die kent mijn paard en op die manier werd hij verder gereden zoals ik het graag zag. Ik heb de lessen betaald, had ik het ongeluk niet gehad had ik ze zelf wekelijks gereden ipv nu om de week, plus mijn vriendin deed al zoveel voor mij toen dat ik blij was iets terug te kunnen doen.

In geval van TS snap ik niet dat er zo makkelijk wordt geroepen ze betaald zelf maar, dat kromme geld gaat vaak tussen vanalles in staan en dat wordt vaak niet gezien.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 31-05-16 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:07

Hmm in dit geval zou ik zeggen, zij wil graag lessen.. jij betaald al voor onderhoud van de pony.. Zij krijgt jouw pony voor die lessen te leen. dus mag ze die lessen zelf betalen. Zij leert ervan, en jouw pony ook.. maar ik denk dat alle paarden leren van lessen (afgezien van manegepaarden wellicht).. maar jij doet jouw deel en leent jouw pony uit aan haar.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 12:19

antje_vip schreef:

Wat vreselijk dit zeg :+ , want dat ik in een bepaalde situatie iets niet weet zegt naturlijk gelijk dat ik in het algemeen niet in staat ben om beslissingen te maken :')

Bedankt voor de serieuze reacties verder, inmiddels hebben we besloten dat ze zelf het aantal lessen bepaalt en die dan zelf betaalt :j

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:24

Ik zou haar de lessen zelf laten betalen. Het feit dat jouw paard er beter op wordt zou ik alleen zien als wederdienst voor het ter beschikking stellen van jouw paard.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:28

Hier ook dezelfde situatie gehad, alleen zat er nog wel iets niveauverschil in, paard werd er niet door verbeterd. Zij betaalde de lessen ook zelf, van mij persoonlijk hoefde het niet, was vooral een gunst naar haar zodat ze een (vind ik) leuk en fijn paard kon rijden en veel kon leren. ;) Enkel als ze m'n paard een weekje reed als ik op vakantie was dan betaalde ik nog wel eens een les, als bedankje voor de goede zorgen :)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:41

Zou daar niet voor gaan betalen, zij zou jou moeten betalen voor het gebruik van je paard en benodigdheden plus het risico. Stel dat ze hem tijdens de les bv per ongeluk kreupel rijdt. Hebben jullie het daar al over gehad? Zou het zelf voor een geode vriendin ook doen, maar zie het wel als een gunst.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:45

FriesWytske schreef:
Zij wil lessen, dan mag zij ook die lessen zelf betalen. Ook al maakt ze daarbij gebruik van jouw pony.

Precies, het zelfde verhaal als een manege. Je betaalt voor les op een pony. Ik zou ook de vriendin laten betalen, jij hebt al kosten genoeg asn een eigen pony!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:50

Ik vind dat degene die lest ook betaald. En dat het paard er ook beter van word is een leuke bijkomstigheid voor het feit dat jij je paard beschikbaar stelt voor haar.
Aan de andere kant word ze door jouw paard ook weer handiger in omgang met jonge paarden die nog moeten leren.
Dus in mijn ogen ieder hun eigen les betalen.