Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Alleen kan iedereen zich altijd blijven verbeteren en eerder had ze de mogelijkheid niet om lessen te nemen, op deze manier zou dat wel kunnen.
En straks ga je zeker zeggen: Ja mensen op bokt vinden dat jij de lessen moet betalen. Alsof je zelf geen verantwoording voor je keuze wil. Ik zeg: tijd om zelfstandig beslissingen te maken, zeker zulke kleine dingen als dit. Amanda schreef:Ik zou de lessen niet betalen.
Heel simpel, jij hebt het niet nodig, offert zelfs jouw tijd met je pony op omdat zij wil rijden. Zij wil graag zichzelf verbeteren en privéles hebben, maar heeft geen paard. Stel dat ze naar een manege zou gaan. Dan moet ze ook gewoon de volle mep betalen, ook al worden de paarden daar misschien beter van.
Overigens vind ik het een tof gebaar van je om je jonge pony beschikbaar te stellen. Zo geef je al iemand de kans. Maar jij betaalt zelf gewoon stalling, tuig en alle andere kosten aan de pony. Dan kan zij de lessen zelf betalen. En nogmaals, bij een manege zou ze ook gewoon de volle mep moeten betalen.
Maar dat is mijn bescheiden mening
maar dat zal nog moeten blijken. antje_vip schreef:Vreselijk, mensen die geen knopen durven doorhakken en/of niet om geld kunnen vragenEn straks ga je zeker zeggen: Ja mensen op bokt vinden dat jij de lessen moet betalen. Alsof je zelf geen verantwoording voor je keuze wil. Ik zeg: tijd om zelfstandig beslissingen te maken, zeker zulke kleine dingen als dit.
CastaMickey schreef:Heb ik met haar over gehad, maar zij weet het ook niet zo goed dus vandaar
Ik betaal natuurlijk mijn lessen zelf, maar uiteindelijk wordt mijn pony daar fijner van en heb ik daar ook weer profijt van. Dat heeft zij dan dus niet echt..
antje_vip schreef:Vreselijk, mensen die geen knopen durven doorhakken en/of niet om geld kunnen vragenEn straks ga je zeker zeggen: Ja mensen op bokt vinden dat jij de lessen moet betalen. Alsof je zelf geen verantwoording voor je keuze wil. Ik zeg: tijd om zelfstandig beslissingen te maken, zeker zulke kleine dingen als dit.
, want dat ik in een bepaalde situatie iets niet weet zegt naturlijk gelijk dat ik in het algemeen niet in staat ben om beslissingen te maken
Enkel als ze m'n paard een weekje reed als ik op vakantie was dan betaalde ik nog wel eens een les, als bedankje voor de goede zorgen