Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Clautje81 schreef:Wie kan mij vertellen of dit kan?
Mijn paard heeft vorige jaar een blessure opgelopen aan een aanhechting vd tussenpees in dr sprong, hiervoor is ze behandelt met een serum gemaakt van dr eigen bloed(weet ff de naam niet meer)
Clautje81 schreef:Na onderzoek bleek dat ze op beide voorbenen een aanhechtings blessure had,en behandelt moest worden met shockwave( de verzekering heeft dit uit het pakket gehaald omdat het onder fysio valt)
Nu kreeg na uitkomst van deze blessure een brief thuis dat ze het paard afkeuren,en een overname aanbieden!
Ik vind het echter belachelijk omdat dit een blessure is die goed te behandelen is,en het paard gewoon in de sport kan blijven lopen,dit is gewoon een geld kwestie.
Als ik geen overname wil, hoe gaat het dan verder?
Anoeska schreef:Het is natuurlijk niet zo heel gek dat een verzekeraar er beter van wil worden. Het is een bedrijf, geen philantropische instelling. Ze zijn niet in de wereld om arne mensen met paarden te helpen, maar om zo'n bedrijf draaiende te houden. Een bakker bakt ook geen brood uit de goedheid van z'n hart, maar om te verkopen en geld te verdienen.

Anoeska schreef:Het is natuurlijk niet zo heel gek dat een verzekeraar er beter van wil worden. Het is een bedrijf, geen philantropische instelling. Ze zijn niet in de wereld om arne mensen met paarden te helpen, maar om zo'n bedrijf draaiende te houden. Een bakker bakt ook geen brood uit de goedheid van z'n hart, maar om te verkopen en geld te verdienen.
Ojajoh schreef:Anoeska schreef:Het is natuurlijk niet zo heel gek dat een verzekeraar er beter van wil worden. Het is een bedrijf, geen philantropische instelling. Ze zijn niet in de wereld om arne mensen met paarden te helpen, maar om zo'n bedrijf draaiende te houden. Een bakker bakt ook geen brood uit de goedheid van z'n hart, maar om te verkopen en geld te verdienen.
autoverzekeringen zijn ook geen filantropische instelling maar evengoed zullen ze moeten uit keren bij een ongeluk.
Paardenverzekeringen zijn hufters en nagenoeg nutteloos. Bijna elke maatschappij heeft tegenwoordig in de polisvoorwaarden staan dat zij het contract mogen beeindigen als zij vinden dat het ze teveel gaat kosten. Gegronde of geen gegronde reden maakt in deze dus niet uit.
kiwiwitje schreef:Dat is niet helemaal waar
Een auto kan economisch totalloss worden. Dan ligt dat ook anders.
http://www.anwb.nl/rechtshulp/aanrijdin ... total-loss
Clautje81 schreef:Het was een prp behandeling die ze vorig jaar heeft gehad.
Het paard is pas 8 jaar,en volgens de d.a ben ik 4 a 5 maanden bezig om dr weer op de rit te hebben,dus de prognose is goed
Het is alleen wel zo dat het paard pas 3 jaar in de verzekering zit,en ze dus al de nodige kosten heeft gemaakt met de vorige blessure,en ik de verzekering dus alleen nog maar geld heb gekost.
Waar het mij vooral om gaat is dat ik niet wil dat het paard hierdoor niet meer de sport in mag,maar ik begrijp dus uit de verhalen hier boven dat dit alleen zo is als ik in ga overname,wat ik uiteraard niet ga doen!
Ojajoh schreef:kiwiwitje schreef:Dat is niet helemaal waar
Een auto kan economisch totalloss worden. Dan ligt dat ook anders.
http://www.anwb.nl/rechtshulp/aanrijdin ... total-loss
Klopt, maar vaak gaat een ongeluk wel gepaard met een tegenpartij
natuurlijk is ziektekosten paard wel anders maar toch zijn de paardenverzekeringen echt hufterig in dit gebeuren
cissy schreef:Dat laatste is dan nog maar de vraag. Ze gooien je dan gewoon uit de verzekering.
Dan krijgen ze van mij een rechtszaak aan dr broek.