Is jullie paard vandaag ook zo (gevaarlijk) druk?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irisjeeh1999

Re: Is jullie paard vandaag ook zo (gevaarlijk) druk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:37

Verzorgpaard was wat draaierig, terwijl de zus naast haar stond. Normaal is ze ook rustig met of zonder zus, maar draaien was nu weer haar hobby. Tja

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 15:39

Ik ga hem van de week longeren, even heel hard aan het werk zetten met cavaletti's, en dan een andere dag van de week rijden.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:41

Onze shetlander was vanmiddag ook uit zichzelf de hindernissen aan het springen in de paddock. :') Wij zaten gewoon binnen aan de koffie. En Bliksem was zichzelf aan het trainen. :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 15:43

Hahaha, geniaal! Die van mij is meestal wel rustig, alleen als ik ze een beetje opjaag door te gaan springen gaan ze rennen, maar die ouwe van mij loopt het liefst achter je aan de paddock uit, hij staat veel liever op de weide.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:42

AlwaysH schreef:
Hahaha, geniaal! Die van mij is meestal wel rustig, alleen als ik ze een beetje opjaag door te gaan springen gaan ze rennen, maar die ouwe van mij loopt het liefst achter je aan de paddock uit, hij staat veel liever op de weide.

Nou als ik altijd op stal aankom met de fiets zie ik Raymond met Ufo helemaal gek doen haha :P

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:45

grappig dat ik het topic tegenkom!
Gisteren stonden vrijwel alle paarden op stal wat frisser als anders, ook mijn eigen merrie :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 17:52

xxxmh schreef:
AlwaysH schreef:

Nou als ik altijd op stal aankom met de fiets zie ik Raymond met Ufo helemaal gek doen haha :P

Ja dat is dus op de weide :') Dat vinden ze wel leuk ja! Meestal moet er wel wat gebeuren hoor, die twee gaan niet zomaar rennen namelijk.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:54

Mijn paardje ook wat rillerig, maar ze heeft het altijd rond deze periode ongeacht het weer. Bij haar is het de overgang stal - weide. Of eigenlijk de overgang naar eiwitten. De eerste twee weken dat ze overdag buiten staat is ze dan schikkerig. Na verloop van tijd gaat het weg terwijl ze zelfs 24/7 dan naar buiten gaat. Denk dat haar lichaam twee weken nodig heeft voor de omschakeling naar gras.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:59

Jup, ook de mijne was druk.

Combinatie pittige temperatuurdaling
Veel wind
En door de weersomstandigheden relatief veel suiker in het gras.

Ik denk dat dat bij mij de hoofdoorzaken zijn.