Decathlon

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anna_gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:18

leoniebx schreef:
anna_gail schreef:
Ik heb er een cap van vind die ook goed. Ik heb overgens ook nog dekje en onderlegger van de decathlon

Hoe bevalt het dekje?

Goed ! Vind het een fijn dekje .ze zijn best wel dik,bij mijn appaloosa past hij goed onder mijn dressuur zadel.Droogt snel.En het zijn mooie kleurtjes :# ik heb een turquoise.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:33

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:05

Ik vindt de decathlon een fijne winkel. Ik heb daar 4 broeken gekocht en een paar polo's ( na 1 jaar veel gebruiken nog steeds goed)
Mijn eerste cap was zo'n kunstof-achtig ding, om te beginnen wel fijn maar als je door de bossen gaat dan beschadigde die wel snel aan de bovenkant (logisch) Dus nieuwe cap gekocht hij Zit erg fijn alleen moest wel wennen aan de ronde vorm. En ik heb daar leren laarzen gekocht ( waren afgeprijsd voor €10) Ik vind ze heel fijn, en lekker warm <3 Alleen ik heb niet echt grote kuiten dus er is wel een stuk leeg in mijn laarzen ( ruimte om te groeien :D )
Ik heb ook nog een paar halsters die ik erg fijn vind!! Alleen de dekjes zijn voor Dokus te groot... Ze hebben geen tussen maatje volgensmij.... Grote pony/paard en Shetlander maar ik moet er tussen in hebben :+

Joanne1987

Re: Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:10

Ik heb vorig jaar 2 broeken gekocht en die zijn nog steeds prima. Ook heb ik een cap die goed bevalt en de handschoenen zijn ook nog heel na een jaar
Ik ben heel tevreden

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:13

F_Orumster schreef:
Er was laatst gewaarschuwd dat de caps niet voldoen aan veilighedseisen, zal even zoeken of ik dat terug kan vinden.

Decathlon vind ik een super winkel, haal er mijn fitness en hardloopkleding vandaan.

De caps die teruggeroepen worden zijn geen caps van het merk Fouganza maar van het merk Lami-Cell. Enkel die caps (Lami-Cell) bieden volgens de nieuwe eisen niet voldoende bescherming bij een val.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:15

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:22

Er word gezegd dat de broeken kleiner vallen. Maar hoeveel maten groter heb je dan boven je eigen maat? Stel dat je maat 36 hebt, koop je dan 38 of 40?
vind het lastig om via de webshop te bestellen als ik daar geen idee bij heb zeg maar..
Heb er veel over gehoord dus wil het toch eens uitproberen :)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:28

Ik heb normaal maat 38/40 en heb L genomen, zaten zelfs wat ruim en 1 heb ik zelfs tot 25 weken zwangerschap in gereden. Moest knoop wel onder m'n buik maar paste dan wel

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:46

Ik vind de broeken niet zo zeer kraipper maar vooral korter.
Ik ben 1.75m en voor mij zijn ze eigenlijk te kort.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:55

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er alleen maar fietskleding koop..

Bij de paardenspullen wel gekeken, maar niets gekocht... Kleding zag er wel ok uit wat ik gezien heb, maar had niets nodig ;)

Borstels etc. even gekeken, maar was niet spectaculair goedkoop/niet goedkoper.. Verder vond ik het wat tegenvallen in de winkel.. Op de site staat iig meer :p dus had het wat meer verwacht :) maar dat is gewoon mijn verwachting.

Volgende keer als ik iets nodig heb, misschien maar eens kijken!

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:05

Het assortiment aan paardensportartikelen in Amsterdam vind ik ook tegenvallen. In de meivakantie zijn we in Frankrijk geweest en daar hebben ze inderdaad veel meer in de winkels liggen. Veel artikelen zijn in Nederland alleen via de website te bestellen. Zoals dekens bijvoorbeeld.
De prijs/kwaliteit verhouding vind ik prima! We kopen er dan ook regelmatig. Niet alleen paardenspullen, maar ook allerlei andere zaken zoals wandelschoenen, hardloop- en fitness artikelen, kampeerspullen en spullen voor de wintersport.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:11

Weet iemand misschien de kwaliteit van het leer van de hoofdstellen??

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:13

Ik heb leren laarzen van de decathlon en die blijven mooi. Heb er al diverse keren mee door zee gereden. Ik heb hele smalle kuiten en nergens zijn er laarzen die bij mij pasten, behalve die van de decathlon :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:20

Op zich hebben ze best aardige dingen. Wat ze in de winkel hebben liggen verschilt per winkel. Antwerpen vindt ik zelf wel een mooie zaak. Volgens mij hebben die (bijna) alles wat ze in de webshop ook hebben.
Kwaliteit is niet slecht voor wat je er voor betaald. Heb er laatst een rijbroek gekocht zit best lekker alleen is die erg glad. Hoe lang dat hij mee gaat is nog even afwachten. Persoonlijk zou ik als je dingen echt veel gebruikt betere kwaliteit kiezen. Maar voor zo'n 2 keer in de week gaan ze wel lang genoeg mee. Moet zeggen dat ik de chaps, laarzen en caps er goedkoop uit vindt zien en voelen die zou ik dus zelf niet snel aanschaffen. Vooral omdat dat nu dingen zijn die ik veel gebruik. Rijbroek heb ik meerdere en draag ik die dus geen 5 of 6 dagen in de week.

Zelf koop ik er wel graag andere sportartikelen. Voor echt specifiek paarden spullen zou ik niet naar de Decatlhon rijden.

TessPip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:56

Ze hebben redelijk goed spul, maar mijn laarzen waren wel snel stuk

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 06:26

Ik vind het een fijne winkel. Al ons kampeer en wandelgerief komt daarvan. Ook de fleecejes vind ik heerlijk. Heb er vroeger mijn hele uitzet voor mijn paarden gekocht maar daarvan ben ik afgestapt. Je koopt beter 1x iets deftigs dan 100x dezelfde prul. Enkel voor mezelf, rijbroek of t shirt koop ik er wel. Deze winter ga ik er ook wel mijn winterdekens aanschaffen omdat ik daarover dan wel weer veel positiefs heb gehoord.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 06:41

Ik ben tot nu toe erg tevreden over Decathlon.

Ik heb een dekje en de pasvorm is gewoon prima. Heb het dekje nu al 2 jaar en hij is nog helemaal mooi. Geen losse naden etc.

Ook heb ik de rubberen jophurs. 11euro koste die. Ik heb ze nu al een jaar en ze zitten nog prima. Ze worden bijna iedere dag gebruikt maar nog geen gaten of andere gekke dingen.

madelonvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 06:44

Ik heb er al een aantal rijbroeken gekocht. Daar ben ik tot nu toe alleen nog maar tevreden over geweest. Ze gaan lang mee bij mij. Ik heb altijd wel een maat groter dan in andere winkels.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:10

Citaat:

In het andere topic kun je hier wat informatie over vinden: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=75&t=1772856&start=300
Citaat:
Ik ben wel echt onwijs tevreden met de hoofdstelletjes van Fouganza voor m'n welshen.
Mooi soepel zacht leer, en eindelijk eens een normaal passende keelriem.
Frontriem alleen was echt weer heel erg klein maar die ging er toch al af dus niet zo erg. Maar voor 20,- is echt super. _/-\o_ _/-\o_
Mooi simpel Engels hoofdstel.
http://www.decathlon.nl/halster-schooli ... 39776.html
Laatst bijgewerkt door Niqui op 09-05-16 07:13, in het totaal 1 keer bewerkt

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:12

Kwaliteit van leer vind ik persoonlijk slecht. Heb ooit eens een hoofdstel in 2 gehad...

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 09:24

Niqui schreef:
Citaat:

In het andere topic kun je hier wat informatie over vinden: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=75&t=1772856&start=300
Citaat:
Ik ben wel echt onwijs tevreden met de hoofdstelletjes van Fouganza voor m'n welshen.
Mooi soepel zacht leer, en eindelijk eens een normaal passende keelriem.
Frontriem alleen was echt weer heel erg klein maar die ging er toch al af dus niet zo erg. Maar voor 20,- is echt super. _/-\o_ _/-\o_
Mooi simpel Engels hoofdstel.
http://www.decathlon.nl/halster-schooli ... 39776.html

Bedankt :)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 09:31

Ik heb al tijden een fouganza helm en die zit heerlijk en voelt zeer degelijk aan. Voor een prikkie! En super leuke kleuren, ik was dat zwart of bruin wel zat en heb nu een paarse.

leoniebx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 05:29

F_Orumster schreef:
Er was laatst gewaarschuwd dat de caps niet voldoen aan veilighedseisen, zal even zoeken of ik dat terug kan vinden.

Decathlon vind ik een super winkel, haal er mijn fitness en hardloopkleding vandaan.

Niet veilig? Mogen ze dan wel verkocht worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 06:26

leoniebx schreef:
F_Orumster schreef:

Niet veilig? Mogen ze dan wel verkocht worden?

Een aantal posts eerder staat omschreven wat het precies om gaat. Ff teruglezen dus. ;)

amyblub

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:39

safina schreef:
Laatst wat caps gepast. Ze zien er leuk uit en kosten weinig. Maar helaas, ik vond het echt dramatisch! Wat zitten die dingen rot! Normaal draag ik een Uvex en dat zit echt 1000x beter.

Daar betaal je dan ook voor, de caps van Decathlon kosten tussen de 20 en de 50 euro, een Uvex cap is al gauw >100 euro.

Qua prijs-kwaliteit vind ik de decathlon erg fijn :) Ik heb 2 rijbroeken van de decathlon waarvan 1 na anderhalf jaar een beetje kapot begint te gaan, maar dat mag ook wel voor die prijs :) (10 euro)