Trailers in woonwijk

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Santos_05
Fotograaf

Re: Trailers in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:32

Ik zou ook een boer/bedrijf in de buurt vragen of je ze daar tegen vergoeding mag stallen.

Een aanhanger (laag) voor eigen gebruik vind ik nog weer anders, dan 2 trailers (hoog) voor de verhuur.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:04

karuna schreef:
Wat betreft campers en zo, daarin is een gemeente soms nogal bekrompen. Het zijn gewoon voertuigeh waarvoor wegenbelasting wordt betaald. Zij mogen dus gewoon permanent gebruik maken van de openbare weg en de parkeerplaatsen. Alleen best veel gemeentes willen dit niet hebben. En werken eigenlijk tegen de wet in.

Voor campers betaal je campertarief, dat is volgens mij 1/3 deel. Bovenstaande klopt dus niet.

Om gezeur te voorkomen, zou ik er niet aan beginnen. Het klinkt sowieso nog niet goed doordacht om eerlijk te zijn.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:14

Ik zou er als buurtbewoner echt niet heel gelukkig mee zijn, ondanks dat ik zelf ook paarden heb hoef ik echt niet de hele dag naar zo'n ding te kijken.
Hier in de buurt woont ook iemand waar dat apparaat al weet ik het hoe lang voor de deur staat, buren klagen erover (waar zij vervolgens weer over klaagt op social media) maar dat ding blijft gewoon staan.
Ik zou toch proberen een stallingsplaats te vinden waar ze bij voorkeur binnen staan.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:15

Je betaalt een gereduceerd tarief voor een camper maar dat is een beetje hetzelfde idee als grijs kenteken. Wel een gereduceerd tarief maar niet minder rechten.

Toch zou ik voor de trailer ook iets anders zoeken. Mensen zijn vaak welwillend als het om iemands persoonlijke spullen gaat maar worden minder toeschietelijk als er geld wordt verdiend.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:23

Je zegt dat je weggaat op de stal waar je stond , kan je in overleg niet ,uiteraard tegen onkosten vergoeding je trailers daar blijven stallen ?
Misschien zijn daar ook wel potentiele klanten bij ?
Dit kan natuurlijk alleen als je met een goede verstandhouding weggaat .

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:41

Nee, dit is niet de bedoeling. Het is niet toegestaan, dus dan ben je bewust de regels aan het overtreden als je het zou doen. En daarbij zitten je buren echt niet te wachten om dag in dag uit naar jouw trailers te koekeloeren. Fatsoenlijk plekje zoeken dus. Bij een caravanstalling kunnen ze vaak binnen staan (pluspunt!) en is er toezicht. Mijn ouders hebben een caravanstalling, binnen, en daar kost het geloof ik 40 of 50 euro per meter. Dit bedrag is voor een heel jaar, dus zeer betaalbaar. Ik weet dat anderen hier in de buurt ook ongeveer deze prijzen hanteren maar wellicht is het in jouw buurt anders.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:43

GDG schreef:
060606 schreef:
Maar die caravan plekken in de buurt zitten of vol, of zijn hardstikke duur! Maar ik zal het een en ander uitvogelen. Zag op de site ook staan over eventueel ontheffing maar dat ze het eerder niet doen dan wel.

Ik zal ook niet blij zijn als het voor mijn woning zal staan hoor daar niet van, daarom zal ik het vragen, op bepaalde plekken staan ze niet erg opvallend namelijk. Maargoed dan heb je ook weer last van diefstal of vernieling misschien.

Gemeentegrond/ openbare weg is nou eenmaal geen trailerstalling. De kosten van stalling zul je moeten incalculeren.

Ben je je ervan bewust dat het verhuren van een trailer om een andere (duurdere) verzekering vraagt dan als je de trailer particulier zou verzekeren?

daarnaast hoor je na iedere gebruik de wagen helemaal te reinigen en te ontsmetten als je het netjes doet.. waar ga je dat dan doen?

En hartstikke duur, dat is behoorlijk relatief. Gewoon de boer op en vragen of er een lege schuur is waar je kunt stallen.. kost bijna niets op jaarbasis.. met 2x verhuren heb je dat er zeer zeker uit. Plus je hoeft zelf geen trailer te huren.. dus dat moet je er eigenlijk ook af trekken..

Hier heb ik nooit meer dan 15 euro per maand gehoord persoonlijk, en dat is nog zelfs op pensionstallen.. als je niet naar een paardenobject gaat maar gewoon naar een boer, is het soms nog wel goedkoper.. Of doe het met een gesloten beurs.. in ruil voor wat hulp de trailer stallen.

Je kunt ook gewoon met 1 beginnen om te kijken hoe het loopt.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:37

Trailerstalling is echt lastiger dan je denkt hoor.
Ik ben nog steeds zoekende. Ik sta nu op een pensionstalling 20 km ver. Niemand wil dit. En ik sta voor 30 in de maand. Hoofdprijs dus!

Ik ga binnenkort bij boeren langs.

Caravanstalling is helemaal hoofdprijs. En vaak willen ze geen trailers (= vies)

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:24

Interessant om allemaal te lezen. Veel hangt af aan het gunnen van.. mijn buren gunnen niks. Boom fiets auto trailer,en het is een redelijk nieuwe zelfs nog geen oud barrel, aanhanger alles staat haar in de wegen en laat ze haar zoon over bellen. Gelukkig is de wijkagent niet van gister. Ik had hem er een keer op aan gesproken dat hij voor haar huis parkeerde, openbare weg, hij stond raar te kijken dat hij daar niet zou mogen staan. Hij heeft mij verzekerd dat ik daar gewoon mag staan ookal zou zij het niet leuk vinden.
Trailer mag drie dagen op de openbare weg staan. En als ik hem verplaats gebruik geen probleem. Maar wil je dat prutsmuts. Ik verbaas mij wel dat als ik iers aangeef zoals voer alsje blieft mijn katten niet herhaaldelijk afgelopen 25 jaar ze dat gewoon blijft doen. Dat mag kennelijk wel of dat ze bloemen uit mijn tuin plukt of haar fiets op onze oprit. Mijn trailer staat bij een manege en ik mag af en toe wat in de pot voor Brookshospital doen.
Laatst bijgewerkt door jackyline op 20-06-16 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:26

O mag kennelijk geen ge ouwe ho er zeggen :-)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:41

%)

Als je het zelf maar begrijpt :D

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 00:04

Sammie schreef:
%)

Als je het zelf maar begrijpt :D

:+

Je bent geheel afhankelijk van de ijver van je buren en die van de gemeente.

Ook al is er veel plek, zegt dat nog niet dat die buren het gaan pikken. Dus ik zou de gok niet wagen.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 10:33

Veel reacties bedankt! Ik ga nog even kijken wat ik ga doen...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:09

Nessa schreef:
Caravanstalling is helemaal hoofdprijs. En vaak willen ze geen trailers (= vies)

Plus dat ze vaak juist helemaal niet willen dat ze regelmatig worden weggehaald.
Meestal is het gewoon de loods vullen (hutje mutje, dus echt niet met rijruimte) voor de winter en kun je er helemaal niet uit tot het volgende voorjaar...

Een willekeurige boer heeft er misschien minder problemen mee, maar een pensionstal is wellicht meer de aangewezen provider van plek voor een trailer. Ook als je eigen paard daar niet staat. Tegen betaling is veel mogelijk, vooral als ze een aparte parkeerplaats voor trailers hebben.

TS heb je marktonderzoek gedaan naar de behoefte en een ondernemingsplan?

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:21

In buitengebieden zijn genoeg boerderijen die geen grond meer hebben. Als je daar de trailers kan stallen tegen een leuke prijs heb je ze ook onder dak staan. Pensionstallen kan het vast ook wel, gewoon vragen.

Heb je al rondgevraagd? Welke regio zoek je stalling?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:11

Pensionstalling valt vies tegen hoor! Ik heb alles rondom gevraagd. Niemand doet dit. Alleen voor pensionklanten. Uiteindelijk staat de trailer 20 km ver weg en betaal ik 30 euro in de maand.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:48

Nessa schreef:
Pensionstalling valt vies tegen hoor! Ik heb alles rondom gevraagd. Niemand doet dit. Alleen voor pensionklanten. Uiteindelijk staat de trailer 20 km ver weg en betaal ik 30 euro in de maand.

En voor een trailer die je bedrijfsmatig wil verhuren is 30 euro per maand te veel? Dan wil ik niet weten hoeveel je overhebt voor verzekeringen, regelmatige keuring en noodzakelijk onderhoud.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:54

Huh? Ik verhuur mijn trailer niet hoor

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:03

Nessa schreef:
Huh? Ik verhuur mijn trailer niet hoor

Sorry, mijn fout. Ik zag je aan voor de TS, die wel het plan heeft om trailers te gaan verhuren en daarvoor gratis stalling zoekt.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:05

Mja. Als je gaat verhuren valt 30 wel mee. Voor mij is het duur, gebruik het ding 1x in maand ofzo.
Mocht hem eerst op stal zetten.
Maar eigenaar had zich toch bedacht toen ik ding gekocht had.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 23:31

Lusitana schreef:
Nessa schreef:

Plus dat ze vaak juist helemaal niet willen dat ze regelmatig worden weggehaald.
Meestal is het gewoon de loods vullen (hutje mutje, dus echt niet met rijruimte) voor de winter en kun je er helemaal niet uit tot het volgende voorjaar...

Een willekeurige boer heeft er misschien minder problemen mee, maar een pensionstal is wellicht meer de aangewezen provider van plek voor een trailer. Ook als je eigen paard daar niet staat. Tegen betaling is veel mogelijk, vooral als ze een aparte parkeerplaats voor trailers hebben.

Nee niet echt. Omdat ik het geld er voor heb om die trailers aan te schaffen en de mensen er voor ken ze goed maar goedkoop aan te schaffen daarnaast ik ze zelf ook af en toe gebruik of kennissen van mij en het alleen maar extra is als men ze af en toe is huurt. Er is redelijk veel vraag naar hier in de buurt ik heb het er zo uit eigenlijk na ongeveer 4 maanden daarna is het bijna alleen maar winst als ik dus geen huur hoef te betalen. Het enige is idd verzekeren dat zou ik even moeten uitzoeken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:11

In 4 mnd tijd je trailers financieel alweer eruit? Dat betekend zowat twee keer per dag verhuren of een fikse huur vragen. Of zijn het gammel de wiebel trailers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:27

060606 schreef:
Lusitana schreef:

Nee niet echt. Omdat ik het geld er voor heb om die trailers aan te schaffen en de mensen er voor ken ze goed maar goedkoop aan te schaffen daarnaast ik ze zelf ook af en toe gebruik of kennissen van mij en het alleen maar extra is als men ze af en toe is huurt. Er is redelijk veel vraag naar hier in de buurt ik heb het er zo uit eigenlijk na ongeveer 4 maanden daarna is het bijna alleen maar winst als ik dus geen huur hoef te betalen. Het enige is idd verzekeren dat zou ik even moeten uitzoeken.

Ik denk dat je jezelf te rijk rekent. Verzekering is duur en paarden slopen alles. Daar helpt het eigen risico van de huurder echt niet bij. Daarbij ben je verplicht ze goed te onderhouden ivm aansprakelijkheid. Dus ik zou nog eens goed gaan rekenen..

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 16:31

Ik krijg ze heel goedkoop zijn nieuwe goede trailers daarbij rijd ik ook af en toe voor mensen. Verzekering valt ook wel mee. Ongeveer ja maar daar gaat het niet om het gaat om de plek de rest regel ik zelf wel hoef er niet rijk van te worden hoor het is maar extra

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:36

Als je zelf rijdt voor mensen hou je er dan ook rekening mee dat je je vakbekwaamheid moet halen en een NVWA vergunning moet hebben?