Waar vind je nu een paard?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:21

SandraVerl schreef:
Ik vond mijn huidig paard zoooooooooooooooooooooo lelijk toen ik hem de eerste keer zag, maar zou hem nu voor geen geld ter wereld nog willen inruilen! Ben naar mijn paard gaan kijken zonder er een foto van te zien, gewoon iemand die me voorstelde om een keertje te komen kijken en ik die dacht "ach waarom niet". Moest ik eerst een foto gezien hebben, dan was ik nooit langs geweest en zou ik een top paard mislopen hebben.

Ik heb in ieder geval mijn lesje geleerd. 9 mei ga ik naar een jonkie kijken, op de foto's die ik eerst kreeg vond ik hem niet leuk, maar alles aan hem staat me aan, dus grijp ik mijn kans.

Ik had net hetzelfde met mijn paard, ook eentje van letterlijk goud! Tijdens mijn zoektocht hield ik ook geen rekening met de foto, maar je moet ze gewoon tegen komen :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:23

@brainless
Ik snap wel dat mensen toch hun paard aanbieden, want hoe vaak lees je hier niet op bokt of hoor je in je omgeving dat ze zoeken naar bojv. een ruin, minimaal 1.70m, geen schimmel, beleerd, ouder dan 5 jaar, etc.
en dan spreek je ze later en hebben ze een merrie van 1.63m gekocht, vos, onbeleerd, 3 jaar oud. :D :D
Veel mensen weten echt niet wat ze willen en vallen voor het eerste de beste lieve koppie.

Isapaardje

Re: Waar vind je nu een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:31

Ik zocht een grote maats zwarte shet van max. 3 jaar, vond haar, kocht haar en had vervolgens geen klik met dat dier.
En ineens kwam er een advertentie van een 12 jarige bonte shetland ruin en die is het geworden.

Totaal wat anders dus, maar het wow-gevoel bij hem, kwam toen wel door een foto die in de advertentie stond. Die sprak mij zo aan, dat ik perse wilde gaan kijken en was ook direct verkocht.

Dus ja, ik denk dat een eerste blik (via foto) wel van belang is.
Gepoetst of niet, maakt eigenlijk niet eens wat uit.
Je voelt wat, of je voelt het niet.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:33

Jonge, ongetrainde paarden zijn vaak nogal wat slungelig. Kunnen zij ook niets aan doen :+.

En beweging kan je ook niet echt op de foto zetten, daarvoor moet je vaak toch zelf even langskomen :).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:46

janouk schreef:
@brainless
Ik snap wel dat mensen toch hun paard aanbieden, want hoe vaak lees je hier niet op bokt of hoor je in je omgeving dat ze zoeken naar bojv. een ruin, minimaal 1.70m, geen schimmel, beleerd, ouder dan 5 jaar, etc.
en dan spreek je ze later en hebben ze een merrie van 1.63m gekocht, vos, onbeleerd, 3 jaar oud. :D :D
Veel mensen weten echt niet wat ze willen en vallen voor het eerste de beste lieve koppie.

Precies. Daarom stel ik ook weinig eisen. Ik kom niet verder dan braaf en sterke voorkeur voor merrie (ik kan goed onderhandelen), dus ik heb een brave merrie gevonden. Ze is veel te klein volgens de maatstaven van sommigen, heeft een afstamming waar je niks mee kunt en heeft een saaie bruine kleur maar ze is BRAAF en daarmee voldoet ze aan alle eisen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:10

janouk schreef:
@brainless

Klopt ook zeker.

Maar advertentie was iets van:
Paard minimaal 1,70 ivm grootte ruiter (1,90m, 93 kilo).
Minimaal basis aangereden (stap/draf/galop).
Leeftijd 3-15 jaar.
Ruin/hengst (geen merrie ivm hengsten in de kudde).
prijs max 4000

Kleur/afstamming niet van belang; gewoon een leuk rij/recreatie paard voor iemand die na een stop van 10 jaar, graag weer wil gaan rijden.

Aanbieding:
Merrie; (want kijkt niet om naar hengsten).
paardje van 1,60... (toont groter en is stevig gebouwd)
onbeleerd paard (is braaf, dus beleren zal geen probleem worden).
paardje van 20+ (kan nog zeker enkele jaren mee).
paard met heftige peesblessure (kan zeker weten over 3 maanden weer gereden worden).
paard 6500E (maar is wel precies wat u zoekt...)

Daar zakt dan spreekwoordelijk mijn broek wel vanaf...

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:34

Mijn paard was destijds "bijvangst".

Ik reisde het hele land door in mijn zoektocht en als ik dan toch 2 uur moest rijden zocht ik paarden in de buurt die ook redelijk aan de eisen voldeden en ging dan 2 a 3 paarden daar in de buurt kijken en maakte ik er een dagje uit van.

Ik had een gaaf paard op sporthorses gezien, afspraak proberen te maken, maar kreeg nog geen contact, afspraak met andere paarden gemaakt, geen probleem en uiteindelijk was mijn eerste keus net verkocht.
Toch heengegaan voor de andere paarden en ik was gelijk verkocht toen ik hem in stal zag staan, zijn uitstraling en karakter spraken me enorm aan en dat zag je niet op de foto's, dat waren gewone rijfoto's zonder poespas.

Ik beperk mij dus nooit in max reistijd en zoek zo ruim mogelijk. (en ja, ik woon in NH, paard stond bij Belgische grens)
Paard gevraagd doe ik niet meer, je krijgt van alles aangeboden, maar het meeste komt niet in de buurt van wat je vraagt of je krijgt een schuldcomplex aangepraat omdat je het zielige paard niet wil hebben dat nu naar de slacht moet omdat je het niet wil hebben.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:30

ingvdh schreef:
Mijn paard was destijds "bijvangst".

Ik reisde het hele land door in mijn zoektocht en als ik dan toch 2 uur moest rijden zocht ik paarden in de buurt die ook redelijk aan de eisen voldeden en ging dan 2 a 3 paarden daar in de buurt kijken en maakte ik er een dagje uit van.

Ik had een gaaf paard op sporthorses gezien, afspraak proberen te maken, maar kreeg nog geen contact, afspraak met andere paarden gemaakt, geen probleem en uiteindelijk was mijn eerste keus net verkocht.
Toch heengegaan voor de andere paarden en ik was gelijk verkocht toen ik hem in stal zag staan, zijn uitstraling en karakter spraken me enorm aan en dat zag je niet op de foto's, dat waren gewone rijfoto's zonder poespas.

Ik beperk mij dus nooit in max reistijd en zoek zo ruim mogelijk. (en ja, ik woon in NH, paard stond bij Belgische grens)
Paard gevraagd doe ik niet meer, je krijgt van alles aangeboden, maar het meeste komt niet in de buurt van wat je vraagt of je krijgt een schuldcomplex aangepraat omdat je het zielige paard niet wil hebben dat nu naar de slacht moet omdat je het niet wil hebben.

Ja,dat probleem heb ik heel vaak gehad, dat ze zeiden dat hij naar de slacht zou moeten als ik hem niet nam.Ik "red"heel graag een paard maar die moet wel bij me passen.En helaas kan ik ze ook niet allemaal redden. Maar hier heb ik wel eens een rotgevoel over gehad inderdaad.