Roeckl handschoenen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:57

smurffie

Re: Roeckl handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:13

Ik wil alleen nog roeckl, het zit zo veel fijner!
Alleen... Je moet wel een nette gesloten hand hebben, van schurende teugels gaan ze stuk, evenals slippende longeerlijnen vinden ze niet fijn. Maar mijn handen? Die blijven heel eronder. Mijne zijn nu 2 jaar oud, duidelijk versleten maar functioneren prima. De echte anti slip is eraf maar die heb ik niet nodig, ik heb een hele gevoelige huid dus van een touw alleen vast houden al blaren, laat staan van spelen met een longe met zadelmak maken :=

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 05:08

ik koop ze nooit meer! Na 3 maanden helemaal stuk en de klittenband laat steeds los..
En nee het ligt niet aan een harde hand want ik krijg juist altijd complimenten over mijn zachte hand

Vind ze veel te duur voor 3 maanden gebruik :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 05:14

Ik doe een maand of 2 met mijn Roeckl winterhandschoenen :+ Jammer, want ik vind ze heerlijk omdat ik er net genoeg grip mee heb.

Mijn vorige paar handschoenen is veranderd in een paar vingerloze handschoenen, er zitten zoveel gaten in dat mijn vingers gewoon naar buiten komen :') Mijn nieuwe paar heb ik pas een paar maanden maar die gaan net zo hard.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 05:16

Verbaasd me dat er toch nog best veel mensen zijn die slechte ervaringen hebben en de handschoenen zo kort mee gaan. Zijn jullie niet terug gegaan naar de winkel? Misschien had je net een slechte ertussen.

Ik heb ook roeckl en zou geen andere meer willen. Heb dikke die ik in de winter gebruik en dunnetjes voor in de zomer

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 05:28

Hier ook altijd snel stuk, heb sinds een jaar of 2 br handschoenen en die zijn wel iets versleten maar geen gaten en doe k al ruim 2 jaar mee!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 05:36

Ik ben ook fan. Vooral die winter handschoenen.
Nooit koude handen zo fijn

Ik weet niet hoe lang ik er mee doe als ze op zijn dan kopen we nieuwe

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 05:40

DeniiSee schreef:
Verbaasd me dat er toch nog best veel mensen zijn die slechte ervaringen hebben en de handschoenen zo kort mee gaan. Zijn jullie niet terug gegaan naar de winkel? Misschien had je net een slechte ertussen.

Ik had niet de indruk dat het toevallig een slecht paar was, omdat ze niet op de naden kapot gaan. Het is gewoon de stof van de handschoen die doorslijt zeg maar.
En bij mijn tweede paar is het net hetzelfde.

Afbeelding

Ik heb trouwens een paar van BR gehad dat net zo snel of mogelijk zelfs nog sneller versleten was :')

De enige handschoenen die niet zo snel verslijten zijn mijn echte lederen Harry's Horse handschoenen :) Die zien er na 2 jaar intensief gebruik niet meer uit, maar zijn nog steeds niet kapot :)

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:33

Ik ben al een paar keer terug gegaan naar de winkel en heb ook al contact opgenomen met Roeckl. Roeckl zei dat ik naar de winkel moest gaan waar ik ze had gekocht. Helaas konden zij mij ook niet verder helpen. Echt balen maarja. Ik weet wel dat Roeckl snel slijt als je niet de juiste maat koopt. Koop je ze te groot dan wrijft het "griplaagje" als het ware over elkaar heen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:42

hen mijn roeckls nu al 2 jaar.
nog geen slijtplek te zien zijn nog perfect.

wel heel vreemd dat mensen ze met 2 maanden kapot krijgen.
dan heb je of de verkeerde maat of de teugels niet juist beet.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:44

Mijn roeckls waren binnen de kortste keren stuk (binnen een maand of drie) en die van mijn vriend ook. Rijden allebei 1-2 keer per week. Ik heb nu de Ariat handschoenen en daar doe ik al jaren mee.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:46

Ik gebruik al 8 jaar Roeckl light grips, ben er heel tevreden over! Ik verbaas me dat ze bij sommigen zo snel kapot gaan. Ik doe er dik 1,5 jaar mee, zo'n 4x per week aan met rijden, niet met longeren. Toen ik met rubberen teugels reed en een sterker paard reed (en ik ook anders reed) ging de slijtage wel veel sneller.
Vind ze het geld zeker waard!

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:46

Tink89 schreef:
Mijn roeckls waren binnen de kortste keren stuk (binnen een maand of drie) en die van mijn vriend ook. Rijden allebei 1-2 keer per week. Ik heb nu de Ariat handschoenen en daar doe ik al jaren mee.

Oke! Mij werden ook de Ariat handschoenen aangeraden in de ruitersportzaak. Heb ze alleen nog niet gekocht. Welk model heb jij en wat doe je er allemaal mee?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:50

bontejames schreef:
Tink89 schreef:

Oke! Mij werden ook de Ariat handschoenen aangeraden in de ruitersportzaak. Heb ze alleen nog niet gekocht. Welk model heb jij en wat doe je er allemaal mee?

Ik heb deze: http://www.ej.nl/ruiter/kleding-accesso ... _3550.html De tek-grip dus. Passen perfect (vallen klein, de ts zou ik een 8 aanraden) en ik poets en rijd ermee. Uitmesten doe ik niet, ben een manegeruiter. Heb dus wel regelmatig sterke, aan de teugels hangende manegepaarden en een paar koppige en trekkende koudbloeden. Ze hebben het dus niet makkelijk, die handschoenen van mij :)

Ik vind ze ook heel mooi trouwens, maar da's een kwestie van smaak.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:14

Zelf ben ik fan van de handschoenen en heb zomer en winter uitvoering. Beide gaan 1 a 2 jaar meer met intensief gebruik. Daarna komen er kleine gaatjes in, maar draag ik ze nog wel een paar maanden door luiheid. Geen zin om nieuwe te kopen, omdat ik weet dat ik dan meer uitgeef. :') Een vriendin van mij heeft namaak versie ervan (geen idee van welk merk) en die gaat ook 1 jaar mee alleen rijdt zei maar 1 keer per week. Volgens haar zijn dit ook prima handschoenen als je een kleiner budget hebt.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:21

bontejames schreef:
Het model jessy geloof ik..

Ik had toevallig dit keer ook voor dit model gekozen! Doe het nooit weer... Wat een slechte kwaliteit. Na 6 weken stuk! Op de middelvinger waar geen teugelvoering is. Ze gaan terug ter beoordeling. Geef mij maar de superlight grip, die zijn stuk beter!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:24

Mijn roeckls zijn de enige die juist goed blijven, heb ze denk ik ook al 2 jaar of meer.
Wil ook geen andere meer.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:29

little_birdy schreef:
wel heel vreemd dat mensen ze met 2 maanden kapot krijgen.
dan heb je of de verkeerde maat of de teugels niet juist beet.

Maatje kleiner gaat knellen, dan heb ik geen gevoel meer in mijn vingers. Als het koud is heb ik het echt nodig dat mijn doorbloeding goed blijft.

Ik gebruik ze wel intensief, zo'n 10 uur per week denk ik. De handschoenen op de foto hierboven begonnen na 2 maanden al te slijten, maar voor ze er zo uit zagen heb ik ze toch wel 6 maanden gebruikt :)

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 12:57

elinedeau95 schreef:
Zelf ben ik fan van de handschoenen en heb zomer en winter uitvoering. Beide gaan 1 a 2 jaar meer met intensief gebruik. Daarna komen er kleine gaatjes in, maar draag ik ze nog wel een paar maanden door luiheid. Geen zin om nieuwe te kopen, omdat ik weet dat ik dan meer uitgeef. :') Een vriendin van mij heeft namaak versie ervan (geen idee van welk merk) en die gaat ook 1 jaar mee alleen rijdt zei maar 1 keer per week. Volgens haar zijn dit ook prima handschoenen als je een kleiner budget hebt.

Zou je haar kunnen vragen welk merk het is? Ik wil natuurlijk dolgraag de Roeckls maar met een klein budget word dat sparen..

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:07

Ik ben echt super blij met mn Roeckls! Ik heb een paar wat echt al jaaaaren meegaat, maar die gebruikte ik dan ook echt puur en alleen voor het rijden. Dit is een wat dikkere winter uitvoering. Heb nu ook een zomerversie erbij. Gebruik ze nu regelmatig om te longeren, maar daar slijten ze echt heel snel van. Kreeg de tip om bij het werken met de lijnen van die goedkope(re) tuinhandschoenen te kopen, die schijnen daar veel beter tegen te kunnen haha.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:40

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Milando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:46

Ik denk dat de levensduur ook wel afhangt van hoe je de handschoentjes wilt gaan gebruiken. Zo gebruik ik ze 5-6 keer in de week met antislip teugels bij een vrij sterke pony die nog wel eens in de teugels wil gaan hangen. Als je een pony hebt die altijd licht in de hand is met gewone teugels en je gebruikt ze niet heel vaak lijkt het me logisch dat ze langer meegaan.

Bij mij zitten er nu trouwens geen gaten in maar laat het antislip laagje bij de ringvinger los van de gewone stof.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:52

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:46

bontejames schreef:
Tink89 schreef:

Ariat handschoenen zijn fijner en betere kwaliteit, maar helaas niet overal te krijgen.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 18:19

DeniiSee schreef:

Ik heb ook roeckl en zou geen andere meer willen. Heb dikke die ik in de winter gebruik en dunnetjes voor in de zomer

Hier precies hetzelfde. Ook de dikke variant met fleece voor in de winter en de dunne grip in de zomer. Ik doe er echt een tijd mee en gebruik ze toch minstens 5x pw met longeren en rijden. Grip wordt op een gegeven moment wel wat minder maar gaten heb ik nog nooit gehad. Verder koop ik dan weer nieuw als er bijvoorbeeld een kortingsactie is bij Divoza oid dat scheelt best veel.