Waar vind ik een echt mooie slipjas?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:13

Dorine92 schreef:
knollentuin schreef:
Dan raad ik je ook echt José kouwrnhoven van couture hippique aan, zit in Rotterdam, superservice en maatwerk dus echt op jouw maten, en alle kleuren en opties naar jouw wens, hele mooie stoffen.

De jasjes die ik van couture hippique heb gezien vond ik niet mooi. Waren gewone jasjes dus geen slipjassen. Maar vond de stof te slapjes. Ik vind een wat "stijvere" stof mooier
Krijg net een appje van mn moeder dat ze wel een keer wil shoppen in haarlem dus dan kunnen we wel naar levade. Hoef ik niet alleen. Ik koop niet zomaar iets dus als die pikeur in mn achterhoofd blijft zitten bel ik alsnog Drunens Ruiterhuis. Misschien kan ik een keer in noord holland met ze afspreken. Ze komen vaak zat voor zadels in noord-holland. Kunnen ze best een paar slipjassen in die wagen leggen voor me

Dan heb je niet de goede jassen gezien, mooie stijve stof die niet kreukt. Even goed rondkijken loont, echt waar.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:45

Dorine92 schreef:
Katja schreef:
Ik zou toch echt de gok nemen ook al lijkt het spannend. Je doet vreselijk lang met zo'n jas en het is zonde als je achteraf spijt krijgt.

Ik heb over twee weken een afspraak bij Juuls om een jas uit te zoeken en aan te meten. Dan kan ik hem precies zo laten maken zoals ik wil.

Wat gaat dat jou kosten als ik zo brutaal mag zijn?

http://www.juulsjackets.com/prijslijst/ ik weet nog niet wat voor extra's ik ga kiezen dus ik durf nog niet te zeggen wat het precies gaat kosten.
Een rib uit mijn lijf in ieder geval :')

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:01

Dorine92 schreef:
grauwman schreef:
Bij Levade kan je ook je jas helemaal zelf samenstellen. Heb recent een paar mooie exemplaren voorbij zien komen.
Gewoon even bellen en je weet het.

Heb je daar meer info over? Wie maakt die jassen en zijn er foto's enz?

Is van het merk Equiline en volledig zelf samen te stellen. Aantal amazones uit de regio heb ik recent met deze jas voorbij zien komen op FB.

ambre

Re: Waar vind ik een echt mooie slipjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:52

Ik heb er 1 van Kentucky,ook geheel in maatwerk te bestellen maar mij paste een 36 perfect.
Ik ben idd naar Drunen geweest,wil de jas zien en voelen en heb daar ook kleurstalen etc bekeken.
Geheel naar wens besteld dus.Vond het model mooier dan die van Pikeur,die vond ik wat lomp.
Ook gewoon mooie dunne scheerwol genomen.
Prijs was 700€.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 22:12

antje_vip schreef:
Heb je rijbewijs? Waarom ga je niet gewoon een keer heen als je echt zo graag 1 wil :)

Ja tuurlijk.... alleen ik ga niet én naar Haarlem, én naar Rotterdam, én naar Drunen :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 22:13

Katja schreef:
Dorine92 schreef:
Wat gaat dat jou kosten als ik zo brutaal mag zijn?

http://www.juulsjackets.com/prijslijst/ ik weet nog niet wat voor extra's ik ga kiezen dus ik durf nog niet te zeggen wat het precies gaat kosten.
Een rib uit mijn lijf in ieder geval :')

Ah die prijslijst wilde bij mij niet openen maar dat was op mn telefoon. Op de laptop doet ie het blijkbaar wel. Duurrr... de standaard al. Laat staan als je er nog wat extra's mee wilt. Wel heel mooi

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 22:14

grauwman schreef:
Dorine92 schreef:

Heb je daar meer info over? Wie maakt die jassen en zijn er foto's enz?

Is van het merk Equiline en volledig zelf samen te stellen. Aantal amazones uit de regio heb ik recent met deze jas voorbij zien komen op FB.

Voorbeelden?? Foto's? (heb geen FB)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 22:16

ambre schreef:
Ik heb er 1 van Kentucky,ook geheel in maatwerk te bestellen maar mij paste een 36 perfect.
Ik ben idd naar Drunen geweest,wil de jas zien en voelen en heb daar ook kleurstalen etc bekeken.
Geheel naar wens besteld dus.Vond het model mooier dan die van Pikeur,die vond ik wat lomp.
Ook gewoon mooie dunne scheerwol genomen.
Prijs was 700€.

Kentucky vind ik ook een mooi merk. Had altijd een jasje van Kentucky. Phoeh moeilijk hoor... er is zoveel moois. En het moet ook voor volgende paarden mooi staan. Bij een zwart paard kan alles, maar mijn bruine paardje staan een hoop andere kleuren dan zwart en blauw beetje goedkoop

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 07:32

Dorine92 schreef:
Ah die prijslijst wilde bij mij niet openen maar dat was op mn telefoon. Op de laptop doet ie het blijkbaar wel. Duurrr... de standaard al. Laat staan als je er nog wat extra's mee wilt. Wel heel mooi
de standaard is wel al heel compleet. Ik kom sowieso op maatwerk uit en dan scheelt het niets met Kentucky of Equiline alleen heb ik veel meer keuze.

Paisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:22

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:23

Ik vind de slipjassen van Equiline altijd erg mooi. Of Lamantia Couture.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 08:18

Nou ga ik volgende week achter een slipjas aan, maar ik loop tegen het volgende aan: een slipjas op maat gaat waarschijnlijk niet meer op tijd af zijn, ook al zet ik het traject gelijk al volgende week in. Veel hebben het namelijk over een levertijd van 8 weken. In theorie zou ik volgende week mn laatste punten kunnen halen, en anders wel in mei. Wil graag gelijk door.
Iemand toevallig een slipjas mt 36 te leen voor als dit nodig is? Beetje in de buurt van Schagen/alkmaar?

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:29

Ik heb er één van equiline. Ben daar echt super tevreden van. Denk dat ik daar 3 weken op heb moeten wachten, ook maatwerk. Wel in België besteld bij Emmers.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 08:48

lienbono schreef:
Ik heb er één van equiline. Ben daar echt super tevreden van. Denk dat ik daar 3 weken op heb moeten wachten, ook maatwerk. Wel in België besteld bij Emmers.

Foto?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 23:30

Oke ik ben dus woensdag met mn moeder op stap geweest. Eerst naar levade, maar die equiline trok aan mn oksel. Wel heel mooie jas maarja...
Daar nog wel een supermooi wedstrijddekje meegenomen, echt een aanrader.
Toen naar ooteman gereden, en daar geslaagd. Het is uiteindelijk een pikeur geworden

m_Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:54

Ik heb een prachtige slipjas te koop, maat 38/40.
Helaas maar 1 keer aangehad wegens overlijden paard. De slipjes is van Equiline en met crème accenten en op de knopen Swarovski steentjes

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:02

Heb je je jas al gebruikt Dorine? Ik ga die van mij morgen ophalen, nog net op tijd voor ons debuut aanstaande zondag.

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:05

Hippisch Opmaat.
Allemaal maatwerk, past perfect. Maakt gewone jasjes, zomertenues en slipjassen, stoffen die jij maar wilt, met strass of zonder strass, je mag alles zelf uitzoeken.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 22:31

m_Beau schreef:
Ik heb een prachtige slipjas te koop, maat 38/40.
Helaas maar 1 keer aangehad wegens overlijden paard. De slipjes is van Equiline en met crème accenten en op de knopen Swarovski steentjes

Zie mijn OP, maat 38 is bij mij een soepjurk :+
Die van equiline is wel mooi maar zit niet lekker. Knelt bij oksels

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 22:32

Katja schreef:
Heb je je jas al gebruikt Dorine? Ik ga die van mij morgen ophalen, nog net op tijd voor ons debuut aanstaande zondag.

Ja ik heb een oefenwedstrijd ermee gereden. Om te kijken of hij nog wat maakte van de wapperende slippen. Maar er was niks aan de hand en had knappe score. Nu volgende week zondag voor het echie

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:34

Ik weet niet of het al is genoemd, maar ben je zelf handig met een naaimachine? Of iemand die je kent? Dat je dan een ouder jasje koopt en dje zelf naar je wensen aanpast?