Paard met gebruikshandleiding verkopen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:48

Ik zit te lezen en denk nu echt: heeft elk paard niet een handleiding?
Zelf heb ik echt een pony die super kan lopen, onwijs slim ook en een gigantische clown ook.
Maar geef hem aan een gemiddeld onwetend paardenmens en ik weet zeker dat hij in no time strontvervelend zal zijn.
En is het dan een rotbok? Nee hij heeft gewoon leiderschap nodig.
Geef je hem dat niet gaat hij grenzen opzoeken en is hij wat dominant en vooral drammerig, prima oplosbaar met consequent zijn maar dat is men niet.
Dat leiderschap en in de hand en het aan het werk zijn heeft hij een poos gemist door tijdgebrek en dat heb ik gemerkt, echt even back to basic en consequent zijn.
Ik heb er echt een topknol aan, en echt ultrabraaf en verkeersmak met blind vertrouwen in de baas.
Voorheen was het een tankje, nu kan een kind van 9 hem feilloos rondsturen door de bak met zijn marathonwagen.

Ik snap je dubio wel ts, en ik zou dit ook heel lastig vinden.
Er zijn zo vreselijk veel mensen die er geen zak van begrijpen en de info van de verkoper niet serieus nemen.
Zo werd mij verteld dat mijn pony na verhuizing bij de nieuwe stal nogal van slag kan zijn, hij was daar over de staldeur gesprongen met een wond tot gevolg.
Dat is mij verteld en wist ik, hij heeft dus eerste dagen met zijn rek dicht gestaan hier voor zijn veiligheid, gelukkig ging dat prima.
En voor verhuizingen naar een vakantieadres krijgt hij wat kamille, als hij mag lopen -zoals op wedstrijden- is het ook goed trouwens, dan kan hij zijn ei kwijt.
Maar ik vind het onnodig dat hij stress heeft, dus krijgt hij wat van 'zijn bloemetjes' zoals moeders het altijd zegt. :)
Dat heet vind ik rekening houden met de psyche van het paard.

Ik zie hier wel paarden op stal die je echt niet aan iedereen kunt verkopen, dan verongelukken ze er echt mee denk ik.
Je moet weten hoe ze zijn, maar dat zijn stuk voor stuk gewoon lieve dieren, maar je moet ze met gepast respect, rust en duidelijkheid behandelen.
Ik zou gewoon volhouden, tot je er echt een hebt waarvan je denkt dit is de perfecte baas, die het verleden en de handleiding wel serieus neemt.

Kirrr

Re: Paard met gebruikshandleiding verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 21:15

Ik ben ervan overtuigd dat veel paarden een gebruiksaanwijzing hebben.

Heb heel veel tips uit dit topic gehaald en veel via pb binnen gekregen.

Heel toevallig kwam er vandaag interesse uit een bekende hoek. Dus eerst even kijken hoe dat loopt voordat ik hem online moet zetten.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:22

Denk inderdaad dat elk paard wel iets heeft, maar sommige problemen zijn wat gecompliceerder ..

Succes een bekende zou natuurlijk al helemaal fijn zijn!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:34

Wauw Kirrr, het is alsof je mijn paard beschrijft.
Hij is precies zo als jij jouw paard omschrijft.

Voor dit type paard is absoluut een koper te vinden.
Mocht je hem online zetten dan zou ik of de vraagprijs hoger aanhouden of geen prijs vermelden.
Mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten zullen denk ik zo niet zo snel reageren.

Ik heb ook een aantal keer overwogen om mijn paard te verkopen.
Maar ik ken hem, ik weet dat hij de ene dag een mak schaap is en de andere dag in blinde paniek overal doorheen knalt.
Dat is voornamelijk de reden dat ik hem niet 'durf' te verkopen.
Het is een plaatje om te zien en alleen daarom al zal ik veel kopers trekken.
Maar zijn gedrag....tja das een ander verhaal.

Ik hoop voor jou en je paard dat je hem kunt verkopen aan de 'bekende'.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 06:53

Vind iemand een kans geven voor langer op proef zeer netjes. Ik hou zelf van een uitdaging en heb dat ook de nodige ervaring mee. Wel ben ik iemand die echt zal afknappen op een eigenaar die alle touwtjes in handen wil houden. Onder toezicht alleen kunnen rijden met een eigenaar die verteld wat wel en niet en dat 3 maand lang zou ik echt niet doen. Misschien gaat iemand een keer p zijn bek, maar misschien past een andere aanpak nog beter bij het Paard. Heb soms het gevoel dat sommige mensen het zien als een gunst dat je hun Paard mag kopen. Als je het Paard weg geeft kun je alle eisen stellen. Ben heel blij met mijn moeilijke paardje en leer zelfs na 4 jaar haar steeds beter kennen zodat ik er zelf steeds beter op kan inspelen. Vind dit altijd veel meer voldoening geven dan een maak schaap haha

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:00

Ik vind de tip van geen vraagprijs neerzetten maar 'overeen te komen' of 'op aanvraag' een goede, daar ontmoedig je al koopjesjagers mee. Ik sla advertenties met 'prijs op aanvraag' vaak over omdat ik er dan vanuit ga dat het wel te duur zal zijn :+

Hopelijk wordt het wat met de interesse die er nu is. Het is een moeilijk evenwicht tussen vertrouwen en beschermen, zeker als het al een keer is misgegaan. Maar als de juiste persoon zich aandient en je kunt samen oefenen om dat vertrouwen te laten groeien, en jij kunt leren de andere persoon ook zijn eigen weg te laten vinden met het paard, dan moet het zeker lukken een goed huisje voor hem te vinden. Er zijn veel mensen die niet weten wat ze doen en waar ze aan beginnen, maar er zijn ook veel mensen die wel genoeg ervaring hebben en met veel liefde aan de slag zouden willen met zo'n dier.

Succes in elk geval!