Zelf heb ik echt een pony die super kan lopen, onwijs slim ook en een gigantische clown ook.
Maar geef hem aan een gemiddeld onwetend paardenmens en ik weet zeker dat hij in no time strontvervelend zal zijn.
En is het dan een rotbok? Nee hij heeft gewoon leiderschap nodig.
Geef je hem dat niet gaat hij grenzen opzoeken en is hij wat dominant en vooral drammerig, prima oplosbaar met consequent zijn maar dat is men niet.
Dat leiderschap en in de hand en het aan het werk zijn heeft hij een poos gemist door tijdgebrek en dat heb ik gemerkt, echt even back to basic en consequent zijn.
Ik heb er echt een topknol aan, en echt ultrabraaf en verkeersmak met blind vertrouwen in de baas.
Voorheen was het een tankje, nu kan een kind van 9 hem feilloos rondsturen door de bak met zijn marathonwagen.
Ik snap je dubio wel ts, en ik zou dit ook heel lastig vinden.
Er zijn zo vreselijk veel mensen die er geen zak van begrijpen en de info van de verkoper niet serieus nemen.
Zo werd mij verteld dat mijn pony na verhuizing bij de nieuwe stal nogal van slag kan zijn, hij was daar over de staldeur gesprongen met een wond tot gevolg.
Dat is mij verteld en wist ik, hij heeft dus eerste dagen met zijn rek dicht gestaan hier voor zijn veiligheid, gelukkig ging dat prima.
En voor verhuizingen naar een vakantieadres krijgt hij wat kamille, als hij mag lopen -zoals op wedstrijden- is het ook goed trouwens, dan kan hij zijn ei kwijt.
Maar ik vind het onnodig dat hij stress heeft, dus krijgt hij wat van 'zijn bloemetjes' zoals moeders het altijd zegt.
Dat heet vind ik rekening houden met de psyche van het paard.
Ik zie hier wel paarden op stal die je echt niet aan iedereen kunt verkopen, dan verongelukken ze er echt mee denk ik.
Je moet weten hoe ze zijn, maar dat zijn stuk voor stuk gewoon lieve dieren, maar je moet ze met gepast respect, rust en duidelijkheid behandelen.
Ik zou gewoon volhouden, tot je er echt een hebt waarvan je denkt dit is de perfecte baas, die het verleden en de handleiding wel serieus neemt.