Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Caroline52 schreef:Ze is verkocht omdat ze niet gelukkig was op de manege toen kregen ze dan kans haar te verkopen aan iemand die goed voor haar zou zijn (dus recreatief kan mennen in het oosten) de galop was bij haar een dingetje maar er waren meer dan genoeg mensen die in galop er op durfde... Ik weet niet waar ze is maar wat het niet vertellen betreft dat heeft gewoon met privacy te maken..
Peppertree schreef:Ok, dat is goed nieuws lijkt mij. Mijn ervaring is, maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, dat maneges vaak andere termen gebruiken voor paarden die op de een of andere manier niet gezond meer zijn en naar de slager gebracht worden om nog wat op te leveren.
'Met pensioen','Naar een kinderboerderij', dat soort dingen worden dan vaak genoemd om te voorkomen dat mensen overstuur raken en niet meer bij de manege komen rijden/boos worden. Maar ik neem aan dat ze, als ze gezond was, niet voor de slacht verkocht is. Misschien weten ze het zelf gewoon niet meer, of is ze met een handelaar mee gegaan en willen ze die niet opzadelen met bellende mensen?
Cayenne schreef:Brainless schreef:Alle Wendel's die in 2003 zijn geboren zijn mannelijk.
Dan heb je nog als merrienaam Wendela en Wendelien; die beide veel voorkomen dat jaar.
Weet je de afstamming van haar?
Dat klopt niet.
Er staat een Wendel (Cinovo x Ureterp) uit 2003 geregistreerd, een vosmerrie.
En aan de foto's op google te zien zou dit haar best eens kunnen zijn.
kamsel schreef:Kwpn database. Paard is geregistreerd als Gelders paard, niet als tuigpaard zoals ik gezien de afstamming zou verwachten. Foto op fb wordt best veel gedeeld in de omgeving waar ze nu zou moeten staan.
NatasjavE schreef:Er bestaan geen domme vragen.
Het KWPN is het grootste warmbloed stamboek in Nederland en de wereld(buiten de Quarters om)
Je hebt 4 type binnen het stamboek. De dressuurpaard gefokte dieren, de springpaarden , de Tuigpaarden en dus de Gelderse Paarden die samen met het Groninger Paard de basis vormen van het KWPN.
Het is een iets robuuster type dan de andere 3 en het meest veelzijdig. Het is de allesdoener.
Caroline52 schreef:Ze is verkocht omdat ze niet gelukkig was op de manege toen kregen ze dan kans haar te verkopen aan iemand die goed voor haar zou zijn (dus recreatief kan mennen in het oosten) de galop was bij haar een dingetje maar er waren meer dan genoeg mensen die in galop er op durfde... Ik weet niet waar ze is maar wat het niet vertellen betreft dat heeft gewoon met privacy te maken..
MHogeboom schreef:Hoi.
Vervelend dat Wendel onverwacht is verkocht en dat je niet weet waar ze nu is. Ze is niet bij waar ze vandaan komt oorspronkelijk. Ik heb haar min of meer ingereden toen ze 3 1/2 jaar was. Ik reed op haar maar ze was van iemand anders. Ze werd ook aangespannen gereden door haar eigenaar en door mij onder het zadel, recreatief. Heel onverwacht werd ze verkocht nadat ik er zo'n 4 jaar op had gereden. Dat voelt heel rot. Het is zo'n lieverd. Maar de eigenaar had teveel paarden en te weinig tijd. Helaas. Ik had haar achteraf graag willen kopen maar dat is achteraf. Ik heb geprobeerd te achterhalen waar ze is. Sinds vorig jaar weet ik dat ze in Hillegom is. We zijn nu een weekend in Katwijk en dacht eens bij haar te kijken. Daar zeiden ze dat ze in december vorig jaar verkocht was naar iemand op de Veluwe. Ze was uitgeput ofzo (???). Nu werd ze gebruikt om te mennen.
Ik rij nu zelf op het veulen van Wendel, Ella. Lang geen 1.78m maar lief. Ook zelf zadelmak moeten maken enzo. Zij is wel van mij gelukkig. Ik vind het erg jammer dat ik Wendel niet gezien heb. Was erg benieuwd naar haar.
Ik ben heel blij om nu toch iets van de oorsprong te weten van Wendel, onze dochter zal daar ook blij mee zijn. Fijn dat je met ons mee zoekt. X
Succes met verder zoeken! Ik houdt het ook in de gaten. Ik was erg gek met Wendel!
Yvette1967 schreef:Het sterkt mij alleen maar, ik heb me er nu in vastgebeten als een pitbull en ik zal te weten komen wat er met haar gebeurd is !!!! Mogelijk ga ik naar de televisie en de krant, want het is gewoon te gek voor woorden.