[PG]Wendel voskleurige KWPN merrie, 1.80m

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:03

Ok, dat is goed nieuws lijkt mij. Mijn ervaring is, maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, dat maneges vaak andere termen gebruiken voor paarden die op de een of andere manier niet gezond meer zijn en naar de slager gebracht worden om nog wat op te leveren.

'Met pensioen','Naar een kinderboerderij', dat soort dingen worden dan vaak genoemd om te voorkomen dat mensen overstuur raken en niet meer bij de manege komen rijden/boos worden. Maar ik neem aan dat ze, als ze gezond was, niet voor de slacht verkocht is. Misschien weten ze het zelf gewoon niet meer, of is ze met een handelaar mee gegaan en willen ze die niet opzadelen met bellende mensen?

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:10

He wat leuk een topic over Wendel.
Ik heb ook bij manege Hillegom gereden op haar, erg leuk paard. Maar erg groot.
Ik weet niet waar ze is helaas, maar ik durf wel te zeggen dat als Manege Hillegom een paard laat inslapen dat ze dat dan ook eerlijk zeggen.

Yvette1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 12:23

Beste Caroline,

Op zich begrijp ik het dat de manege het niet kan vertellen i.v.m. privacy. Maar ze kunnen ook de nieuwe eigenaar vragen of hij/zij contact met ons opneemt om te vertellen hoe het gaat met Wendel. Je moet weten dat onze dochter een vorm van autisme heeft en dat ze dus wat meer nodig heeft om iets een plek te kunnen geven. De manege weet dit ook. We zijn een jaar verder en nu we zelf een paard wilden gaan bekijken, een tinker, morgen zouden we gaan, kwam er veel verdriet bij onze dochter los. Dit willen we nu eerst oplossen, als het goed gaat met wendel en ze krijgt bijv een foto en te horen hoe het gaat, dan kunnen we verder en staat Wendel de aanschaf van een ander paard niet meer in de weg...... We willen onder geen beding Wendel bij iemand weghalen als zij daar goed staat, dat is zeker niet de bedoeling.

Caroline52 schreef:
Ze is verkocht omdat ze niet gelukkig was op de manege toen kregen ze dan kans haar te verkopen aan iemand die goed voor haar zou zijn (dus recreatief kan mennen in het oosten) de galop was bij haar een dingetje maar er waren meer dan genoeg mensen die in galop er op durfde... Ik weet niet waar ze is maar wat het niet vertellen betreft dat heeft gewoon met privacy te maken..

Yvette1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 12:31

Lieve mensen allemaal,

Even voor de duidelijkheid, óók voor de nieuwe eigenaar mocht hij/zij dit lezen.

Het is NIET de bedoeling Wendel weg te halen waar zij nu staat. Alléén als zij te koop staat willen wij haar graag kopen.
Verder als zij het fijn heeft, dan moet ze lekker blijven waar ze is, maar zouden we het voor de verwerking enorm op prijs stellen als we horen hoe het met haar gaat en eventueel een foto van haar krijgen.

Het allerfijnste zou zijn als onze dochter haar nog een keer kan zien, zodat ze het nu, na een jaar écht een plek kan geven en wij door kunnen met de aanschaf van een ander paard, want dat lukt gevoelsmatig nu gewoon niet voor onze dochter en dat is erg jammer. Maar ook als de nieuwe eigenaar dit liever niet wil, dan respecteren we dat, als we maar alsjeblieft iets weten......

Bedankt voor al jullie reacties allemaal, dit wordt heel erg gewaardeerd !

Anoniem

Re: [PG]Wendel voskleurige KWPN merrie, 1.80m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:34

Heb je meer foto's van haar?

Yvette1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 12:36

Dat laatste zou ook zomaar kunnen hoor, maar wij willen graag verder, maar het verdriet laat onze dochter nog niet los en het houdt het kopen van een ander paard tegen, wat ik heel erg jammer vind. Daarom hoop ik dat we iets te weten komen over hoe het nu met Wendel gaat.

Peppertree schreef:
Ok, dat is goed nieuws lijkt mij. Mijn ervaring is, maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, dat maneges vaak andere termen gebruiken voor paarden die op de een of andere manier niet gezond meer zijn en naar de slager gebracht worden om nog wat op te leveren.

'Met pensioen','Naar een kinderboerderij', dat soort dingen worden dan vaak genoemd om te voorkomen dat mensen overstuur raken en niet meer bij de manege komen rijden/boos worden. Maar ik neem aan dat ze, als ze gezond was, niet voor de slacht verkocht is. Misschien weten ze het zelf gewoon niet meer, of is ze met een handelaar mee gegaan en willen ze die niet opzadelen met bellende mensen?

Yvette1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 12:37

Ik kan de foto's helaas niet vinden opo google......

Cayenne schreef:
Brainless schreef:
Alle Wendel's die in 2003 zijn geboren zijn mannelijk.
Dan heb je nog als merrienaam Wendela en Wendelien; die beide veel voorkomen dat jaar.

Weet je de afstamming van haar?

Dat klopt niet.
Er staat een Wendel (Cinovo x Ureterp) uit 2003 geregistreerd, een vosmerrie.
En aan de foto's op google te zien zou dit haar best eens kunnen zijn.

Yvette1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 12:45

amoj schreef:
Heb je meer foto's van haar?

Het lukt me maar niet om ze in mijn berichten te plaatsen..... Hoe moet ik dat doen ? Ik heb ze al verkleind maar nog lukt het niet

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:58

Afbeelding

Duidelijker krijg je niet :)

Yvette1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 13:22

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
dankjewel !

Caroline52 schreef:
[ [url=m/1Xy8Ta.png]Afbeelding[/url] ]

Duidelijker krijg je niet :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:32

kamsel schreef:
Kwpn database. Paard is geregistreerd als Gelders paard, niet als tuigpaard zoals ik gezien de afstamming zou verwachten. Foto op fb wordt best veel gedeeld in de omgeving waar ze nu zou moeten staan.

Heel veel Cinovo's zijn overgeschreven naar de Gelderse fokrichting.

Heb je haar inmiddels gevonden?

Yvette1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 13:52

Nee helaas nog niet. wat is "Gelderse fokrichting" misschien een domme vraag ?
Ik heb als het goed is inmiddels wél haar stamboekgegevens.... kun jij daar iets mee ?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:56

Er bestaan geen domme vragen.

Het KWPN is het grootste warmbloed stamboek in Nederland en de wereld(buiten de Quarters om)

Je hebt 4 type binnen het stamboek. De dressuurpaard gefokte dieren, de springpaarden , de Tuigpaarden en dus de Gelderse Paarden die samen met het Groninger Paard de basis vormen van het KWPN.

Het is een iets robuuster type dan de andere 3 en het meest veelzijdig. Het is de allesdoener.

Yvette1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 14:09

dankjewel voor de uitleg.
ik ben bezig met een mailtje naar hun toe. heb ze opgezocht op google.

al weten we maar iets, dan kunnen we verder voor een ander paardje. Maar misschien staat ze wel te koop, dan is het zo opgelost.

NatasjavE schreef:
Er bestaan geen domme vragen.

Het KWPN is het grootste warmbloed stamboek in Nederland en de wereld(buiten de Quarters om)

Je hebt 4 type binnen het stamboek. De dressuurpaard gefokte dieren, de springpaarden , de Tuigpaarden en dus de Gelderse Paarden die samen met het Groninger Paard de basis vormen van het KWPN.

Het is een iets robuuster type dan de andere 3 en het meest veelzijdig. Het is de allesdoener.

Yvette1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 14:10

dat zijn foto's van mijn dochter.............

Cayenne schreef:
[ Afbeelding ]
Klein fotootje.

[ Afbeelding ]

Yvette1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 14:28

het is ons verteld als bovenstaand Caroline. Maar het maakt niet uit......
we willen gewoon weten of het goed met haar gaat. onze dochter heeft het nodig om het af te sluiten en om aan een volgend paard te beginnen.

Caroline52 schreef:
Ze is verkocht omdat ze niet gelukkig was op de manege toen kregen ze dan kans haar te verkopen aan iemand die goed voor haar zou zijn (dus recreatief kan mennen in het oosten) de galop was bij haar een dingetje maar er waren meer dan genoeg mensen die in galop er op durfde... Ik weet niet waar ze is maar wat het niet vertellen betreft dat heeft gewoon met privacy te maken..

Yvette1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 14:41

Weet iemand misschien hoe het in zijn werk gaat als een paard naar Duitsland verkocht wordt ? Hoe gaat dat met de douane etc. Zou je daar iets van terug kunnen vinden misschien ??

Ik stel deze vraag omdat de manege later gezegd heeft dat ze alweer doorverkocht was naar Duitsland. Misschien om van ons af te zijn, maar misschien is het daadwerkelijk ook zo?

Helaas kan ik niet achterhalen, ook al heb ik de stamboekgegevens, bij wie ze nu is, nu ze als Gelders paard bekend staat. |( |(

MHogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:38

Hoi.

Vervelend dat Wendel onverwacht is verkocht en dat je niet weet waar ze nu is. Ze is niet bij waar ze vandaan komt oorspronkelijk. Ik heb haar min of meer ingereden toen ze 3 1/2 jaar was. Ik reed op haar maar ze was van iemand anders. Ze werd ook aangespannen gereden door haar eigenaar en door mij onder het zadel, recreatief. Heel onverwacht werd ze verkocht nadat ik er zo'n 4 jaar op had gereden. Dat voelt heel rot. Het is zo'n lieverd. Maar de eigenaar had teveel paarden en te weinig tijd. Helaas. Ik had haar achteraf graag willen kopen maar dat is achteraf. Ik heb geprobeerd te achterhalen waar ze is. Sinds vorig jaar weet ik dat ze in Hillegom is. We zijn nu een weekend in Katwijk en dacht eens bij haar te kijken. Daar zeiden ze dat ze in december vorig jaar verkocht was naar iemand op de Veluwe. Ze was uitgeput ofzo (???). Nu werd ze gebruikt om te mennen.
Ik rij nu zelf op het veulen van Wendel, Ella. Lang geen 1.78m maar lief. Ook zelf zadelmak moeten maken enzo. Zij is wel van mij gelukkig. Ik vind het erg jammer dat ik Wendel niet gezien heb. Was erg benieuwd naar haar.

Succes met verder zoeken! Ik houdt het ook in de gaten. Ik was erg gek met Wendel!

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:56

Wauw! Heb je een foto van dat veulen ben wel heel benieuwd!! :j

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:16

Ik heb even voor je gekeken in Duitsland bij de FN (Duitse KNHS) en Rimondo en bij beiden staat geen merrie uit 2003 met dit levensnummer geregistreerd. Mocht ze dus naar Dld verkocht zijn, ze wordt daar niet in de sport uitgebracht.

MHogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:34

Foto lukt me nu niet. Misschien morgen thuis.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:35

Ik hoop van harte dat je Wendel vindt. Vooral voor de gemoedsrust van je dochter.
Wendel viel mij zo op omdat ze precies lijkt op mijn Huug :)

Yvette1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 12:31

Hartstikke bedankt voor je berichtje.
Wat naar voor jou dat je Wendel ook bent kwijtgeraakt.
Ik begrijp echt niet waarom er zo met Wendel wordt omgegaan, mochten we haar vinden, ben je van harte welkom om te komen !

Wat ik echt niet begrijp is dat er verschillende verhalen worden verteld, waarom is dat nodig ? Is het zo erg om eerlijk te zijn ? Is het zo erg om iemand de mogelijkheid te geven om dit af te sluiten ?

Het sterkt mij alleen maar, ik heb me er nu in vastgebeten als een pitbull en ik zal te weten komen wat er met haar gebeurd is !!!! Mogelijk ga ik naar de televisie en de krant, want het is gewoon te gek voor woorden.

Hierdoor krab ik me echt wel achter mijn oren als ze zeggen "we doen alles voor het welzijn van het paard" nou in dit geval vind ik dus van NIET en ik ben erg teleurgesteld in de houding van de manege. Het welzijn van onze dochter wordt dus echt gewoon door de ewc gespoeld ! Tuurlijk is er privacy, maar ze kunnen ook de nieuwe eigenaar vragen contact op te nemen, dat kan heel anoniem...... Maar geeft niet, ik kom er achter waar Wendel is gebleven !

MHogeboom schreef:
Hoi.

Vervelend dat Wendel onverwacht is verkocht en dat je niet weet waar ze nu is. Ze is niet bij waar ze vandaan komt oorspronkelijk. Ik heb haar min of meer ingereden toen ze 3 1/2 jaar was. Ik reed op haar maar ze was van iemand anders. Ze werd ook aangespannen gereden door haar eigenaar en door mij onder het zadel, recreatief. Heel onverwacht werd ze verkocht nadat ik er zo'n 4 jaar op had gereden. Dat voelt heel rot. Het is zo'n lieverd. Maar de eigenaar had teveel paarden en te weinig tijd. Helaas. Ik had haar achteraf graag willen kopen maar dat is achteraf. Ik heb geprobeerd te achterhalen waar ze is. Sinds vorig jaar weet ik dat ze in Hillegom is. We zijn nu een weekend in Katwijk en dacht eens bij haar te kijken. Daar zeiden ze dat ze in december vorig jaar verkocht was naar iemand op de Veluwe. Ze was uitgeput ofzo (???). Nu werd ze gebruikt om te mennen.
Ik rij nu zelf op het veulen van Wendel, Ella. Lang geen 1.78m maar lief. Ook zelf zadelmak moeten maken enzo. Zij is wel van mij gelukkig. Ik vind het erg jammer dat ik Wendel niet gezien heb. Was erg benieuwd naar haar.

Ik ben heel blij om nu toch iets van de oorsprong te weten van Wendel, onze dochter zal daar ook blij mee zijn. Fijn dat je met ons mee zoekt. X

Succes met verder zoeken! Ik houdt het ook in de gaten. Ik was erg gek met Wendel!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:35

Als ik jou was dan zou ik er nog eens rustig over nadenken. Laten we eerlijk zijn, het gaat om een manegepaard wat verkocht is. De meeste manege paarden komen via via of een handelaar op een manege terecht en als ze niet geschikt blijken te zijn dan worden ze weer verkocht. Het is niet rendabel om een paard te houden wat maar een paar uur in de week ingezet kan worden. Verkocht is verkocht, hoe jammer enkele klanten dat ook kunnen vinden. Je geeft aan 'alleen maar afscheid te willen nemen', het paard is al geruime tijd verkocht en dat moet je ook los kunnen laten. Dat geldt ook voor je dochter, laat haar plezier krijgen in andere paarden en een ander paard willen kopen hangt niet van dit ene manegepaard af maar ook hoe zij en jij met teleurstelling omgaan. Als de manege aangeeft dat het paard verkocht is en er verder niets over kwijt wil dan komt dat misschien ook wel omdat de nieuwe eigenaar heeft aangegeven geen manegeklanten over de vloer te willen hebben, heb je daar ook weleens over nagedacht?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:43

Yvette1967 schreef:
Het sterkt mij alleen maar, ik heb me er nu in vastgebeten als een pitbull en ik zal te weten komen wat er met haar gebeurd is !!!! Mogelijk ga ik naar de televisie en de krant, want het is gewoon te gek voor woorden.

Ik snap best dat je je dochter een goede afsluiting wilt geven, maar is dit niet wat overdreven? :o
Misschien willen die mensen gewoon geen huilende kinderen op het erf. Dat is niet persoonlijk bedoeld, maar als je nu al zo ver gaat, zou ik er ook niet meer op zitten te wachten. Ze zijn het totaal niet verplicht en hoeven jou geen verantwoording af te leggen.