Allergie voor paarden en alles erom heen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Re: Allergie voor paarden en alles erom heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 19:06

Sinds een week of 2/3 slik ik ze weer elke dag. Normaal gesproken alleen in het hooikoortsseizoen :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:52

Als je er veel last van ondervindt inderdaad naar de HA voor andere medicijnen. Er zijn er genoeg hoor.
Ik heb Mizollen geloof ik in combinatie met ventolin. Ik vertik het alleen om die te nemen omdat ik er van overtuigd ben 'dat ik maar weerstand op moet bouwen tegen mijn allergieen' :+
Maar het is wellicht beter om ze gewoon te slikken want ik hoest de longen niet uit mijn lijf gelukkig.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:16

Heb niet alles gelezen, maar hier ook een met allergie voor paarden, katten, honden, huisstofmijt, pollen, gras, bomen, noten, pinda's en lactose-intolerant. Daarnaast heb ik astma. De combinatie notenallergie en astma is dodelijk als ik pinda/noot eet. Dus de eerder genoemde vergelijking (pilletje en dan wel noten eten) gaat niet open. Dan is het een adrenalinenaald in mn been en 112 bellen.

Wij hebben thuis ook katten en ik heb een paard. Als ze in de rui zijn neem ik alleen pilletje wanneer ik last heb, niet meer structureel. Ik halverwege de zomer werkt de antihistamine dan niet meer oid. Verder borstel ik met een mondkapje op tijdens de rui en draag ik handschoenen. Ook ben ik gewend aan mn eigen paard, maar krijg ik gelijk galbulten als een ander paard me ergen aanraakt.

Ik gebruik ceterizine en vanwege de astma heb ik pufjes. Een ontstekingsremmer die ik 2x daags gebruik en een 'nood'pufje die zorgt dat ik gelijk weer kan ademenen als ik benauwd ben. Dat heet salbutamol.