Wat helpt tegen verbranden hoofd ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Wat helpt tegen verbranden hoofd ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:11

nee zonder halster. Mijn merrie heeft hem er nog nooit afgekregen. Ze doet daar ook geen moeite voor trouwens, ze steekt haar neus in het masker als ik hem aan wilt doen, ze vind het wel een fijn ding. Wel rolt ze altijd enorm uitgebreid schurend met haar kop langs de grond, en ook dat houdt het masker prima.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:58

Hoe zit het met de maten van het masker? Ik heb een KWPN'er die normaal maat cob heeft. Bij de matentabel kom ik op een samenstelling van pony, cob en full uit. Het is vooral van belang dat de neus bedekt is, in de lengte zou hij maat full nodig hebben. Ik ben dus zelf geneigd om full te bestellen, maar hoe zijn de ervaringen?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 01:14

Silver_Bolly schreef:
Sorry dat ik zomaar binnen kom vallen, maar de mensen die hier de Cashel Crusader long nose gebruiken, hebben jullie hier een halster overheen of niet? Ik heb namelijk liever geen halster om in de wei, maar ze moet het masker natuurlijk niet gemakkelijk af kunnen krijgen.

Hier alleen echt in het begin van het seizoen (nu dus), aangezien mijn merrie er in het begin ieder jaar er toch weer even aan moet wennen, en het gewoon dan echt even niet fijn vind.

Dat is slechts enkele dagen; ook ik ben absoluut geen fan van halsters op de weide.
Daarna laat ik het halster af en gaat er een (stro-)touwtje om het kopstuk, en die vlecht ik dan in de manen net achter het oor.
Ook dit vlechtje kan ik meestal na verloop van tijd ook weglaten, dan laat ze het masker gewoon op zitten.

Het is een Welsh die dus tussen maat shet en pony in zit, het klittenband had nét wat hoger gemogen om beter te kunnen blijven zitten. Zodoende krijgt ze hem dus net wat gemakkelijker af als ze het echt graag wil.

Nies_ schreef:
Hoe zit het met de maten van het masker? Ik heb een KWPN'er die normaal maat cob heeft. Bij de matentabel kom ik op een samenstelling van pony, cob en full uit. Het is vooral van belang dat de neus bedekt is, in de lengte zou hij maat full nodig hebben. Ik ben dus zelf geneigd om full te bestellen, maar hoe zijn de ervaringen?

Ik zou dan inderdaad voor maat full gaan, lengte is toch vaak het belangrijkste als het je om de neus te doen is.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:27

Heb ik toch ook nog even een vraagje over de Cashel Crusader Extended...

Mijn merrie heeft vorig jaar ontzettend haar bovenlip/neus verbrand. Op de foto's zie ik dat dit juist niet bedekt is met het masker. Beschermt dit dan ook helemaal niet, of toch wel?
Op dit moment heeft ze een halster met neusnet om, maar ik lees ook weer horrorverhalen over A) halsters in de weide en B) tumoren op ongepigmenteerd oogwit, wat mijn merrie aan één oog dus heeft. Ik wil dus sowieso graag dit masker, maar zou ik dan alsnog dat neusnetje moeten gaan gebruiken?

(Ik smeer al bij met spf 50, want een netje doet t in zijn eentje niet helemaal heb ik al door)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:15

Het neusgedeelte valt bij de mijne helemaal over de neus omdat zij dus tussen 2 maten zit. Maar t is zo ontworpendat de neusflap niniet altaltijd geheel over de neus valt. Het kleine blote stukje neus krijgt dan nog steeds bescherming door de schaduw vd neusflap.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:38

Helemaal top, dankjewel voor het snelle antwoord! :) ik ga er straks gelijk één aanschaffen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:24

Mijn paardje krijgt als het erg felle zon is haar halster om met neusflap maar dan krijgt ze weer plekjes van het halster dus dat is ook weer zoiets :roll:

Verder smeer ik het in met sudocreme, dat werkt toch het beste bij die van mij. Ik moet haar wel altijd in de houdgreep nemen (moe wordt je er soms van := ) maar goed, we houden het beperkt tot wat schilfers en hier en daar een kloofje maar het blijft 'toonbaar' en in principe kan ik haar goed aaien over haar neus zolang ze maar niet ziet dat ik de cremepot erbij pak :P (heeft ze ook met wormkuren hoor :+ ).

Wat ik me afvroeg met de maskers, krijgen jullie paardjes daar geen plekken van?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:00

Ik heb vorig jaar tegen die plekjes van die bontjes gekocht, dat hielp prima.
Ondertussen de Cashel Crusader Extended zonder oren aangeschaft, die past super! En de grootste etterbak van stal die altijd bij andere paarden vlechten afbijt en vliegenmaskers/halsters af trekt, is nu vertrokken, dus ik kan m met een geruster hart om doen. :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:19

Zelfs met bontjes heeft ze last. Daar zweet ze dan onder, als ze in de wei lopen komt er dan vuil bij en dan krijgt ze nog plekken. Wel beter, ik heb ze er ook aan, maar wel nog steeds plekken. Ook als ik zeg maar om de dag wissel.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:28

Hmm, oké! Ja dat is lastig... Zou zo snel ook niets kunnen bedenken wat dan helpt. Misschien een uurtje of twee in de avond het halster af en dan iets verzachtends op de plekjes smeren?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:38

Ik wissel het nu maar af met flink zonnebrand / sudo creme smeren en dan komen de plekken weer bij en dan weer halster om met beschermers en neusflap, dan komt de neus weer goed bij maar blijft beetje tranendal zeg maar :\ vandaar de vraag over de drukplekken van het masker :)

laziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:00

VanHuisUit schreef:
Ik wissel het nu maar af met flink zonnebrand / sudo creme smeren en dan komen de plekken weer bij en dan weer halster om met beschermers en neusflap, dan komt de neus weer goed bij maar blijft beetje tranendal zeg maar :\ vandaar de vraag over de drukplekken van het masker :)

Let op met sudocreme in de zon! Ik had rond de natte periode sudocreme gesmeerd in de kootholtes van mijn paard. Die waren zwart,,, je gelooft t haast niet.. maar nu zijn ze wit :(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:47

Ik heb een schimmeltje dus witte voeten.... maar wat bedoel je verder want heb met sudo creme nog nooit vervelende bijverschijnselen gehad?