Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
FCSA schreef:Over de post hierboven: het lijkt me behoorlijk gevaarlijk om eerst vast te zetten en daarna pas de stang te sluiten (ivm hangen). Ik doe het altijd andersom: eerst paard erin, dan stang dicht, daarna pas vastzetten.

Remy schreef:Toen we nog een andere trailer hadden maakte ik een longe vast aan zijn halster en via een ring voorin kon ik hem in de trailer laten lopen zonder dat ik er ook in hoefde dus kon ik meteen de stang erachter doen maar dat kan nu niet meer.

Hilary schreef:En longeerlijn over de voorstang? Niet extra erom heen, gewoon heen en terug?

Thuis proberen we veel lawaai te maken (op de laadklep stappen, stang bruut pakken, een paar keer mis steken enz), maar op locatie is dit echt nog een brug te ver. 
Remy schreef:Geprobeerd en die kwam vast te zitten in de hoek van de stang, tegen de middenstang. Zeer gevaarlijke situatie was dat. En hij dook met zijn hoofd onder de stang ipv erover.
Leuke dingen doen we zeker. Het is gewoon een zgn dikke vinger paard

Ibbel schreef:Remy schreef:Geprobeerd en die kwam vast te zitten in de hoek van de stang, tegen de middenstang. Zeer gevaarlijke situatie was dat. En hij dook met zijn hoofd onder de stang ipv erover.
Leuke dingen doen we zeker. Het is gewoon een zgn dikke vinger paard
Met een lang halstertouw kan het ook. Gewoon over de stang heen, niet eromheen draaien, en omdat halstertouw dik en rond is kan het nergens tussen klemmen. Zodra paardlief naar achteren dreigt te lopen even naar voren trekken met het halstertouw.
Beste manier om alleen een paard te laden is trouwens te leren voor je uit te lopen. Aan de voorkant kan-ie toch nergens heen, en jij staat bij de achterkant om de stang dicht te doen.
Remy schreef:Wat betreft het gebruiken van de voorstang van een 2 paards, de voorstangen zitten met een half open haak aan het middenschot. Daar was de longe
tussen gekomen. Bij een lange stang werkt dat wel maar met 2 voorstangen is dat echt heel gevaarlijk!