Goede paardrijhandschoenen?!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Laugh

Re: Goede paardrijhandschoenen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:48

Leren handschoenen van Br heb ik. Vindt ze fijn zitten en zien er nog als nieuw uit na een half jaar.

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:50

Hier ook snel last van slijtage. Een tijdje geleden heb ik mijn handschoenen echt weg moeten gooien door alle gaten. Toen vanuit 'nood' motorcross handschoenen aangedaan. En daar rijd ik nu nog mee. :o Ik vind het heerlijk rijden. En tot nu toe nog geen slijtage terwijl ik dat bij paardrijhandschoenen al wel zou hebben. Voor mij dus dé oplossing. _/-\o_

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 07:33

Ik heb in al die jaren nog nooit een paar kapot gereden. Terwijl ik toch meerdere paarden en dagelijks gereden heb. Eigenlijk altijd met rubberen teugels rij. Bij mij gaan ze weg omdat ze op een bepaald moment gaan stinken.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 07:53

Jennyj01 schreef:
Ik heb in al die jaren nog nooit een paar kapot gereden. Terwijl ik toch meerdere paarden en dagelijks gereden heb. Eigenlijk altijd met rubberen teugels rij. Bij mij gaan ze weg omdat ze op een bepaald moment gaan stinken.

Je kunt handschoenen gewoon wassen mits het geen leren zijn hoor,hihi

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:01

Mijn roeckls zijn nu een jaar of 4, ik rij niet heel intensief, maar mn paard is niet de lichtste (geweest) en altijd teugels met antislipbinnenkant. Ze zijn nu wel op hun einde, maar worden weer roeckls. Lekker dun en je houdt een goed gevoel

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:14

Ik heb mijn 2e paar roeckls nu, ik doe er met 3 à 4 keer rijden per week zo'n 2 jaar mee. Maar ik koop ze idd wel mooi aansluitend dus wellicht heeft dat er iets mee te maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:38

Samshield, ik wil nooit meer andere handschoenen :).

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:55

Roeckl slijt mij mij als de vleet, voor mij werken ze niet. Het nepleren laagje laat na een paar maanden los van de stof eronder en dan is de antislip weg.

Ik heb drie paar handschoenen die het al heel lang uithouden bij mij, kingsland en ariat handschoenen voor in de zomer, softshell HV polo voor in de winter.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 09:02

Bedankt voor de vele reacties.. Iedereen zweert dus bij Roeckl zoals ik lees.. Ik werk altijd heel zachtjes in met mijn handen (soms zelfs te zacht). Dus daar kan het echt niet aan liggen. Ik merk wel dat als ik vaak spring ze sneller slijten, dit denk ik omdat mijn pony ook naar de sprong toe trekt en ik heb soms net wat meer moet begrenzen van voor. Lastig dit.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 09:02

ingvdh schreef:
Roeckl slijt mij mij als de vleet, voor mij werken ze niet. Het nepleren laagje laat na een paar maanden los van de stof eronder en dan is de antislip weg.

Ik heb drie paar handschoenen die het al heel lang uithouden bij mij, kingsland en ariat handschoenen voor in de zomer, softshell HV polo voor in de winter.

Mij werden de ariat handschoenen al aangeraden in de ruitersportzaak. Dit omdat er suède tussen de vingers zit waardoor het minder snel slijt.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:04

Roeckl! Het verbaast me trouwens dat je maat 9 gekocht hebt. Ik heb 8,5 en heb mega handen :') Ik denk dus inderdaad dat je ze gewoon te groot hebt gekocht want bij mij gaan ze super lang mee!

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:05

Ik heb de roeckl.
Al jaren fan van deze handschoenen.

Ik heb dit paar nu 3/4 jaar ongeveer.
Beginnen nu op te raken.

Ik rij dagelijks 3/4 paarden.
Op stage heb ik ze hele dagen aan met alles wat ik doe, mesten, rijden, etc.

Ik wil geen andere meer!

Maar ik heb gehoord dat uvex ook nieuwe handschoenen heeft welke lijken op de roeckl, maar de helft goedkoper zijn.
Dus deze ga ik nog wel een x proberen

Edit
http://www.divoza.com/nl/uvex-sportstyle-handschoenen
Laatst bijgewerkt door _Charlot op 25-03-16 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:07

hoe slaag je erin zo snel handschoenen te laten sneuvelen? :p ik heb al jaren 2 paar van fouganza (decathlon) en gebrouik ze echt met alles, rijden, esten, hooi geven en die dingen zien er nog als nieuw uit :D

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 09:08

Hier de foto's van mijn handschoenen. Zo zien ze er uit na ong 4x gebruiken.. Vind het echt jammer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omdat deze schade niet vergoed wordt, rijd ik nog met deze handschoenen. Inmiddels is het zo erg dat de stukken leer er gewoon afvallen. Pijnlijk om te zien. :(
Laatst bijgewerkt door bontejames op 25-03-16 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 09:10

Zoe_97 schreef:
hoe slaag je erin zo snel handschoenen te laten sneuvelen? :p ik heb al jaren 2 paar van fouganza (decathlon) en gebrouik ze echt met alles, rijden, esten, hooi geven en die dingen zien er nog als nieuw uit :D

Zoals ik bij de start van het topic al had vermeld, was er een paar handschoenen waar ik al jaren mee reed. Dit zijn die jij benoemd, die van Fouganza van de Decathlon. Deze zijn dus uit het assortiment gehaald. Overal gekeken, zelfs in Amsterdam. Maar nee hoor, ze konden zelfs niet meer besteld worden. Vandaar dat ik dus andere moest aanschaffen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:15

bontejames schreef:
Bedankt voor de vele reacties.. Iedereen zweert dus bij Roeckl zoals ik lees.. Ik werk altijd heel zachtjes in met mijn handen (soms zelfs te zacht). Dus daar kan het echt niet aan liggen. Ik merk wel dat als ik vaak spring ze sneller slijten, dit denk ik omdat mijn pony ook naar de sprong toe trekt en ik heb soms net wat meer moet begrenzen van voor. Lastig dit.

Nee, hoor. Samshield.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:16

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 09:19

_San87_ schreef:
bontejames schreef:

Nee, hoor. Samshield.

Sorry hoor :j Jij zweert bij Samshield, ook goed. Maar grotendeels van de mensen bij Roeckl.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 09:20

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:53

bontejames schreef:

Als je goed leest dan zie je dat niet iedereen bij Roeckl zweert, ik zie meerdere reacties die ze niet meer hoeven. Voor mij ook nooit meer Roeckls. Duur en snel kapot (bij alle ervaringen die ik ermee gehad heb).
HH hield het best goed. Maar Schwenkel zijn de beste. Niet kapot te krijgen en blijven mooi. Heerlijke pasvorm. Wij gebruiken ze in de cross waar je vaak wat meer druk op je teugels hebt, en voor dagelijks rijden ermee thuis.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 09:58

Scum schreef:
bontejames schreef:

Als je goed leest dan zie je dat niet iedereen bij Roeckl zweert, ik zie meerdere reacties die ze niet meer hoeven. Voor mij ook nooit meer Roeckls. Duur en snel kapot (bij alle ervaringen die ik ermee gehad heb).
HH hield het best goed. Maar Schwenkel zijn de beste. Niet kapot te krijgen en blijven mooi. Heerlijke pasvorm. Wij gebruiken ze in de cross waar je vaak wat meer druk op je teugels hebt, en voor dagelijks rijden ermee thuis.

.... Ik bedoel met iedereen, de meesten. En daar gaat het trouwens ook niet om. Maar heel fijn die handschoentjes, ik wil ze het liefst niet boven de 35,- euro halen. Dit omdat ik niet weet hoe lang ze mee gaan en hoe goed de kwaliteit is. Anders is het weggegooid geld.

Jil_308

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:00

Bij mij gaat ook alles stuk... Heb één paar goeie (na een jaar tweede paar van besteld): Mondoni Cruz winter handschoenen. Zoals de naam al zegt zijn deze dus wel echt voor de winter. Heerlijk warm én ze gaan niet stuk! Toppertje, helaas is hier geen zomervariant (meer) van te vinden :(

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:04

Ik zweer bij Roeckl. Ik heb handschoenen altijd vreselijk irritant gevonden maar dat was t enigste paar waarmee ik fijn kon rijden.

Op Equitana mooi 3 voor 2 aangekocht :)

Amadais

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:08

Altijd Roeckl! Nooit meer wat anders.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:33

Er zijn zoveel verschillende types van roeckl.

Een gaat inderdaad langer mee dan de ander.
Maar is en blijft een fijn merk.