Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
JAR1 schreef:Ik ben er inmiddels twee keer afgevallen met airbagvest aan. Beide keren deed mijn vest het uitstekend. Maar...volgens mijn instructrice bleven de bewuste pony's hier schrikkerig van. Na de tweede val zou de pony twee andere ruiters afgeworpen hebben. Nu mag ik niet meer met vest rijden van mijn instructrice. Hoe was dat bij jou?
darkadia schreef:De Hit-air is zeker NIET toegestaan als enige beschermer in een cross. (In ieder geval hier in NL niet). Dit omdat deze nog altijd niet BETAlevel3 zijn goedgekeurd. Wat weer te maken heeft bij dat hij niet beschermt naast je paard, of als je met paard en al valt.
Hier had ik een hit-air MC vest, maar vond deze toch vrij zwaar. Nu de Sir-Lancelot bodyprotector en deze zit bij mij als gegoten. Maar dat is echt per persoon verschillend, dus idd passen is belangrijk! Ik wil er tzt nog wel een point 2 of helite vest bij, omdat ik nu na een oefencross toch wel de smaak te pakken heb om weer meer te springen/crossen en dan extra bescherming prima is. Het poefje van air jacket kan een paard idd wel van schrikken, maar als ie af gaat, dan ben je al dusdanig ver van je paard af (aan het vallen dus), dat dat weinig problemen zou moeten geven.
Zou het zelf ook niet willen in de cross, alleen airvest...Puur omdat ie niet beschermt als je met paard en al valt...En dat risico bij een cross toch altijd net ietsje groter is. 
)