Bodyprotector of Airbagvest?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bodyprotector of Airbagvest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:37

Ik had een BP van sir lancelot, wat een hel dat ding.. zat zo niet prettig.. ik wil wel rondom beschermd zijn, dus ik ga nu ook voor een airbagvest. Heb hem aangehad, en het is eik gewoon een bodywarmer. Vwb het geluid van het ontploffen van het patroon maak ik mij niet zo'n zorgen, want als ik eraf ga rotten, is' ie toch al aan de Jolly-Jumper, dus dan kan dat er ook nog wel bij :D

JAR1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:24

Ja, je hebt gelijk, het airbagvest zit ook heel lekker. Het enige waar je aan moet wennen is het patroon dat op je borstkas zit.
Maar dat is het probleem ook niet bij mij. Volgens de manege is het paard zo van mijn vest geschrokken dat hij in de week er op twee andere ruiters afgegooid zou hebben. Weet jij of een paard het verband kan leggen tussen een bepaalde hoek en een airbag die is afgegaan?

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:22

JAR1 schreef:
Ik ben er inmiddels twee keer afgevallen met airbagvest aan. Beide keren deed mijn vest het uitstekend. Maar...volgens mijn instructrice bleven de bewuste pony's hier schrikkerig van. Na de tweede val zou de pony twee andere ruiters afgeworpen hebben. Nu mag ik niet meer met vest rijden van mijn instructrice. Hoe was dat bij jou?

Heb je het tegen mij? Ik mocht namelijk wel gewoon verder rijden met het vest.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:46

De Hit-air is zeker NIET toegestaan als enige beschermer in een cross. (In ieder geval hier in NL niet). Dit omdat deze nog altijd niet BETAlevel3 zijn goedgekeurd. Wat weer te maken heeft bij dat hij niet beschermt naast je paard, of als je met paard en al valt.

Hier had ik een hit-air MC vest, maar vond deze toch vrij zwaar. Nu de Sir-Lancelot bodyprotector en deze zit bij mij als gegoten. Maar dat is echt per persoon verschillend, dus idd passen is belangrijk! Ik wil er tzt nog wel een point 2 of helite vest bij, omdat ik nu na een oefencross toch wel de smaak te pakken heb om weer meer te springen/crossen en dan extra bescherming prima is. Het poefje van air jacket kan een paard idd wel van schrikken, maar als ie af gaat, dan ben je al dusdanig ver van je paard af (aan het vallen dus), dat dat weinig problemen zou moeten geven.

MaximeEratos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 08:47

Vroeger toen ik nog op manege's reed, deed ik dat met bp!
Ik vond dat ze heel fijn zaten, en als ik viel had ik er geen pijn van!
Zelf heb ik ook de airbagvest maar die vind ik niet zo praktisch!
Ik zelf draag er nu geen van beide meer, maar ik zou kiezen voor een goede bp! :)

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:11

darkadia schreef:
De Hit-air is zeker NIET toegestaan als enige beschermer in een cross. (In ieder geval hier in NL niet). Dit omdat deze nog altijd niet BETAlevel3 zijn goedgekeurd. Wat weer te maken heeft bij dat hij niet beschermt naast je paard, of als je met paard en al valt.

Hier had ik een hit-air MC vest, maar vond deze toch vrij zwaar. Nu de Sir-Lancelot bodyprotector en deze zit bij mij als gegoten. Maar dat is echt per persoon verschillend, dus idd passen is belangrijk! Ik wil er tzt nog wel een point 2 of helite vest bij, omdat ik nu na een oefencross toch wel de smaak te pakken heb om weer meer te springen/crossen en dan extra bescherming prima is. Het poefje van air jacket kan een paard idd wel van schrikken, maar als ie af gaat, dan ben je al dusdanig ver van je paard af (aan het vallen dus), dat dat weinig problemen zou moeten geven.

Oh ik ben er nog nooit op aangesproken hoor !

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:16

Apart, hebben ze blijkbaar niet echt goed opgelet ;) Zou het zelf ook niet willen in de cross, alleen airvest...Puur omdat ie niet beschermt als je met paard en al valt...En dat risico bij een cross toch altijd net ietsje groter is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:24

in een officiele cross?

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:26

Mijn grootste reden om met bp te rijden en niet met airbagvest is dus idd dat je 1. Niet beschermt bent als je met paard en al onderuit gaat
2. Als je er ergens halverwege een rit afknalt, beschermt je vest niet meer en moet je dus onbeschermd verder rijden om thuis te komen, met een bp hebeurd dit niet (of je moet echt heel banketstaaf vallen maar dan zul je vast ook niet zomaar even weer opstappen :') )
3. Als mijn paard met mij erop ergens tegenaan knalt ben ik met bp wel beschermd, met airbagvest niet
4. Stel je valt achterover van je paard, dan gaat je airbagvest dus af. Als je paard dan schrikt van t geluid achter hem en hij geeft een trap na, kan die flink beroerd terecht komen, in je gezicht bijv.

Nee, ik rin momenteel met geen van beiden, maar heb wel een bp, zou nooit voor een airbagvest kiezen denk ik. En een goede bp zit hartstikke lekker :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:32

ik vind een AJ echt nog heel veel extra bieden, naast een BP. Ben met en zonder AJ hard gevallen (met BP aan), en dat verschil merkte ik zeker.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:36

Ja in Lisse... maar ook bij oefencrossen... terwijl je daar ook volgens reglementen moet ggk moet rijden. Oepsie ! Ga er nu zeker op letten

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:39

Lielle schreef:
ik vind een AJ echt nog heel veel extra bieden, naast een BP. Ben met en zonder AJ hard gevallen (met BP aan), en dat verschil merkte ik zeker.

Zou je die extra's willen benoemen Lielle?

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:43

Ik zweer bij mijn bodyprotector van Sir Lancelot. Kosten zon 130,- euro geloof ik maar zijn flexibel en makkelijk in gebruik!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:43

heel veel meer bescherming en verdeling van de klap. Maar ik praat wel specifiek over crossen.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:46

bontejames schreef:
Ik zweer bij mijn bodyprotector van Sir Lancelot. Kosten zon 130,- euro geloof ik maar zijn flexibel en makkelijk in gebruik!

Ik ken eventueel een winkel die ze voor 100-, verkoopt ! :)

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:48

Ik weet van collega ondernemers dat er in gevallen van AJ's vaak meerdere mensen om de drager heen ook vallen omdat paarden toch vaak schrikken van het geluid.

Kennis van mij had ook zon ding aan, rijd alleen buiten en viel. Mooi dat dat beest zich niet liet vangen..

Qua pasvorm weet ik het niet. Wij geven crosstraining voor startende crossers en hebben zelf een aantal BP's met blokjes vorm. Ik hoor de dragers niet klagen over de pasvorm

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:49

Ik heb de hybrid, wat de voordelen van beide combineert, en is toegestaan voor de cross zonder dat je nog iets aan moet. zit heel fijn en kost echt geen €800,-. Had m bij pas de deux gekocht, maar is bij veel winkels te koop

Eerst had ik een Sir Lancelot, geweldig ding en vaak genoeg de bodem mee geïnspecteerd om te kunnen zeggen dat het net een kussen is om op te vallen :D

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:51

Je zegt geen 800 maar 700 vind ik nog een hoop geld, maar het lijkt me wel een topuitvinding !

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:53

Bp+AJ of hybrid was de keuze
Comfort moet zeker niet meg cross onderschat worden

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:54

En ik vind het een fijne gedachte de de hybrid naar buiten opblaast en niet naar binnen zoals een AJ

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:55

KarinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:52

ik gebruik ook een hybrid

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:55

Ik heb een bodyprotector. Ik vind dit persoonlijk fijner dan een airbagvest. Ik had het daar eerder te warm in.