Nog meer paarden met de lente in hun bol

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Nog meer paarden met de lente in hun bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:32

Grappig is dat, hier idem. Normaal veranderd die van mij niet echt met de seizoenen, hooguit wat slomer als het warm is maar verder niet.
Alleen de laatste 2 weken is het gas, gas en nog eens gas als je er op stapt. En dat voor een betrekkelijk 'slome' haflinger. Heb mijn been bijna niet nodig om aan te sporen want lopen wil ze wel!

Vind het wel heerlijk maar heb ook een dier wat normaal wel wat energieker en vlotter mag zijn en dat heb ik dus nu. Kan mij voorstellen dat de voorwaardse paarden wel ff oppassen geblazen is.

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:33

Ja, ze vindt het weer heerlijk! :) Doe er ook echt een plezier met buiten zetten (altijd wel natuurlijk maar nu valt het extra op).

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:43

MarliesV schreef:
Grappig is dat, hier idem. Normaal veranderd die van mij niet echt met de seizoenen, hooguit wat slomer als het warm is maar verder niet.
Alleen de laatste 2 weken is het gas, gas en nog eens gas als je er op stapt. En dat voor een betrekkelijk 'slome' haflinger. Heb mijn been bijna niet nodig om aan te sporen want lopen wil ze wel!

Vind het wel heerlijk maar heb ook een dier wat normaal wel wat energieker en vlotter mag zijn en dat heb ik dus nu. Kan mij voorstellen dat de voorwaardse paarden wel ff oppassen geblazen is.

MarliesV, het had mijn verhaal kunnen zijn. :D Normaal is het ook echt niet nodig om hem te longeren voor ik mijn dochtertje er op zet. Maar sinds twee weken: Wow! :oo Zelf vind ik het voor het rijden ook wel leuk dat hij wat energieker is. :):)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:51

Jop, hier ook.
In de weide is elke scheet van een mug een goede aanleiding om flink rond te racen en wat bokken uit de mouw te schudden en rijden is bij momenten ook 'sportief'.
Bokken onder zadel doet ze niet, maar wel heel rillerig en flink vooruit (en dat was ze voordien ook al).
Zondag dacht ik leuk in de buitenbak te gaan rijden omdart die er goed bij lag. Ging haar eerst longeren om het ergste er uit te laten. Nja, we hebben de bak geploegd zullen we maar zeggen :') .
Onder het zadel was ze ook goed wakker, ik los dat meestal op door oneindig veel achtjes te rijden en veel van hand veranderen, wat zijgangen tussendoor. Dan moet ze nadenken en heeft ze geen tijd voor idioterieën. Maar kwaad dat ze was, hoofdschudden, staartzwiepen, je zou bijna zweren dat ze er bij gromde.
Gelukkig is het op zich geen kwaaie, veel bombarie en gemopper maar geen gevaarlijke toestanden.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:56

Mijn merrie is meestal de rust zelve op de wei, maar gisteren toen ik haar ging pakken was ze zowaar aan het rondgalopperen samen met een kuddegenootje :D Ik kreeg wel een mooi pennymomentje toen ze mijn kant op kwam galopperen en voor mijn neus stopte toen ik haar riep <3 Gelukkig was ze wel rustig met rijden, maar dat ze uit zichzelf, zonder reden aan het galopperen was, ja dat is bijzonder :j

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:59

Hier ook! Er hoeft maar een duif te fladderen of paard staat aan de andere kant van de bak :') zoals Thioro zegt is dat hier dan ook veel achtjes rijden en zijgangen - koppie aan het werk zetten en dan is het goed te doen.

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:07

Laibadji schreef:
Hier ook! Paard moet revalideren maar was hier net Spaanse rijschool met vrijheidsdressuur aan de hand! :D Levade en steigeren kan hij al goed! <<)

Heel herkenbaar. Paardlief is spierbevangen en mag alleen rustig aan de hand stappen. Gut, wat een feest. Mevrouw kan zelfs bijna op de plaats galoperen! En dan kop en staart erop en maar snuiven. Knettergek!
Mijn oudje weet weer hoe ze moet bokken in de wei. Al beland ze soms met snuffert in het zand :')

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:09

Verharen valt mee(hij is bijna helemaal geschoren behalve hoofd en benen), maar druk :+
Jeetje is geen houden meer aan dat paard x'D

Zodra ik hem buiten zet begint hij te springen en te stuiteren en onder het zadel net zo :')

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:19

Ja hoor! Hier nog zo 1!

Had hem laatst losstaan met de merrie van een vriendin. Normaal staan ze gewoon niks te doen en een beetje rollen af en toe, maar nu was ie me toch vervelend!

Constant in haar deken happen/trekken en dan wegrennen. Rondjes om haar heen rennen, steigeren en haar iedere keer van haar plekje jagen... :+

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 11:23

Zouden de mannen last krijgen van hormonen?? :D

Sunriseee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:09

Pfff... hier op de manege waar ik werk en mijn paard staat gestald ook. Die van mij is altijd net een bambi, ongeacht het weer, maar de manegepaarden kunnen er momenteel ook wat van. Ik ben altijd blij als deze periode voorbij is en alle manegeruiters nog heel zijn....

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:27

Ik heb twee verharende idiote mini shetjes staan, vooral nu de paddock is opgedroogd galopperen ze regelmatig even rond. En ook tijdens het wandelen zijn ze idioot druk. Fietsen moet ik even niet doen op het moment, want die wil alleen maar galop en dan ook nog eens keihard :+

Verder heeft de merrie waar ik op rijd gelukkig niet zo gauw de lente in haar hoofd, dus dat scheelt weer :j

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:41

Jaaaa bij ons op stal ook vele.

Die van mij ook. Bokken tot en met. Ben er vorige week flink afgelazerd in het hek na een weekje spierpijn gelukkig niets ernstigs maar toch wel even schrikken. Die van ons zijn dinsdag voor het eerst het land opgegaan en dat kan ik wel merken; scherpe randjes er wat van af.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:45

SETEFURII schreef:
Des te belangrijker om een cap op te zetten dan. :j

Dat moet iedereen lekker zelf weten lijkt me zo ;)

Hier ook flink de lente in alle koppies, alles in spannend, en ze vliegen alle kanten op, ik vind t echt hilarisch :')
De hengsten worden ook wakker, staan flink te brullen, en lopen zich ontzettend uit te sloven. Zorgt voor leuke taferelen soms hahaha
Laatst bijgewerkt door saddledancer op 18-03-16 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:46

Anoniem schreef:
Jupp, hier vandaag ook eentje :')
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wahahaha herkenbaar van die vorige van mij _O-

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:52

Sicayes schreef:
Hier ook! Er hoeft maar een duif te fladderen of paard staat aan de andere kant van de bak :') zoals Thioro zegt is dat hier dan ook veel achtjes rijden en zijgangen - koppie aan het werk zetten en dan is het goed te doen.

Pf idem. Afgelopen week was net een rodeo. Ben maar afgestapt op een gegeven moment want kwam niet aan rijden toe. Het zijn nu de meest normale dingen situaties die opeens doodeng voor haar zijn..

Special_Da

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:00

Hier ook duidelijk :D
Afbeelding

Lovas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:39

Haha, mijne ook! Mijne kan wat chagrijniger zijn met slechter weer maar is nu super vrolijk! Maar ook schrikkeriger en ondeugender :P wel heel leuk! Ook laatst les op een ander paard en dat was toen ongeveer de eerste echte lekkere dag in een tijd. Nou echt eem bommetje gewoon! :):)

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 15:21

Ik heb nog niks gemerkt eigenlijk!
Verpest ik de boel hier nu? :+

Heb wel gehoord dat mijn leasepony wel een paar keer stout is geweest in de manegelessen :=
Maar geen al te gekke dingen en als ik erop ga is er ook niks aan de hand.
Vandaag wedstrijd gehad waarbij ik buiten moest inrijden, ze was heel kijkerig maar super rustig!

Maar oke, niet te hard roepen want ik weet welke trucs ze kent, en we hebben nog lang geneg voorjaar O:) *\%/*

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 17:11

Pff nou mijne kan nieteens meer stappen ohz, we hebben standje dribbelen, draven en hard. En aan de hand de rust zelve :+

CaroBaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:24

jep...2 weken geleden voor het eerst weer met carolien buiten gaan longeren in lekker weer
vroeg der of ze aan wouw galoperen .. het leek net of een bom ontplofte pffff
maar moet toegeven ik geef der groot gelijk lekker rennen na al dat binnen zitten!

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 08:40

Hier ook nog steeds een paard met vlinders in zijn buik! Zondag verhuizen we van stal waar ik lekkere buitenritten kan maken, eens kijken of dat helpt hihi

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 08:47

Laatste buitenrit die we gemaakt hebben ging geweldig. Tot we een ree langs zagen rennen, het einde van de wereld was nabij :') .

En in de weide maakt ze nog steeds bokkesprongen waarbij het een wonder is dat ze niet onderuit gaat.
Compleet gestoord.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 10:12

hahahaha ik hed de hoop dat die van mij zo overdonderd is dat hij weer eens wat anders ziet dat hij zich gedraagt :P

haha heel herkenbaar

Eddie_L_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:16

Ik meldt me ook met een paardje dat duidelijk vogeltjes in z'n koppie heeft. Onwijs nerveus en hij bokt/ontploft de laatste tijd veel meer, ook de rede waardoor ik nu met een gebroken rib loop
-O-
Was al bang dat t alleen meneer was die er last van had, maar "gelukkig" zijn er meer paardjes die zich anders gedragen (is t toch nog een beetje normaal beestje :') )