Paard wordt overenthousiast als ze naar paddock mag

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:18

xpgx schreef:
Hilary schreef:
Een kennis van me zit ook in Alphen aan de Rijn, heeft haar paardjes op een leuk plekje staan met veel ruimte en mogelijkheid tot vrije beweging. Het kan dus wel in die omgeving.

Zuivelboerderij zeker ? Of stal Kroes ?

Oei, dat weet ik niet...

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:19

xpgx schreef:
Ik wil alleen weten wat ik hieraan kan doen, niet dingen horen dat ik haar meer buiten moet zetten. Ik heb al meerdere keren gezegd dat ik dat niet kan.

Het enige wat helpt is meer buiten laten staan. Hoe zou jij het vinden als je 22 uur ergens vast zit in een kleine ruimte en dan ein-de-lijk naar buiten mag?
Ik ben totaal niet anti stal, maar dit is gewoon dieronvriendelijk :(

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:20

Hoeveel voer krijgt zij?
En hoeveel wordt ze getraind/gereden?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:21

Je kan wel,maar je wil niet. Dat is iets anders. Je paard geeft duidelijk aan te weinig naar buiten te gaan. Dus zoek je voor je paard een andere oplossing. En dat is dan een andere stalling zoeken. Als jij haar hier laat staan,denk je dus alleen aan jezelf en niet aan je paard.

xpgx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 21:23

Flowery schreef:
xpgx schreef:
Ik wil alleen weten wat ik hieraan kan doen, niet dingen horen dat ik haar meer buiten moet zetten. Ik heb al meerdere keren gezegd dat ik dat niet kan.

Het enige wat helpt is meer buiten laten staan. Hoe zou jij het vinden als je 22 uur ergens vast zit in een kleine ruimte en dan ein-de-lijk naar buiten mag?
Ik ben totaal niet anti stal, maar dit is gewoon dieronvriendelijk :(

Ik zou het graag willen maar het kan eenmaal niet anders, ik heb gewoon nog school en ben al blij als iemand haar buiten kan zetten, ze werd op haar vorige stal hooguit 3 kwartier eruit gehaald voor het rijden en weer naar stal gebracht.

xpgx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 21:24

Brainless schreef:
Hoeveel voer krijgt zij?
En hoeveel wordt ze getraind/gereden?

Ze krijgt 2 keer 3/4 biks en 3 keer per dag kuil en ik rijd 3 kwartier tot een uur met haar. Als ik haar longeer is dat een half uur

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:25

Waarom heb je dan een paard als je weet dat het niet anders kan?

xpgx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 21:25

Saskia9 schreef:
Je kan wel,maar je wil niet. Dat is iets anders. Je paard geeft duidelijk aan te weinig naar buiten te gaan. Dus zoek je voor je paard een andere oplossing. En dat is dan een andere stalling zoeken. Als jij haar hier laat staan,denk je dus alleen aan jezelf en niet aan je paard.

Zoals ik al hiervoor heb gezegd is er geen andere stal in de omgeving waar ze nog meer naar buiten kan.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:25

xpgx schreef:

Dat is toch precies het antwoord? Ze moet meer naar buiten.

Als je niet fatsoenlijk voor een paard kan zorgen moet je er geen nemen.

Ik zou als ik jou was goed op zoek gaan in de buurt naar stallen waar je paard minimaal 7 uur per dag naar buiten kan. Dan kan het dier gewoon haar natuurlijke gedrag beoefenen en zal het een stuk kalmer worden. Paarden zijn gemaakt om 16 uur van de dag te lopen, en wij mensen hebben bedacht dat we ze 22 uur per dag op een oppervlak van negen vierkante meter zetten. Dat kan gewoon niet...

luffwinny

Re: Paard wordt overenthousiast als ze naar paddock mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:26

Waarom koop je een paard als je hem niet eens normaal kan huisvestten?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:27

Dan zoek je naar een stalling die verder weg ligt. Soms moet je als mens dingen laten om goed voor je paard te zorgen. Jij als eigenaar bent dat verplicht naar een dier toe.

xpgx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 21:27

Maureen95 schreef:

Sorry hoor maar dit vind ik nergens op slaan. De meeste mensen zetten hun paard niet eens buiten, ik probeer tenminste wat. Ik hoopte dat ik gewoon wat normale antwoorden kreeg maar kennelijk is bokt nog steeds hetzelfde gebleven als altijd

xpgx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 21:29

Saskia9 schreef:
Dan zoek je naar een stalling die verder weg ligt. Soms moet je als mens dingen laten om goed voor je paard te zorgen. Jij als eigenaar bent dat verplicht naar een dier toe.

Ik ga hier niet meer op in. Ik ga geen 2 uur fietsen om ergens te komen, ik heb ook gewoon nog school en mijn ouders hebben een normale baan

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:30

Nergens op slaan? Ik snap niet dat je het goed kan vinden dat je paard zoveel op stal staat. In deze tijd zouden mensen beter moeten weten. Je paard een half uur per dag eruit is gewoon mishandeling en dan vragen stellen omdat je paard vervelend word, raar he

xpgx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 21:31

luffwinny schreef:
Nergens op slaan? Ik snap niet dat je het goed kan vinden dat je paard zoveel op stal staat. In deze tijd zouden mensen beter moeten weten. Je paard een half uur per dag eruit is gewoon mishandeling en dan vragen stellen omdat je paard vervelend word, raar he

Ik heb al honderd keer gezegd dat ik haar nergens anders kan plaatsen, maar kennelijk wordt daar niet naar geluisterd, ik snap dat ze haar ruimte nodig heeft maar het kan niet anders, maar laat maar ik heb dit al vaak genoeg gehoord. Bedankt voor het duidelijk maken.

Rachel28061

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:32

Ik denk dat je nog in je handjes mag knijpen dat jouw paard zo lief blijft en het houd bij vervelend doen met het lopen naar/van de paddock. Ik denk dat menig paard hier zowel mentaal als fysiek helemaal door gesloopt wordt.

rollback

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:32

Het probleem zit hem dus in te weinig bewegen, in kuil zit super veel suiker daar hebben ik er meerdere Paarden van zien stuiteren, kuil is geen paardenvoer!
Er is vast wel een stal te vinden waar je paard meer naar buiten toe kan,
Alleen dan zul je het misschien met minder luxe moeten doen, zoals geen binnenbak
Laatst bijgewerkt door rollback op 24-02-16 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:33

Als jij niet kan voldoen aan de behoefte van het dier moet je geen dier nemen.
Je bent behoorlijk egoïstische, arm dier.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:35

rollback schreef:
Het probleem zit hem dus in te weinig bewegen, in kuil zit super veel suiker daar hebben ik er meerdere Paarden van zien stuiteren, kuil is geen paardenvoer!
Er is vast wel een stal te vinden waar je paard meer naar buiten toe kan,
Alleen dan zul je het misschien met minder luxe moeten doen, zoals geen binnenbak

In kuil zit minder suiker (tot 50%) dan in hooi.
Door de fermentatie wordt de suiker omgezet.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:36

xpgx schreef:
Maureen95 schreef:

Sorry hoor maar dit vind ik nergens op slaan. De meeste mensen zetten hun paard niet eens buiten, ik probeer tenminste wat. Ik hoopte dat ik gewoon wat normale antwoorden kreeg maar kennelijk is bokt nog steeds hetzelfde gebleven als altijd

Bijna iedere paardeneigenaar heeft zijn paard buiten staan. 5% Zal zijn paard binnen hebben staan en sommige om een goede reden of mensen die niet naar hun paard luisteren. Jou paard wilt liever buiten staan. En jij hoort te luisteren naar je paard. Je paard wilt graag buiten staan.

Naar mijn mening hoor je een paard te kunnen bieden wat hij nodig heeft. Anders kan je hem beter verkopen ;)

xpgx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 21:36

luffwinny schreef:
Als jij niet kan voldoen aan de behoefte van het dier moet je geen dier nemen.
Je bent behoorlijk egoïstische, arm dier.

Bedankt voor het zwartmaken van een ander terwijl je de situatie niet eens kent. Waardeer het heel erg dat je me zo onzeker maakt.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:36

@ TS: Hoe oud ben je als ik vragen mag? Snap de reacties wel van de bokkers, het is niet meer van deze tijd dat paarden naast het rijden weinig tot niet meer buiten komen. Niet paardwaardig.

Wat ik begrijp uit jouw verhaal is dat je graag op deze stal wilt blijven staan. Probeer het voor je paard dan paardwaardiger te maken. Zorg dat deze in ieder geval 3 a 4 uurtjes buiten kan komen.

Is dit niet mogelijk? Zou ik inderdaad verhuizen naar een andere stal, een stal die zo weinig luxe voor het paard heeft.. Heeft het welzijn van het paard niet voorop staan.

Ik geloof niet dat er maar 2 stallen in de buurt zijn, tenzij je alleen naar dezelfde type stallen kijkt?
Laatst bijgewerkt door Cardy op 24-02-16 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:37

Ketting eraan. Had een Belg op de paddock met mijn pony, zelfde grapjes maar zo een dier heeft even duidelijkheid nodig. :+

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:38

Volgens mij doet TS alles wat mogelijk, en wie weet gaat ze later naar een andere stal.
Maar daar heeft ze nu niet zoveel aan...Bovendien zijn er genoeg paarden die veel buiten staan maar dit geintje ook proberen uit te halen.

Ik denk dat het meeste hier is gezegd, flink oefenen met naast je lopen, hoofdstel of kinkettinkje gebruiken. Hoe is ze als ze naar de stapmolen gaat? Ik zou ook ietsje minder voer doen, met 2 x een halve kg redt ze 't ook wel. Liever wat vitaminen en mineralen erbij dan te veel krachtvoer.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:38

Ik heb mijn ex-paard toendertijd ergens ander gehuisvest,wel met andere redenen,maar ik fietste er een uur op. Daarna met scooter. Waar een wil is,is een weg.