rollback schreef:Wat ik nog wel over kwijt wil, is dat je als persoon wel bij dit soort paarden moet passen
Ik heb vaak genoeg combinaties gezien.die totaal niet bij dit soort paarden passen
Waardoor er vaak miscommunicaties ontstonden, en het paard de dupe daarvan werd
Ook al hadden ze er op hun manier wel de beste bedoelingen mee, om alles goed te willen doen.
Daar ben ik het mee eens. Sowieso is die van mij er één die nogal zwart-wit is. Je vindt 'm geweldig of je vindt 'm helemaal niks, en hij is zelf ook zo. Er zijn mensen die niet met hem aan het halster 10 meter richting wei kunnen lopen. Terwijl ik er ook eens een volslagen beginner op gezet heb, hij was zo braaf dat ze zelfs nog los gedraafd hebben op weg terug naar huis. Toen ze ging wiebelen stond hij stil.
Het allerleukste aan mijn paard vind ik dat hij heel slim is en graag bewondering en waardering voor die slimheid ontvangt. De handigste manier om hem een werkje te laten doen is hem zich heel slim te laten voelen als hij het goed uitvoert. Als je dat onvoldoende doet verzint hij zelf iets om zijn volgens hemzelf onovertroffen intelligentie te demonstreren. En het is leuk om steeds te bedenken hoe ik net iets slimmer kan zijn dan hij.
...
Komt bij een internationale menner vandaan om dat die er niks mee kon, hij kon hem volgens mij niet voldoende vertrouwen geven.
Telt dat ook?