Heeft iemand ervaring met de buband voor over je sportbh?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:34

Lijkt me ten eerste niet heel erg comfortabel en ten tweede denk ik dat je er in de zomer nogal misvormd uit ziet met een aansluitend shirtje... :o

Gewone BH met daarover een sport BH al eens geprobeerd?

Heb zelf nu een sport BH van de Hunkemoller, zo eentje met rits, zonder beugels maar wel met padding. Dit zit erg prettig, moet ik zeggen. Maar ik heb een 80D/E, dus of het ook iets voor jou is, betwijfel ik. Mocht ik gaan afvallen, waardoor de 80 niet meer toereikend is, doe ik er een gewone BH weer onder. Misschien op die manier nog wel een idee voor jou mocht je die BH gaan proberen.
Ik ben overigens wel verbaasd over de Hunkemoller sport BH, want een Shockabsorber of ander duur merk is nooit prettig geweest.

LizMD

Re: Heeft iemand ervaring met de buband voor over je sportbh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:28

Ik draag de sporttops in maat S, heb 70/75 omvang. Xxl is voor mij ook te groot hoor!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:29

Over de Shockabosorber. Ik heb er twee. Een "oud model" en een "nieuw model".
Eerlijk gezegd vind ik het oude model veel prettiger zitten (later gekocht in de uitverkoop).
Deze heeft namelijk niet zo'n hoge sluiting tussen de schouders. Want daar krijg ik hoofdpijn van als ik die lang draag. Knijpt blijkbaar de bloedtoevoer naar mijn hoofd af ofzo.

Het oude model heeft een dubbele sluiting op de rug.
Zoals op dit plaatje: http://www.fitnessbhs.nl/shock-absorber-sport-bh.html
http://www.controlfashion.nl/beha-s/div ... rt-bh.html

Het nieuwe model heeft dus deze hoge sluiting en zit voor mij minder lekker:
http://www.shockabsorber.nl/product/ultimate-run-beha/

Maar misschien dat dit model ook genoeg steun geeft?:
http://www.shockabsorber.nl/product/act ... c-support/
Laatst bijgewerkt door Marie111 op 20-02-16 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 17:30

Ik kan helaas geen gewone bh aan met sporten met daarover iets anders. Beugels kan ik net verdragen zo door de dag (geeft al wat pijn) maar moet er niet aan denken wat het geeft met sporten en een sportbh erover aan wat ze nog meer tegen de beugel aanduwt.

Ik denk dat ze mijn maat niet hebben bij Hunkemöller, de gewone bh's, bikini's ed bij hun passen me totaal niet. Erg jammer wat ze hebben mooie modellen en tenminste betaalbaar.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 17:33

Marie111 schreef:
Over de Shockabosorber. Ik heb er twee. Een "oud model" en een "nieuw model".
Eerlijk gezegd vind ik het oude model veel prettiger zitten (later gekocht in de uitverkoop).
Deze heeft namelijk niet zo'n hoge sluiting tussen de schouders. Want daar krijg ik hoofdpijn van als ik die lang draag. Knijpt blijkbaar de bloedtoevoer naar mijn hoofd af ofzo.

Het oude model heeft een dubbele sluiting op de rug.
Zoals op dit plaatje: http://www.fitnessbhs.nl/shock-absorber-sport-bh.html
http://www.controlfashion.nl/beha-s/div ... rt-bh.html

Het nieuwe model heeft dus deze hoge sluiting en zit voor mij minder lekker:
https://www.google.nl/search?hl=nl&auth ... ztHVJ5M%3A

Ik heb beide modellen gepast die met de hoge sluiting daar zitten ze mooi in opgesloten maar geeft pijn aan m'n schouders. En die met "gewone" sluiting daar wiebelen ze nogal in.
Echt balen dat de shockabsorber met hoge sluiting pijn aan m'n schouders geeft want ze waren 99% wiebelvrij. *\o/*

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:37

Grappig dat er bij jou verschil zit in hoeveel steun de bh's geven. Bij mij zit er geen verschil in. Passen beide even goed. Weet je zeker dat die met de gewone sluiting van hetzelfde ondersteuningslevel is?
Heb je toevallig deze? http://www.shockabsorber.nl/product/act ... c-support/
Die is er niet in 65H en 70 zal dus te "los" zitten.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:45

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:14

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 01:55

De Enell ziet er inderdaad goed uit, maar bestaat helaas niet in mijn maat 70E is het grootste.
Bij grotere cup ook direct grotere omtrek.

Had je nog iets speciaals in je brief gezet of alleen gevraagd voor teruggave van je geld na het ruilen?

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 01:58

Marie111 schreef:
Heeft er trouwens iemand ervaring hiermee?

http://www.sportbeha.com/index.php?item ... 54&lang=nl

http://www.sportbeha.com/index.php?item ... 69&lang=nl

Genoeg keus op die site trouwens zo te zien. Iemand ervaring met die webshop?

De panache heb ik gepast, leek me een hele goede stevige bh alleen pastte bij mij de beugels niet maar dat ligt aan mij.
De Anita heb ik zelf, zijn wel al "oud" was er toen tevreden over maar nu geven ze totaal geen steun meer.
Zitten wel heerlijk dus draag ze graag voor zo, maar geven geen support meer en ook geeft het bij mij geen mooie vorm. De stof is een stuk rekbaarder qua omtrek ed dan bij bv freya en panache. Maar kan natuurlijk ook dat ze dat ondertussen hebben aangepast.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 02:05

Marie111 schreef:
Grappig dat er bij jou verschil zit in hoeveel steun de bh's geven. Bij mij zit er geen verschil in. Passen beide even goed. Weet je zeker dat die met de gewone sluiting van hetzelfde ondersteuningslevel is?
Heb je toevallig deze? http://www.shockabsorber.nl/product/act ... c-support/
Die is er niet in 65H en 70 zal dus te "los" zitten.

Ik heb beide bh's in een 70G gepast.
De active d heb ik niet geprobeerd. Ik snap het verschil zelf ook niet zo goed, wat ik me wel kan voorstellen is dat als de 2e sluiting hoog bij je schouderbladen zit, de cups aan de zijkant meer worden aangetrokken en daarom meer steun geven. Zo heb ik een gewone bh met de gekruiste bandjes inplv gewoon zodat de cup aan de zijkant meer aansluit. Dit hadden ze me bij Victoria's secret aangeraden. Werd je helemaal opgemeten ed, maar ik was blijkbaar een ramp voor een passende bh te vinden. Kwam normaal nooit voor dat het zo moeilijk was en zelfs hoofd van het pasteam kwam er niet uit. Maar heb wel mijn ogen uitgekeken, wat een mooie winkel en mooie lingerie ed.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:40

L_Ruiterhuis schreef:
De Enell ziet er inderdaad goed uit, maar bestaat helaas niet in mijn maat 70E is het grootste.
Bij grotere cup ook direct grotere omtrek.

Had je nog iets speciaals in je brief gezet of alleen gevraagd voor teruggave van je geld na het ruilen?

Ik heb een voorbeeld van de site van de Consumentenbond genomen en een beetje aangepast, dat hielp. :j

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:25

Ik heb ook zo'n soort band (alleen een ander merk), gebruik hem met hardlopen. Ik ben er heel tevreden over. Vind ook dat zelfs een heel goede shock absorber de boel net niet genoeg op zijn plek houdt. Dit is dan echt een uitkomst!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:03

Ik vind de nieuwe SA juist steviger en fijner zitten. Hij is ook hoger van voor.
Anita... eens maar nooit weer. Niet hoog genoeg van voren, zit slap en hij snijdt op de schouders.
Online bestellen doe ik niet. Ik wil echt meerdere modellen kunnen passen voordat ik iets koop. Bij Decathlon hebben ze veel keuze.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 16:06

Speedster schreef:
Ik heb ook zo'n soort band (alleen een ander merk), gebruik hem met hardlopen. Ik ben er heel tevreden over. Vind ook dat zelfs een heel goede shock absorber de boel net niet genoeg op zijn plek houdt. Dit is dan echt een uitkomst!

Welk merk band heb jij?
En vervormd het niet je borsten?

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 16:07

Scum schreef:
Ik vind de nieuwe SA juist steviger en fijner zitten. Hij is ook hoger van voor.
Anita... eens maar nooit weer. Niet hoog genoeg van voren, zit slap en hij snijdt op de schouders.
Online bestellen doe ik niet. Ik wil echt meerdere modellen kunnen passen voordat ik iets koop. Bij Decathlon hebben ze veel keuze.

Hetzelfde bij de Anita.
Helaas hier in de buurt nergens winkels waar ze verschillende soorten sportbh's hebben en al helemaal niet in mijn maat, alleen op bestelling.
Bij de decathlon hebben ze alleen hun eigen merk of ook nog andere merken?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:18

Die Panache heb ik, maar dan ander kleurtje. Ben er erg tevreden mee. Had hiervoor een shock absorber, die zat een stuk minder comfortabel. De elastieken band aan de onderkant deed na een tijdje dragen gewoon enorm pijn.

Dat er wat beweging blijft zal je altijd wel hebben, zo'n band lijkt me echt vreselijk zitten, buiten dat vind ik het er echt niet uit zien.

Volgens mij ben je de juiste beha gewoon nog niet tegen gekomen. Ik heb ook 0,0 tussenruimte, maar kan prima een beugelbeha dragen. Ik laat me wel altijd adviseren in een speciaalzaak.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 16:42

Dat hoop ik ook dat ik de juiste bh nog niet ben tegen gekomen maar weet ondertussen niet meer waar ik moet zoeken of wat ik nog kan proberen..

Voor gewone bh's ga ik inderdaad altijd naar een speciaalzaak maar qua sportbh's konden ze me niet helpen. Te weinig modellen en niks wat iets was of niet in m'n maat waardoor ik het niet kon beoordelen.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:32

L_Ruiterhuis schreef:
Speedster schreef:

Welk merk band heb jij?
En vervormd het niet je borsten?

Die van mij is van het merk amoena. Is ren heel simpele gewoon met klitband. Of je het kunt zien als je hem om hebt ligt er een beetje aan hoe strak je hem doet en op welke hoogte je hem omdoet. Maar eigenlijk vind ik dat zelf van ondergeschikt belang :-p. Ik vind het belangrijker dat ik pijnvrij kan sporten.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:51

Afbeelding

Dit is mijn favoriete sportbh als het gaat om controle (zelfde maat als TS). Grote voordeel is dat als je voorover hangt je borsten niet ineens meer bewegingsruimte krijgen. Nadeel is dat hij iets minder comfortabel is en niet meer te krijgen. :')

Maar deze heeft dus hetzelfde idee als de band die je plaatst, ik vraag me alleen af of de band niet omhoog gaat schuiven en onder je oksels gaat klemmen.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 19:20

Dat ziet er inderdaad ideaal uit, ondanks uren googelen heb ik nog steeds geen sportbh gevonden in mijn maten die hoog genoeg sluit.

Dat van de band vraag ik me ook af, ziet er niet echt comfortabel uit en blijft het zitten.
Zie me al sporten, paardrijden ed en steeds die band op de goede plek moeten trekken.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:15

Daar heb ik bij die van mij geen last van, blijft prima zitten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:19

ik denk dat je beter kunt investeren in een betere sportbh..
dan met een zwaar overprized stuk elastiek over je borst te gaan sporten.

http://www.grote-cupmaten.nl/royce-impa ... t-bh-white
op die site voldoende keuzes voor de grotere cupmaat voor mijn gevoel inclusief de hoogsluitende?

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 20:24

Ze zijn zie ik net een heel stuk betaalbaarder van het merk amoena dan van buband.
Met sporten zie je de vorm van mijn borsten best wel door mijn 't shirts heen en in de zomer met een 't shirtje op stal en met paardrijden ook. Ben alleen bang dat ik dan ontzettend rare borsten heb van vorm erdoor en dan voel ik me ook niet echt op mijn gemak..

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 20:26

elenaMM77 schreef:
ik denk dat je beter kunt investeren in een betere sportbh..
dan met een zwaar overprized stuk elastiek over je borst te gaan sporten.

http://www.grote-cupmaten.nl/royce-impa ... t-bh-white
op die site voldoende keuzes voor de grotere cupmaat voor mijn gevoel inclusief de hoogsluitende?

Ik heb zowat alle sportbh's al geprobeerd maar geen enkele tegen gekomen die het bouncen aan de bovenkant tegengaat.

Maar de impact free heb ik nog niet geprobeerd en ziet er goed en mooi hoogsluitend uit.
Ga ik die eens proberen. Wat een gedoe grote borsten.. :+